Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC

Bazarové Recenze Bazarové Recenze 22. 12. 2014 • 04:37
48
87
Zobrazit náhledy (48)
Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic Honda Civic
Honda Civic osmé generace z roku 2005 šokovala designem. Facelift na začátku roku 2009 přinesl jen drobné kosmetické změny a nový motor. Vůz byl v roce 2012 nahrazen novou generací.

Japonské vozy obvykle platí za velmi spolehlivé a ani Honda Civic ve své osmé generaci není výjimkou. Záleží ale hodně na tom, jaké auto kupujete a od koho. Stav ojetin na českém trhu se velmi liší, takže je třeba pečlivě vybírat. Přesto by po mechanické stránce, pokud kupujete benzinový motor, mělo být všechno zásadní v pořádku.

Historie modelu

Nejprve na trh dorazilo pětidveřové provedení s motory 1.4 i-DSI o výkonu 63 kW a točivém momentu 119 N.m, 1.8 i-VTEC o výkonu 103 kW a točivém momentu 174 N.m a také s turbodieselem 2.2 i-CTDi o výkonu 103 kW a točivém momentu 340 N.m. Rok 2007 znamenal příchod třídveřového modelu, který je nadšencům znám především v provedení Type-R s čtyřválcem K20Z4 2.0 i-VTEC o výkonu 148 kW. Běžný model dostal jenom osmnáctistovku a turbodiesel.

V roce 2009 Honda Civic prodělala již zmíněný facelift. Ponechme stranou drobné optické změny, vůz se totiž vylepšil hlavně po stránce bezpečnosti, aby vyhověl přísnějšímu hodnocení Euro NCAP. Zatímco při svém příchodu dostal čtyři hvězdičky, po faceliftu dosáhl na plný počet pěti hvězd.

S faceliftem také odešel slabý motor 1.4 i-DSI a nahradila ho živější jednotka 1.4 i-VTEC o výkonu 73 kW a točivém momentu 119 N.m. Ačkoli měl nový motor vrchol točivého momentu posazený o 2200 otáček výše, působí s ním automobil živějším dojmem, hlavně při předjíždění.

V roce 2010 skončil nepříliš povedený turbodiesel a kvůli přísným evropským emisním limitům bohužel také skvělý dvoulitrový motor s modelem Type-R. Zatímco podvozkově nebyl nový Type-R především kvůli použití zadní vlečené nápravy s torzní příčkou tak zázračný, ten motor je klenot.

Honda Civic byla v roce 2012 nahrazena novou generací, kterou známe nyní také v provedení kombi. Dorazil i dlouho slibovaný naftový motor objemu 1,6 l, ale to už je na jiný článek. Přesto ještě těsně před koncem výroby představila Honda pár drobných modifikací pro osmou generaci, ale to nelze za facelift ani pokládat.

Za volantem

Honda Civic ve své osmé generaci přešla na evropské zvyklosti a vsadila hlavně na praktičnost. Automobilka se sice tvářila, že s kosmickým designem chce skončit se svou důchodcovskou image, přesto právě krok k levnějšímu a jednoduššímu řešení zadní nápravy s torzní příčkou svědčil spíše o tom, že o nějaké sportovní jízdní vlastnosti tolik nepůjde.

A skutečně, na silnici v přímém porovnání nepůsobí Civic moc nadšeně. Pocitově je takový tvrdý a nepoddajný, podvozek jako by si chvílemi nevěděl s autem rady. Ještě více to vynikne právě u ojetiny s opotřebovaným podvozkem a na rozbité silnici. Rázy od podvozku se pak přenášejí do karoserie a automobil především v zadní části začne poměrně brzy nepříjemně vrzat.

Samotné řízení je rychlé a přesné, na dnešní poměry má i docela slušnou zpětnou vazbu, takže právě v kombinaci s benzinovým motorem 1.8 i-VTEC, se kterým jsme si Civic na test půjčili v Autocentru ESA, se může řidič docela dobře bavit. Není sice tak upovídané jako v minulých generacích, ale pořád se s Civikem jezdí hezky. Záleží ale hodně na pneumatikách a právě na podvozku, asi se nevyhnete častým investicím do nových tlumičů.

