Ojetá Mazda CX-30 (DM): O nulu víc, o starost taky?
Mazda CX-30 je líbivá, příjemně se řídí a nenutí nás klovat prstem do displeje. Velké benzinové čtyřválce v ní pořád najdeme, jen už nejsou tak jednoduché, jak kdysi bývaly. Jaké jsou zkušenosti s přidanou mild-hybridní technikou a revolučním motorem Skyactiv-X?
Mazda CX-30 přišla na trh v polovině roku 2019 a prostorností i cenou zapadla přesně mezi modely CX-3 (2015 – 2021) a CX-5 (generace KF, od 2017). Později po odchodu menšího z nich převzala roli základního crossoveru v evropské nabídce značky. Prodává se dobře nová i ojetá, potěší citlivě vyladěnou mechanikou i širokou křižitelností pohonů a převodovek. Velkou konkurenční výhodou je vzácně intuitivní ovládání. Vše důležité obsloužíte klasickými fyzickými ovladači, bez nutnosti déle odvracet zrak od vozovky. Kdysi normální věc, dnes vysoce ceněná.
Také multimediální systém Mazda Connect (zde už vždy s navigací) se ovládá z tunelu mezi sedadly controllerem připomínajícím MMI z Audi. Práce s ním je logická a velmi pohodlná i na nerovné silnici, protože předloktí máte pevně podepřené loketní opěrkou. Alternativní hlasové ovládání pomocí povelů je ale v praxi nepoužitelné a lze na něj spoléhat teprve až u letošních vozů, které dostaly chytrý hlasový asistent Alexa od Amazonu.
V bazarech se zatím setkáte jen s kusy, které ještě postaru používaly navigační mapy na SD kartě. Pokud chcete jejich aktualizaci (po třetím roce zpoplatněnou), požádejte o to v rámci servisní prohlídky u značkového servisu – aktualizaci dostanete za mnohem lepší cenu (1300 Kč proti obvyklým 3000 Kč). Nechat to na servisu je i celkově nejrozumnější. Nemusíte řešit stahování map přes domácí počítač a nástroj Mazda Toolbox, navíc si ušetříte riziko, že něco nedopadne.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!