Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Mazda CX-30 (DM): O nulu víc, o starost taky?

Karoserie má vyvážené proporce, ale černé plastové lemy blatníků mohly být menší a decentnější. Dveře nepřekrývají prahy, takže hrozí špinění nohavic. Světlá výška 17,5 cm je tak akorát, aby model nepřišel o sportovní šmrnc.
Podporu Apple CarPlay/Android Auto měla CX-30 už od počátku. Starší kusy s tímto menším, 8,8“ displejem (do MR 2023) to ale umí jen po kabelu. Kdo chce víc volnosti a nevadí mu kompromisní řešení, může si z nabídky příslušenství objednat za 4000 Kč adaptér pro bezdrátový přenos.
Odpůrci upatlaných displejů našli svou svatyni. Tady jsou na všechno klasické ovladače! Palubní deska se od té v Mazdě 3 liší jen v detailech. Zpracování je bez připomínek, ergonomie špičková. Potěší standardní head-up displej promítající na čelní sklo.
Kouzlo výše uložených sedadel: navzdory kratšímu rozvoru náprav je vzadu víc místa pro nohy než v nízké Mazdě 3. Potěší i zadní výdechy ventilace, v menším starším modelu CX-3 nebyly.
27 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (9)

Mazda CX-30 je líbivá, příjemně se řídí a nenutí nás klovat prstem do displeje. Velké benzinové čtyřválce v ní pořád najdeme, jen už nejsou tak jednoduché, jak kdysi bývaly. Jaké jsou zkušenosti s přidanou mild-hybridní technikou a revolučním motorem Skyactiv-X?

Mazda CX-30 přišla na trh v polovině roku 2019 a prostorností i cenou zapadla přesně mezi modely CX-3 (2015 – 2021) a CX-5 (generace KF, od 2017). Později po odchodu menšího z nich převzala roli základního crossoveru v evropské nabídce značky. Prodává se dobře nová i ojetá, potěší citlivě vyladěnou mechanikou i širokou křižitelností pohonů a převodovek. Velkou konkurenční výhodou je vzácně intuitivní ovládání. Vše důležité obsloužíte klasickými fyzickými ovladači, bez nutnosti déle odvracet zrak od vozovky. Kdysi normální věc, dnes vysoce ceněná.

Také multimediální systém Mazda Connect (zde už vždy s navigací) se ovládá z tunelu mezi sedadly controllerem připomínajícím MMI z Audi. Práce s ním je logická a velmi pohodlná i na nerovné silnici, protože předloktí máte pevně podepřené loketní opěrkou. Alternativní hlasové ovládání pomocí povelů je ale v praxi nepoužitelné a lze na něj spoléhat teprve až u letošních vozů, které dostaly chytrý hlasový asistent Alexa od Amazonu.

V bazarech se zatím setkáte jen s kusy, které ještě postaru používaly navigační mapy na SD kartě. Pokud chcete jejich aktualizaci (po třetím roce zpoplatněnou), požádejte o to v rámci servisní prohlídky u značkového servisu – aktualizaci dostanete za mnohem lepší cenu (1300 Kč proti obvyklým 3000 Kč). Nechat to na servisu je i celkově nejrozumnější. Nemusíte řešit stahování map přes domácí počítač a nástroj Mazda Toolbox, navíc si ušetříte riziko, že něco nedopadne.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (9)