Honda Civic je velmi citlivá na kvalitu pneumatik a seřízení geometrie. Například vyjeté koleje ji snadno vyvedou z míry, na rozbité silnici záď poskakuje a hluboké louže dokážou automobil nepříjemně rozhodit. I brzdy jsou na poměry kategorie docela slabé a s plně naloženým vozem mají problémy.

Dynamicky je asi nejnadanější motor 1.8 i-VTEC. Na předjíždění má výkonu dost, ale musíte řadit, neboť to nejlepší ze sebe odevzdává po 3500 ot/min. Čtrnáctistovka je slabá a v reálném provozu jezdí se stejnou spotřebou jako osmnáctistovka. Turbodiesel je sice příjemný na klidné přesuny s jednou zařazenou rychlostí, ale nemá rád otáčky, je hlučný a spotřebuje šest až sedm litrů. Navíc značně zatěžuje přední nápravu a automobil s ním více trpí nejen na opotřebovávání podvozku, ale i na nedotáčivost a citelné zhoršení ovladatelnosti.

Praktičnost a komfort

Některým vyšším řidičům možná bude vadit nepříliš zdařilá ergonomie ovládání. Volant nejde dát výše, takže brání výhledu na horní část otáčkoměru. Sedačky nejsou moc pohodlné na dlouhé cestě, rychle se prosedí a mají špatné držení těla v zatáčkách.

Ergonomie je vskutku neevropská a dosti zmatečná. Například se startuje tak, že otočíte klasicky klíčkem vpravo, ale musíte zmáčknout a držet tlačítko od volantu vlevo. Ovládání autorádia a klimatizace se plete a opakovaně jsme se museli koukat, čím vlastně hýbeme. Není to ani trochu intuitivní a ani po týdnu jezdění jsme si na to nezvykli.

Mizerný je i výhled dozadu přes půlené okno. Má to ale výhodu v noci - pokud se na vás někdo lepí, jeho světla neoslňují. Na rozpůlené okno jsme si zvykli rychle a nestalo se, že bychom v zrcátku přehlédli automobil nebo motorku. Horší je to pak z výhledem šikmo vzad a také s odhadem vzdálenosti a rohů auta. Parkovací čidla by přišla vhod.

Hondě Civic se ale musí nechat velmi praktický a prostorný interiér s dostatkem odkládacích prostor. Vzadu se pohodlně usadí dva dospělí, pokud tedy najdou schovanou kliku dveří otevíratelných pod úhlem skoro 90°. Když nikoho nevezete, můžete zadní sedáky vyklopit a do Civiku tak dáte napříč poměrně objemný náklad, třeba velkou televizi nebo kolo. I kufr je dostatečně velký a zadní sedačky jdou samozřejmě snadno sklopit, čímž vytvoříte velký nákladový prostor. Nicméně skládací mechanismus sedaček nezapomeňte vyzkoušet. Některá hodně opotřebovaná auta s ním mají problém.

Chcete automat?

Honda nabízela dva typy automatické převodovky. Před faceliftem jste dostali robotizovaný šestistupňový manuál i-Shift, který nepotěšil cukáním. Po faceliftu sice Honda začala dávat na přání automat se zvláštním systémem samostatných spojek pro každý z pěti rychlostních stupňů, ovšem automobilu kvůli dlouhým převodům ubíral na dynamice.

Pokud chcete nebo potřebujete verzi se samočinnou převodovkou, raději hledejte kultivovanější model po faceliftu s jemnějším a plynulejším řazením. Na klidné svezení a do města je to fajn. Předfaceliftový automat není moc příjemný, cuká a někteří majitelé upozorňují na rychlé opotřebení elektronicky ovládané spojky.

Kvalita, spolehlivost a časté závady

Po mechanické stránce je Civic poměrně slušný. Přesto je na něm rychle vidět stáří a některá auta jsou po proběhu 150.000 km už velmi unavená. Ozývá se vrzání v zadní části vozu, sem tam drnčí palubní deska a některé materiály v interiéru rychle stárnou. Nekvalitní bylo zpracování volantu, řadící páky a jiných velmi exponovaných míst. Volant se velmi rychle ošoupe, stejně tak řadicí páka. Na funkci to vliv nemá, ale snižuje to dojem z interiéru. Auto po kuřákovi bude mít zase místy vypálené polstrování a plasty a bude značně zažloutlé.

