Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ohio hlásí konec policejního teroru motoristů. Měli bychom se inspirovat?

Michal Fokt
Diskuze (58)
Běsnění dopravních policistů není ani zdaleka jen českou záležitostí, své by o tom mohli vyprávět i řidiči v americkém státě Ohio. Ale tam dochází ke výraznému zlepšení situace, které by vůbec nebylo od věci realizovat i u nás.

Motoristé u nás fungují jako dojná kráva. Platí poplatky za dálnice v dezolátním stavu, odvádějí obrovské částky na daních z pohonných hmot a ještě slouží k vylepšení statistik silničních kontrol u státní policie (interní pokyny k optimálnímu využití pracovní doby policistů v terénu jsou obecně známy) a k plnění pokladen měst a obcí.

Se spotřební daní, DPH a dálničními poplatky asi mnoho nenaděláme, ale Amerika, konkrétně přísnými silničními kontrolami proslulý stát Ohio, poskytla návod, jak omezit chování městské policie, jenž si v řadě případů zaslouží označení běsnění.

V Ohiu dosud fungovaly při úřadu starosty místní soudy a pokud byl řidič v daném okrsku změřen, řízení proběhlo u těchto soudů a pokuta putovala do obecní kasy stejně, jako je tomu i u nás, pokud vás vyhmátnou "měšťáci". Ti přece potřebují, aby se jim vrátily peníze, investované do radaru, jenž následně pomáhá zajímavým způsobem vylepšovat rozpočet. Otrlejší z nich se dokonce ani netají tím, jak rychlou návratnost taková investice má. Chudáci provozovatelé solárních elektráren...

Jenže teď stát Ohio sedm z těchto soudů v nejmenších městech zrušil. V praxi to ovšem neznamená, že by silnice začaly připomínat scény z Mad Maxe. Uvědomělá a pořádkumilovná městská policie má právo i nadále kontrolovat na svém území rychlost, peníze ale půjdou do společné státní kasy. Ano, chápete to správně - motorista přestane být veřejným nepřítelem číslo jedna, jímž pochopitelně nikdy nebyl a policie se bude věnovat důležitějším činnostem.

Dobrým příkladem policejního řádění je předměstí Clevelandu - městečko Linndale, takové ohijské Lázně Bohdaneč. Jeho území protíná Interstate 71 v délce čtvrt míle(!!!), tedy 400 metrů a patří do něj i sjezd do města. Na tomto úseku v roce 2011 měšťáci rozdali 4000 pokut ve výši překračující 400.000 dolarů. To je na osobu osmkrát více pokut, než činí v už tak přísném Ohiu průměr. Že ovšem v Americe fungují některé věci jinak, než u nás, dokazuje to, že právě aktivity uniformovaných loupežníků z Linndale vedly ke změně legislativy státu. Ve zmíněném zapadákově žije mimochodem asi 117 obyvatel...

Myslíte si, že by podobná úprava měla smysl i u nás a městská policie by díky ní měla více času obcházet kupříkladu místa, kde působí dealeři drog a kapsáři?

Michal Fokt
Diskuze (58)
Avatar - Rampa89
28. 2. 2013 23:42
Re: Hmm ehm
Člověče, z tebe ty tvé argumentační schopnosti a profesní logika doslova křičí.... ;-\

[odkaz]
28. 2. 2013 18:58
Re: Hmm ehm
V pondělí jsem jel Praha-Berlín a při tempomatových 145 mě za celou dobu předjela tři auta, z toho dvě už na D8 v ČR. Ono se tam fakt rychle nejezdí.

A už bylo protaženo, sníh nikde neležel.
28. 2. 2013 18:19
Re: Názor
Do ničeho se nezamotávám. Je to otázka co je u vás ta demokracie. Chcete říct že v Evropě neexistovali v té době demokratické státy? I Hitlera a jeho stranu si zvolili ve volbách.
Dnešní demokratická humlová objektivní odpovědnost je stejný princip který použivali nacisti. To je prostě skutečnost.
Avatar - Sysoj Psojič
28. 2. 2013 17:35
Re: a co jezdit podle předpisů ?
Nikdo tu nemluví o prasečinách. Švédi už dávno ve svých výzkumech zjistili šokující fakt, že pokud jede každý čtvrtý řidič agresívně (to ale neznamená že ohrožuje ostatní), plynulosti provozu to prospívá :yes:
28. 2. 2013 16:59
Re: Názor
A jako ze o ktere te demokraticke spolecnosti konkretne se bavime kdyz jsou zde vytahovani bojovnici proti nacismu a Lidice ci Lezaky?
Nejak se do toho zamotavas. :-O A vetsim mnozstvim urazek svym argumentum na vaze take nepridas (ale mozna to mezi permanentnimi "odbojari" fungue jinak).