Je škoda, že hlavně předfaceliftový Civic takhle rychle zestárne a začne působit neudržovaným a zanedbaným dojmem, který umocňuje ještě ono vrzání. Je to jinak docela dobře postavené auto a třeba na motor 1.8 i-VTEC se nevztahují žádné katastrofické historky. Nežere olej ani vodu, má spolehlivý rozvod řetězem (jakkoli tento pojem v poslední době dostal černou kaňku) a vyžaduje pouze kvalitní olej a jeho pravidelné výměny.

Především slabší čtrnáctistovky mohou mít vadný a zanesený ventil EGR pro zpětnou recyklaci výfukových plynů. Zajímavé je, že toto postihuje především auta jezděná lidově řečeno "důchodci", tedy taková, kterým majitel nedopřával vysoké otáčky. Systém se tak zanášel karbonovými usazeninami, což ještě více vyniklo po zavedení vyššího podílu biosložky v palivu. Stejný problém může postihnout i jednaosmičku, zde se však objevuje v mnohem menší míře.

Oproti tomu turbodiesel může majitele potrápit obvyklými problémy. Záleží na tom, jak se k němu předchozí vlastník choval, takže lze narazit na auta s prasklou hlavou, unaveným turbodmychadlem či opotřebovaným dvouhmotovým setrvačníkem. U turbodieselu pozor na hladinu oleje, rád si na něm smlsne, navíc tu není žádná kontrolka včasného varování úbytku. Nicméně diesely koupené na českém nebo slovenském trhu neměly filtr pevných částic, ovšem třeba německá auta ho mají.

Turbodiesel také vydrží docela dost a nejčastěji mu odejde dvouhmotový setrvačník. Může mít ale vadné vstřikovače, které jsou citlivé na kvalitu a čistotu nafty. Stav filtru pevných částic se pak liší kus od kusu. Turbodiesel ale velmi namáhá přední část podvozku, homokinetické klouby a spojku. Tyto komponenty na naftovém automobilu odejdou mnohem dříve.

Zadní náprava může být výrazně napadena korozí, stejně tak výfuk, ale karoserie by neměla reznout. Antikorozní ochrana je poměrně slušná a nastupující koroze svědčí spíše o špatně opravené nehodě. Přesto pozor na lemy a rohy karoserie u velmi ojetých exemplářů, typická pomerančová kůra svědčí o počátku konce životnosti plechů celého auta. Rovněž prověřte interiér, zda se v něm nedrží vlhkost a zda nejsou silně zkorodované vodicí kolejnice předních sedaček.

Někteří majitelé si stěžují na vrzání pedálu spojky, což lze řešit jednoduchým promazáním pružinky. Horší je to ale se spojkovým válečkem, který může prasknout a originální díl stojí skoro šest tisíc korun. Navíc to je problém, který se vyskytuje docela často. Některé starší modely před faceliftem mají také rozsypaný centrální displej palubního počítače a autorádia, vůz může mít prasklé zadní okno a občas zlobí centrální zamykání.

Lidé si také stěžují na neustálé pípání, kterým Civic na něco upozorňuje. Na internetu ale najdete jednoduché návody, jak se otravného pípáku zbavit. Civic může mít i vlhkost za předním krytem světlometů a může mu stávkovat elektrické sklápění a ovládání zrcátek.

Svolávací akce

Civic modelového roku 2006 musel do servisu kvůli možné vadě na posilovači řízení, který prostě přestal fungovat. Vozy vyrobené mezi lety 2005 a 2007 byly svolávány i kvůli vadné parkovací brzdě, která se mohla samovolně povolit.

Asi nejvážnější problém se objevil na začátku roku 2010, kdy některým autům nebyl namontován jakýsi kolík spojující pedál brzd s celým okruhem. Mohlo se stát, že brzdění vyžadovalo plné sešlápnutí pedálu. Zjistěte tedy, jestli vaše auto prošlo servisní výměnou.


Nejlepší motor

Jednoznačně nejlepší je benzinová osmnáctistovka s výkonem 103 kW, která potěší spotřebou (reálně lze jezdit za sedm litrů na 100 km, mimo město a dálnice i pod šest) a spolehlivostí. Ve spodních otáčkách není motor tak pružný jako moderní přeplňované downsizované jednotky a hůře reaguje na plyn, ale ve druhé polovině otáčkoměru je velmi živý a ochotný. Vozu uděluje solidní dynamiku a potěší i řidiče, který se s autem chce občas projet jenom tak pro zábavu.

Nevhodný motor

Benzinové čtrnáctistovky jsou slabé a na Civic nestačí, pokud jezdíte mimo město. V reálném provozu spotřebují stejně paliva jako osmnáctistovka. Turbodiesel je pak hlučný, má výrazný turboefekt, přetěžuje přední nápravu a automobil je s ním hůře ovladatelný. Navíc může pozlobit filtr pevných částic u vozů dovezených z EU a jeho reálná spotřeba se jenom při opatrné jízdě srazí pod šest litrů na 100 km. Přesto nelze říci, že by byl nějaký motor v Civiku vyloženě špatný.

Celkové hodnocení

Honda Civic osmé generace se vám musí především líbit, nebo vám musí být jedno, co vám na ni řeknou ti, kterým se nelíbí. Je to praktické auto, navíc se správným motorem velmi spolehlivé. Vyžaduje pečlivého majitele, který pravidelně vymění olej a bude tolerovat neustálé klepání od špatně naladěného podvozku.

Benzinový Civic s motorem 1.8 i-VTEC si také díky mechanické spolehlivosti drží cenu a vozy na našem trhu bývají dobře vybavená. Jednoduché atmosférické motory se zase dostávají do kurzu. Nepotěší jenom ceny některých náhradních dílů a obtížný přístup k triviálním věcem, jako jsou třeba žárovky blinkrů.

Honda Civic 1.8 iVTEC - informace o testovaném voze
MotorR4
Objem motoru (cm3)1798
Maximální výkon (kW/min)103/6300
Maximální točivý moment (N.m/min)174/4300
Zrychlení 0-100 km/h (s):8,6
Největší rychlost (km/h):207
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):6,4
Rok výroby testovaného vozu2006
Počet ujetých km dle palubních přístrojů160 073 km
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):125 000/160 000


Vybraní konkurenti

Renault Mégane (2002 - 2009)

Mégane není vyloženě špatné auto, navíc se dá sehnat za velmi hezké peníze. Velký zájem je především o turbodiesely, ale i benzinová šestnáctistovka může být dobrou volbou. Renault ovšem trpí na stávkující elektroniku, která si žije vlastním životem, a třeba kvůli takové hlouposti, jako je výměna žárovky, musíte sundat přední kolo a rozebrat podběh. Na údržbu to tedy není nejjednodušší automobil.

Volkswagen Golf (2004 - 2009)

Golf je klasika, která je možná nudná, ale velmi dobře jezdí. Je jich na trhu dost, takže vybírejte velmi pečlivě. Plno automobilů má nejasnou minulost a stočený tachometr, protože kvalitní interiér a vysoká kvalita zpracování snadno maskují stárnutí. Golf i po 150.000 km vypadal pořád dobře, takže se hojně stáčel a stáčí. Pozor na stav turbodieselů. Kvalitní ojetiny jsou poměrně drahé.

Ford Focus (2004 - 2011)

Ford je asi nejlepší z hlediska jízdních vlastností, i když někteří majitelé nadávají na jeho nespolehlivost a trvalé problémy s elektronikou řízení motoru. Benzinová šestnáctistovka je dobrá volba, ale potřebuje pravidelné výměny oleje a kontrolu či výměnu rozvodů. Turbodiesely jsou zase moc hlučné a nekultivované. Pozor na korozi u bouraných exemplářů, jinak je ale Focus dobrá volba, pokud pečlivě vybíráte. Ceny jsou slušné.

Mazda 3 (2004 - 2009)

Mazda je pro Civic velkou konkurencí, neboť je podobně spolehlivá a výrazně lépe jezdí. Je i docela praktická a působí více evropským a usedlým dojmem. Z motorů se vyhněte slabému turbodieselu a chtějte benzinový motor, asi nejlepší je šestnáctistovka. Mazda nepotěší hlučnější jízdou, ale ve srovnání se Civikem je na tom stejně. Pocit z řízení a jízdy je možná o trochu lepší v Mazdě.


Plusy

  • Bezproblémové benzinové motory
  • Praktický a prostorný interiér
  • Většina ojetin s bohatou výbavou
  • Udržované exempláře si drží cenu
  • Benzinová 1.8 s příznivou spotřebou

Minusy

  • Horší torzní tuhost a choulostivý podvozek
  • Jenom průměrné jízdní vlastnosti a slabé brzdy
  • Těžkému turbodieselu přední náprava nestačí
  • Čtrnáctistovka je slabá a má velkou spotřebu
  • Horší výhled z kabiny dozadu
  • Slabý příjem autorádia
  • Kultivovanost při vyšší rychlosti

Související články

Témata
14. 11. 2015 10:32
Re: Zkušenosti majitele
No ta ideální poloha je problém. Mám 182cm a prostě to není dokonalé. Volant je moc daleko a překrývá mi vrchní část otáčkoměru s ukazateli. Naštěstí, jediné co člověk potřebuje najde pod předním sklem. Na co otáčkoměr, když tu máme dioty a úžasně umístěný rychloměr.
Popravdě rychloměr a perfektní převodovka jsou věci, které mi bude na příštím autě nejvíce chybět.
Největší negativum je ta idiotská zadní náprava a hloupě umístěná nádrž. Na rovné a hladké silnici se auto chová perfektně a dokáže je projíždět hodně svižně, ale jak se auto dostane na tankodrom, kostky nebo táhlé zatáčky v klesání tak se negativa výrazně projeví.
Spotřeba je překvapením. 1,8l motor zvládne příměstský provoz za 6,5l a ve městě kolem 7,3. Čísla dost kazí první kilometry do zahřátí motoru. Tam si prostě bere zhruba těch 8l.
5. 5. 2015 12:59
PS: co bych vybral jako ojetý Civic
PS: pokud bych vybíral ojetý Civic, tak ceny ojetin jsou příjemně nízko. Civic je v našich končinách nedoceněná ojetina. Oproti problémovým koncernovkám se jedná o výhodnější nákup, navíc vždy dostanete slušnou výbavu už v základu. Žádné holátko bez klimy a lelektriky, navíc s bezproblémovým provozem. Nesloužily ve fleetech, nehrozí vám zakarbonovaný motor ani problémové TSI a už vůbec ne problémy s legálností vozu.

Vím, jak si Češi potrpí na velký diesel, ale zároveň vím, že považují za problém co 15tis zajet do servisu na výměnu oleje a filtrů. Skutečně si nemyslím, že většině kupcl se diesel vyplatí. Ošizený servis a špatná nafta se pak na dieselech draze nevyplácí.

S klidným svědomím bych šáhul po jakékoliv 1.8. Ze zkušeností majitelů se vůbec nemusíte bát spotřeby, motor je to naprosto spolehlivý, tichý a dostatečně pružný. S benzinem v nižších výbavách také nehrozí tak tvrdý podvozek, kdo jezdíte rozbitou Prahu, vykašlete se na hezké 17" a vemte s klidným svědomím 16".
5. 5. 2015 12:46
Názor bývalého majitele 7G 2.2iCDTi Executive
pozdě ale přece dodám své zkušenosti: Hondu Civic 7G 2.2 jsem měl několik let, nejvyšší výbava Executive, do 150tis. Musím souhlasit s kritikou autorova článku, buďto si auto opravdu dobře neprojel, nenačetl, nebo ke všemu dostal do ruky zmetek.

1) spolehlivost obecně - vyměnil jsem jednou jednu žárovku v předním světle, což je v pidiprostoru motoru zázrak a 30min práce. Z provozních výměn/oprav se měnily jednou brzdy. Pak po špatné naftě komplet vstřiky a čerpadlo (cca 60tis). Čili to se pak nafta skutečně nevyplatí,ale kvalita nafty je obecný problém nafťáků. Jinak olej jsem měnil častěji než předepisuje výrobce (jako u všech svých dieselů). Opět Japonec se mi osvědčil jako naprosto bezproblémové auto, Toyota před lety taky sloužila naprosto perfektně. S Mercedesem jsem v servisu 4x ročně, Porsche mám víc v servisu než kolik najezdí (skutečně!!!),ale mám zkušenosti i s bežným Focusem, který až na kvalitu, je také celkem spolehlivý, Corsou, Peugeotem, Ceedem...

2) motor roku - ano, tento diesel je jeden z nejlepších dieselů co jsem měl. Vlastně, asi nejlepší celkově. Na druhou pozici bych dal 2.2 CDI od Mercedesu, aktuálně se vyloženě trápím se 125kw 2.0 TDI Audi - zdechlý nevýrazný motor, spotřeba na diesel vysoká. Diesel od Hondy je ...prostě jako motor...krásně točivý, nevadí mu podtáčení a naopak se vyblbnete i v honbě do otáček! Jede kolem 2-3-4000.... neremcal, pobral všechno. A to jsem benzinový nadšenec! Spotřebu lze klidně držet kolem 5ti i ve měste, to je ecorally :). Průměr jsem měl za celou dobu kolem 5,5, dostat se při plném kalupu na 8 je zázrak. Bylo hezké, dostat do "běžného" hatchbacku pořádný motor s kterým proženete na dálnicích limuzíny. Naopak tichý a kultivovaný mi rozhodně nepřišel, na volnoběh rozhodně víte že je to diesel a v silných mrazech jsem měl strach, že při startování vyletí kapotou...na druhou stranu, nastartoval vždy i při -25°C. Převodovka přesná s klasickým cvak-cvak při přeřazení :-) Nevyhovuje mi koncernové kvedlání jak s yoistickem, kde nic necítíte (škoda, audi, vw). Tady je do ruky klacek a cítíte kdy přeřadíte.

3) podvozek - tvrdý, tvrdý a zase tvrdý. Bouchání na výmolech se přenáší až do karoserie, na špatné cesty tohle auto jednoduše není. Ano, je to nepříjemné, jeden z nejtvrdších podvozků, ale přičítám to dieselu a nejvyšší výbavě. Se 17" koly překonáváte retardér krokem na jedničku. Do Prahy bych ho nechtěl, na kvalitních silnicích je ale krásně zábavný, jednoduchá zadní náprava vůbec nevadí, vždyť máte 225/45 R17. Do krizovky se dostanete pouze pokud jedete pilu někde na horských silničkách nad stotřicet do zatáčky, to pak na brzdách zadek znervozní a začně předbíhat. Stačí ale lehce povolit brzdy aby se Vám nevrnulo tolik váhy vpřed a auto se srovná. Je to dáno i tvrdými tlumiči a měkkými pružinami. Auto si v zatáčce nejdřív zaklekne (což nezkušeného řidiče může vystrašit), ale pak drží. Zajímavé, ale když se s tím naučíte jezdit, je s ním zábava. Pokud už máte auto v ruce, krásně cítíte limity. Brzdy jsou skutečně slabé. Do běžného provozu bohatě stačí, ale na blbnutí do vlásenek je opravdu po pár km utaháte. Opět, asi vyšší hmotnost danné výbavy a diesel. Řízení je VELMI přesné, příjemně tuhé, cítíte že řídíte, ale netahá za ruce ve výjezdech ze zatáček.

4) interiér - jednoznačně nejlepší ergonomie co jsem kdy v autě měl. Velké ovladače hezky nahoře a hned po ruce, v dosahu a v zorném poli! Autor článku něco hledal? Já mám teď v na palubce Audi TŘI kolečka a ty si neustále pletu! Který blbec dal v Audi tři stejné kruhové ovladače na palubku? Co je radio, na menu, MMI atd??? V Civicu jsem si nejen hned našel skvělou pozici za volantem - utopíte nohy pod desku, sedíte nízko, rychlost nahoře, skvěle řešený otáčkoměr, obrovská zrcátka s kterými vidíte skoro až za auto a k tomu fantastické sedačky s alcantarou. V Audi nebo Fordu mě bolí záda jen cestou na nákup! A to mám v Audi příplatkové sedačky, nastavitelnou bederní opěrku, prodloužený sedák...ať s tím jdou koncernovky do háje! Honda, Toyota, Mercedes, tam jsem se zatím vždy posadil "na poprvé" i se svými 193cm! Chápu, je to individuální. Co mi vadilo byla "jen" stříbrná imitace hliníku, kolem ovladačů se lehce poškrábala. V autě za 680tis by si své místo opravdový kov jistě našel (nicméně plastová imitace kovu v současné Audi vypadá vyloženě pouťově a to je to ještě dražší vůz). Lesklý kryt přístrojů v Civicu se také hned poškrábal. Jinak kvalitu hodnotím za nadprůměrnou. Sedačky ve 150tis jako nové,kožený volant bez opotřebení, páka i vše ostatní taky. Střešní okno našteští neomezuje vysoké řidiče. Výhled z vozu je díky obřím zrcátkům skvělý, parkovací senzory byly přesné, ale oběcně nejsem zastánce všech těch pomocníčků. Řidič má auto řídit. Startování tlačítkem? Hezké červené kolečko :-) Jednoduše fanouškovské řešení. Vám to připadá divné? V Audi klíček zamačkávám, v Porsche ho mám vlevo. OPRAVDU Vám tohle vadí na autě? Styl jak máte nastarovat? A vidličku držíte "správně"?

K "problému" že někomu vytekl olej. Jednou jsem se při dolévání oleje zapovídal a nedal zpět víčko. Po cca 40km svižné jízdy, kdy jsem musel zajet na otočku na firmu, nahlásila kontrolka málo oleje a hned mi to docvaklo. Otevřel jsem kapotu, všude v motorovém prostoru vystříkaný olej, ten kapal i z izolace kapoty, víčko stále položené v motorovém prostoru :-) Zašrouboval jsem ho a dojel klidným tempem dalších 20km domů kde jsem vše vyčistil a znovu dolil - opět skoro všechnu nápň. Pokud někomu vyteče olej a neví co znamená ta kontrolka na palubce (ANO, znám i takové "chlapy"!), je u mě blbec a ne odborník co by měl hodnotit spolehlivost.

SHRNUTÍ:
Honda Civic 2.2 iCDTi je nadprůměrně spolehlivé auto pro řidiče na kvalitní povrch, je to takový zábavný Golf GTD po Japonsku, ale bez toho nudného designu :-) Rodinným účelům skvěle vyhoví magic seats a překvapivě velký kufr! pořizovací ceny jsou vysoké, ceny ojetin nízké, ceny servisu se neliší od jiných běžnách značek. Za mě, 8 cuketek z 10ti.

PLUSY:
+ skvělý motor (jede lépe než to vypadá na papíře,skvělé zrychlení, pružnost a přesné řízení
+ výborná sedadla s alcantarou, zadní magic seats a příjemný interiér
+ překvapivě velký kufr
+ velká zpětná zrcátka (skutečně je to velké plus)
+ atraktivní vzhled

MINUSY:
- tvrdý podvozek stavěný na kvalitní cesty
- tenký červený lak (čumák se vám po sezoně na D1 otříská)
- slabé základní světlomety (kupte si Executive)
- pro někoho pevně danná výbava (kupte si Executive)
- tento motor už nelze bohužel do Civicu koupit
14. 2. 2015 09:25
1.4 16v
Za sebe musim rict ze pro běžného ridice je 100konovej civic plne dostačující spotreba v lete 6litru v zime 7litru. Jezdim sám nebo ve třech a předjíždění neni problém jen to chce podradit. Vetekova 1.4 je moc povedenej motor ani nova 2015 auta v tomhle objemu vyšší výkon nemaji.
26. 12. 2014 19:15
Šlendriján
Tak jsem si pozorně přečetl tento test a chce se mi zvracet - pane novináři, měl jste se na to raději vyfláknout, než vypouštět takový bláboly. Fuj, styďte se.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku