Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Škoda Octavia II: Hit českých autobazarů

Bazarové Recenze
Diskuze (151)
Škoda Octavia II se představila v roce 2004, o čtyři léta později prošla faceliftem a v současnosti je nejvyhledávanější ojetinou na trhu. Panuje však o ní spousta polopravd a mýtů.

Výroba modelu Škoda Octavia II začala v únoru 2004 liftbackem, v lednu 2005 pak pokračovalo kombi. V květnu 2006 byly rozšířeny funkce systému ESP o dynamické řízení a asistent rozjezdu do kopce, v srpnu téhož roku dorazil poloterénní model Octavia Scout s pohonem všech kol 4x4.

Od června 2007 se nabízel turbodiesel 1.9 TDI s filtrem pevných částic DPF a od listopadu šlo koupit Octavii Combi 1.6 s pohonem na CNG. Nejdůležitějším mezníkem byl facelift představený na autosalonu v Paříži v roce 2008. Ten přinesl především změnu v motorové paletě, ale protože těch kombinací bylo v Octavii spoustu, přikládáme užitečnou tabulku s typy pohonných jednotek a především obdobím, ve kterém se nabízely. Můžete tak snadno zjistit, jestli je vaše auto v pořádku a nemá třeba jiný motor.

Škoda Octavia II - zážehové motory
MotorVýkon (kW)Točivý moment (N.m)Kód motoruPřevodovkaEmisní třídaData výroby
1.2 TSI77175CBZBM6, DSG7Euro 502/10-01/13
1.4 16V55126BCAM5Euro 405/04-05/06
1.4 16V59132BUDM5Euro 405/06-11/10
1.4 16V59132CGGAM5Euro 511/10-01/13
1.4 TSI90200CAXAM6, DSG7Euro 511/08-01/13
1.6 MPI75148BGU,BSE,BSF,
CCSA,CMXA
M5, A6Euro 5, 405/04-01/13
1.6 LPG72144CHGAM5Euro 508/09-01/13
1.6 FSI85155BLFM5, A6Euro 402/04-10/08
1.8 TSI112250CDABM6, DSG6Euro 503/09-01/13
1.8 TSI118250BYJ,BZBM6Euro 404/07-10/08
1.8 TSI118250CDAAM6, DSG7Euro 511/08-01/13
2.0 FSI110200BLR,BLX,BVX,BVYM6, A6Euro 411/04-10/08
2.0 FSI110200BVZ,BLYM6, A6Euro 211/04-10/08
2.0 TFSI147280BWAM6Euro 410/05-10/08
2.0 TSI147280CAWB,CCZAM6, DSG6Euro 511/08-01/13

Model Octavia II před faceliftem pokračoval ve výrobě až do června 2012 jako levnější varianta Octavia Tour II s motory 1.4 MPI a 1.6 MPI. Tuto pozici na trhu nyní okupuje model Škoda Rapid.

Škoda Octavia II - vznětové motory
MotorVýkon (kW)Točivý moment (N.m)Kód motoruPřevodovkaEmisní třídaData výroby
1.6 TDI CR DPF 16V77250CAYCM5, DSG7Euro 506/09-01/13
1.9 TDI PD 8V77250BJB,BKC,
BXE, BLS
M5, DSG6Euro 4, 302/04-10/10
2.0 TDI PD 8V77275CHWAM6Euro 411/08-10/10
2.0 TDI CR 16V81250CLCAM6Euro 503/10-01/13
2.0 TDI CR 16V81280CFHFM6Euro 502/11-01/13
2.0 TDI PD 16V100320VtM6, DSG6Euro 402/04-05/10
2.0 TDI PD 16V103320BKDM6, DSG6Euro 402/04-05/10
2.0 TDI PD 8V DPF103320BMMM6, DSG6Euro 411/05-05/10
2.0 TDI CR DPF 16V103320CFHCM6, DSG6Euro 503/10-01/13
2.0 TDI PD DPF 16V125350BMNM6Euro 404/06-05/08
2.0 TDI CR DPF 16V125350CEGAM6, DSG6Euro 505/08-01/13

Největší hrozby

Nejhorším strašákem jsou samozřejmě stočené tachometry, kradená auta a bouračky. Octavií jezdí hodně, je to nejoblíbenější auto u nás a panuje po něm vysoká poptávka. To právě motivuje nepoctivé obchodníky k nezákonným praktikám. Spousta lidí tak žije v domnění, že má zánovní naftovou Octavii s necelou stovkou tisíc najetých kilometrů, ale ve skutečnosti mají z poloviny bourané auto, z druhé poloviny ukradené na druhém konci Evropy a ještě ke všemu stočené o tři sta tisíc kilometrů dolů.

Je důležité výběru auta věnovat opravdu dost času, všímat si detailů a při jakýchkoli pochybnostech se raději poohlédnout jinde, protože Octavií vždycky bylo, je a bude dostatek. Pozor na podezřele výhodné nabídky a chtějte rozhodně automobil s jasnou historií.

Za volantem

Škoda Octavia je dobře postavené a bytelné auto. V porovnání s konkurencí nabízí solidní podvozek, který snese i horší silnice. Záleží hodně na pneumatikách, vozy s nízkoprofilovými plášti namáhají podvozkové díly mnohem více, stejně tak těžké turbodiesely. Naopak například s lehkou benzinovou dvanáctistovkou je Octavia nejen docela čiperná, ale její podvozek je i trvanlivý. Rozhodně ale není Octavia vyloženě sportovní automobil, a to ani ve verzi RS.

Příjemná je také ergonomie ovládání, sedačky jsou pohodlné a všechno je široce nastavitelné, problémy mohou mít jenom opravdu velcí řidiči. Sedačky Octavie jsou pohodlné i pro postavy s poněkud objemnějším pozadím, což ne všechna auta mají. Hlavním atributem je samozřejmě ale praktičnost, zejména pak gigantický zavazadlový prostor u liftbacku i kombi. Nevýhodou však může být třeba schod po sklopení sedadel, to není vyřešeno zrovna nejlépe.

Co se ovladatelnosti týče, Octavia II má v porovnání s třetí generací trochu pomalejší řízení, ale je přesné s poměrně slušnou odezvou. Působí jistým dojmem, auto se nesmí vlnit nebo plavat. Octavia vždycky jezdila velmi dobře a stabilně díky nezávislému zavěšení vzadu i u slabších verzí.

Turbodiesely jsou trochu těžší na předek, ale každé auto musí jet naprosto jistě, na nerovnostech v zatáčce odskakovat jenom minimálně, na brzdách nesmí plavat a rozhodně se nesmí vlnit nebo táhnout ke straně. Pokud něco takového Octavia dělá, rozhodně nebrat, velmi pravděpodobně to bude svařená bouračka.

Dobrá volba

Jako dobrá volba se jeví turbodiesel 1.9 TDI a díky své kultivovanosti, dynamice a rozumné spotřebě také turbomotor 1.8 TSI. Ani turbodiesel 2.0 TDI CR není špatný, pokud kupujete automobil z prověřeného zdroje s jasnou servisní historií. Klidné povahy potěší motor 1.6 MPI svou snadnou údržbou, spolehlivostí a rozumnými náklady. Benzinový dvoulitr TFSI ve verzi RS je sice spolehlivý, ale nečekejte od něj extra levný provoz.

Nevhodné motory

Vyhněte se turbodieselu 2.0 TDI PD s šestnáctiventilovým rozvodem a velký pozor si dejte při nákupu turbomotorů 1.2 TSI a 1.4 TSI. Nejsou špatné, ale některá auta jsou doslova utrápená a vyždímaná z dálničního provozu. Problémy s rozvodovým řetězem se snažila automobilka řešit a většina automobilů už by tento problém měla mít za sebou.

Základní verze 1.4 MPI je velmi slabá a na velkou Octavii moc nestačí. Turbodiesel 1.6 TDI není špatný, ale protože byl často používán ve fleetových firemních autech, bývá velmi unavený agresivní jízdou. Výjimkou nebývají motory, které jsou už po nějakých 120.000 km silně opotřebované. Lidé je prostě utahají v levém dálničním pruhu s plynem neustále na podlaze.

Nepovedené jsou také přímovstřikové jednotky 1.6 FSI a 2.0 FSI, které nepotěší dynamikou, hrubým během a překvapivě vysokou spotřebou v reálném provozu. Navíc lépe fungují na vysokooktanový benzin.

Problémy s rozvodovým řetězem

Hodně diskutovaným tématem Octavie, a vůbec celého koncernu Volkswagen, byl (a stále je) poruchový rozvodový řetěz u turbomotoru 1.2 TSI a částečně také 1.4 TSI. Problém se týkal především aut z roku výroby 2010 a 2011, pozdější verze dostaly už modernizovaný řetěz, který byl kvalitnější, i když ani jemu se problémy úplně nevyhýbají.

Řětězy byly prostě málo dimenzované. Velice jim vadí podtáčení motoru, čímž dochází k nadměrným vibracím. Automobilka opravy řešila v rámci záruky, ale kupodivu nikdy nebyla vyhlášena oficiální svolávací akce. Některé řetězy začaly chrastit už po velmi malém kilometrovém proběhu a kdo problém neřešil včas, tomu řetěz přeskočil, nebo rovnou praskl a motor se "potkal". Věci příliš nepomohl ani poruchový napínák řetězu.

A jak poznat, že byl rozvodový řetěz opraven? V opravně do servisní knížky zanesly kódové označení 15D9 a stejně označený štítek by auto mělo mít nalepený někde v zavazadlovém prostoru kolem rozervy. Také není od věci zavolat do servisu Škoda a podle čísla VIN si nechat automobil prověřit. Turbomotor 1.2 TSI je totiž jinak povedený, má solidní výkon, kultivovaný běh a rozumnou spotřebu. Mimo město s ním není těžké jezdit za 5,5 litru na 100 km, někdy i za méně.

Co se jinak kazí?

Největší starosti přinesl majitelům turbodiesel 2.0 TDI PD s šestnáctiventilovým rozvodem. Vedle klasických potíží s turbodmychadlem a vstřikovači má ale velmi choulostivý dvouhmotový setrvačník, opotřebovává poměrně rychle spojku, zatěžuje přední nápravu, která pak rychleji odchází, a hlavně vykazuje docela vysokou spotřebu oleje. Má i problémy s mazáním jako takovým, několik motorů se prostě zadřelo. Výjimkou nejsou ani prasklé hlavy či dokonce blok motoru.

Benzinové motory jsou na tom rozhodně lépe. Dvanáctistovka, pokud má vyměněný rozvodový řetěz, je jinak spolehlivá, to samé platí pro čtrnáctistovku. Ještě lépe je na tom ale turbomotor 1.8 TSI o výkonu 118 kW. Ten má totiž vyvažovací hřídel, takže nabízí nejen vysokou kultivovanost projevu, ale také spolehlivost. Vytahaný řetěz se u něj projevoval jenom výjimečně, to spíše hodně ojeté exempláře s více než 250.000 km mohou mít visící ventily.

Přeplňovaná zážehová jednotka 1.8 TSI, kterou jsme si cíleně půjčili k otestování tohoto vozu, také nepracuje díky svému vysokému výkonu a točivému momentu neustále v maximálním nasazení, takže nebývá tak unavená jako menší motory. Octavia je s tímto motorem také velice dobře ovladatelná a rachtajícím turbodieselům se o takové kultivovanosti jízdy může jenom zdát. Přesto si dejte pozor na to, aby auto nemělo unavené turbodmychadlo nebo prasklou hlavu válců.

Překvapila nás i spotřeba, na konci testu ukazoval palubní počítač jenom 6,3 litru na 100 km, což potvrdil i odečet ujeté vzdálenosti a spáleného množství paliva v nádrži. Tohle je skutečně výtečná verze a pokud vyloženě netoužíte po modelu RS, který je poněkud tvrdý a nepoddajný, je tohle zajímavá alternativa, která není v reálném provozu o nic pomalejší.

Automatických převodovek na našem trhu moc není, ale přesto byl v nabídce buď měničový automat, nebo později dvouspojkové převodovky DSG. Šestistupňové DSG se dodávalo k silnějším motorům a je docela spolehlivé, jenom potřebuje pravidelné výměny oleje. Horší je to se sedmistupňovým DSG se suchýmu spojkami, ve kterém často odchází mechatronika a převodovka již po 100.000 km vyžaduje velmi nákladnou repasi za 30.000 až 50.000 korun.

Chcete RS?

Každý má o pojmu "sportovní automobil" jinou představu, takže ortodoxním fanouškům nevysvětlíte, že Octavia RS není sporťák, ale jenom rychlé auto. Schopnosti vozu nejdou upřít, ale vyniknou hlavně na kvalitním asfaltu. Na rozbité silnici vůz poskakuje a jeho podvozek docela trpí. Některá eresa mají tlumiče a podvozkové díly už řádně vytlučené, tak se připravte na výměnu.

Zatímco turbodiesel 2.0 TDI je nekultivovaný a v generaci před zavedením vstřikování common-rail by se dal kvůli akustickému projevu označit jako Zetor GTI, benzinový dvoulitr je nejen schopný, ale také docela odolný. Může mít ale unavené turbodmychadlo, pozor na spotřebu oleje a vyzkoušejte převodovku, možná bude mít problémy se synchronizací mezi trojkou a čtyřkou.

Pokud kupujete RS s převodovkou DSG, prověřte, zda v ní byl řádně měněný olej, a také se připravte na větší opotřebení brzd a spojky. Spotřeba z hlediska dlouhodobých nákladů nehraje v případě modelu RS zase až takovou roli. Důležité je tohle auto udržet pohromadě v dobré kondici a nečekat, až se něco lidově řečeno vysype. Preventivně investujte do náhradních dílů, ceny nejsou neúnosné.

Dodržujte servisní intervaly

Jak už jsme naznačili v úvodu, Škoda Octavia je v zásadě velmi spolehlivé a bytelné auto, ale jako každé jiné vyžaduje pravidelný servis. Bohužel plno lidí překračuje servisní intervaly o tisíce kilometrů a některé úplně opomíjejí.

Například v šestistupňové převodovce DSG se musí měnit olej každých 60.000 km. Pak těžko vysvětlujete lidem, že převodovka DSG není nespolehlivá, když se jim "vysypala" ve 120.000 km, aniž by v ní někdy nechali vyměnit olejovou náplň. To samé platí pro systém pohonu všech kol Haldex, který potřebuje servis.

Pro některé verze automobilka doporučuje interval výměny oleje 30.000 km nebo dva roky, ale praxe ukazuje, že olej by se měl měnit minimálně jednou za rok, zejména u přeplňovaných motorů a turbodieselů. Těch pár stovek každý rok je přece rozumná investice. U více ojetých aut rozhodně měňte olej častěji.

Na co si dát pozor a čeho si nevšímat

Prověřte automobil při důkladné testovací jízdě, která může odhalit především nestabilitu a kroucení. Pokud vůz působí rozvrzaně, pravděpodobně má najeto hodně přes 200.000, spíše 300.000 km. Octavia byla vždycky bytelná a ani po proběhu kolem 150.000 kilometrů nepůsobí dojmem, že by se měla rozpadnout.

Koroze se na Octaviích normálně nevyskytuje, takže se pravděpodobně jedná o špatně opravenou bouračku, pokud vaše auto rezne. Obvyklé jsou kosmetické vady na karoserii, nevšímejte si ani lehce zažloutlých a případně lehce popraskaných krytů světlometů. V nich se případně může objevit vlhkost, na to trpí hlavně model před faceliftem.

Prověřte otevírání pátých dveří, zda dobře pasují, a to i u kombi, opět to může svědčit o větší nehodě. Zámek zadních dveří občas stávkuje, u velmi starých aut jsou unavené plynokapalinové vzpěry zavazadelníku a zadní stírač je náchylný na korozi. Poměrně brzy přestává fungovat také ostřikovač zadního okna.

Model před faceliftem neměl moc kvalitní autorádia a myslete na to, že navigace je oblíbeným cílem zlodějů. Navíc je systém ve Škodě poměrně primitivní a pomalý, přenosná navigace vám udělá lepší službu. Prověřte funkci klimatizace, nezávislého topení a všech elektrických prvků, třeba nastavování sedaček i zrcátek a ovládání bočních oken. Tohle bývají spolehlivé věci a neměly by zlobit. Některé Octavie mívají nefunkční vyhřívání zadního okna.

U čtyřkolky nezapomeňte vyzkoušet správnou funkci systému Haldex. Stačí najet přední nápravou na velmi kluzký povrch, třeba mokrou trávu, a pokusit se o rychlý rozjezd. U více ojetých aut se pravděpodobně nevyhnete výměně ložisek na zadní nápravě, která odcházejí docela rychle a obtěžují nepříjemným hučením. Bouchání při brzdění zase svědčí o zkroucených kotoučích.

Velký pozor si dejte na auta po chiptuningu a obecně taková, do kterých se nějaký tuner snažil zasahovat. Od takového vozu raději ruce pryč. K nebezpečí neodborného čiptuningu se nám vyjádřil ředitel vývoje podvozků a agregátů Škoda Auto Martin Hrdlička: „Při zvýšení výkonu úpravou řídicí jednotky motoru zároveň není zároveň zvýšena dimenze brzd a neřeší se chlazení paliva, vody, brzd, či stlačeného vzduchu od turbodmychadla.“

To je právě problém většiny vytuněných aut, kterým odcházejí zejména spojky a dvouhmotové setrvačníky. Trpí také komponenty podvozku, kloubové hřídele, kulové čepy a odnese to i Haldex, pokud někdo přečipoval čtyřkolku. „Často pak dochází k typickým závadám jako je poškození turbodmychadla, propálení pístu, poškození převodovky kvůli zvýšení točivého momentu apod.,“ doplňuje Hrdlička.

U čtyřkolek prověřte spodek vozu, hlavně pak u modelu Scout. On se sice tváří jako terénní auto, ale ve skutečnosti má problémy i na běžné polní cestě s blátem. Pozor na poškození podvozku od kamení. Pokud najdete ohoblované spodní kryty a potlučené nápravnice, pryč od takového auta.

Celkové hodnocení

Škoda Octavia druhé generace je v základu solidní auto a pokud budete dobře vybírat a nebudete se přehrabovat jenom v nejlevnější nabídce vraků těsně před koncem života, koupíte pravděpodobně velmi dobře. Chce to jenom obrnit se trpělivostí, pečlivě každý automobil prověřit a všímat si skutečně důležitých věcí.

Také si dobře spočítejte, zda se vám vyplatí tubodiesel. Ceny ojetin už neklesají tak rychle a tradiční hlášky o tom, že „tédéíčka jsou držáky“, u Octavie tak úplně neplatí. Důležité je také používat zdravý rozum a mít trochu soudnosti. Musíte si uvědomit, že Octavia je především pracovní nástroj a ne víkendová hračka, takže za deset let provozu bude mít najeto hodně přes 200.000 km. Praxe ale ukazuje, že pravidelně servisovaná a udržovaná auta jsou i po 300.000 km ještě v pořádku.

Plusy

  • Kvalitní dílenské zpracování a bytelná konstrukce
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Dostupný servis a náhradní díly
  • Příznivé provozní a servisní náklady
  • Pohodlná sedadla, prostorný interiér a gigantický kufr
  • Velká nabídka na trhu ojetin

Minusy

  • Oblíbenost mezi zloději
  • Spousta aut je zanedbaná, neservisovaná a unavená
  • Nekultivovaný běh turbodieselů TDI PD
  • Poruchovost motoru 2.0 TDI PD
  • Problematické rozvody 1.2 TSI a 1.4 TSI
  • Cíl podvodníků (stočené tachometry, bouračky)

Škoda Octavia II 1.8 TSI – informace o testovaném voze
Objem motoru (cm3)1798
Největší výkon (kW/min)118/4500-5500
Točivý moment (N.m/min)250/1500-4500
Největší rychlost (km/h)223
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,8
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)6,9
Rok výroby testovaného vozu2009
Počet ujetých km dle tachometru128 761
Cena vozu (hotovost/financování v Kč)245 000/200 000

Vybraní konkurenti

Nabídka v daném segmentu je skutečně veliká, tak se podívejme spíše na zajímavé praktické alternativy k Octavii než na výpis všech jejích konkurentů.

Mazda 6

Minulá generace Mazdy 6 má dobré jízdní vlastnosti a nabízí podobnou praktičnost jako Octavia. Je v ní spousta místa, má spolehlivé motory a auta mívají slušnou výbavu. Propad ceny zaplatil už někdo před vámi, takže můžete výhodně koupit plně vybavené auto. Nevýhodou Mazdy 6 je lacině působící interiér, hlučné nekultivované turbodiesely a problematický servis a dostupnost náhradních dílů.

skoda octavia bazar skoda octavia bazar

Renault Laguna

Renault neoslní kdovíjakými jízdními vlastnostmi, ale zájemci nabízí spoustu vnitřního prostoru, často velmi bohatou výbavu a můžete mít dokonce i šestiválcový motor, což v Octavii nikdy nebylo. Bohužel patří Laguna k průměrně spolehlivým vozům, trápí ji hlavně elektronika. Nepotěší také nepříliš pohodlné sedačky a komplikovanější servis některých triviálních poruch.

skoda octavia bazar skoda octavia bazar

Opel Insignia

Ceny Insignií velmi rychle klesly a vy můžete mít za cenu Octavie automobil, který ještě nedávno stál skoro milion korun. Insignia má zajímavý design, zavazadelník kombi je obrovský a překvapuje i nízká poruchovost vozu. Ovšem motory jsou dost nekultivované, turbodiesely velmi hlučné a kvůli vysoké hmotnosti auta mají motory relativně vyšší spotřebu. Ne každému také sedne ergonomie.

skoda octavia bazar skoda octavia bazar

Text a foto: Dalibor Žák a archiv

Bazarové Recenze
Diskuze (151)
10. 11. 2019 18:26
Ojetá Octávie
Já jsem velice spokojený s ojetou octávií, kterou jsem koupil z autobazaru AAA auto, na výhodný úvěr. Když jsem auto kupoval, tak jsem přímo v bazaru vyřídil i pojištění, mohl jsem tedy s autem rovnou odjet domů.
12. 8. 2015 12:55
Octavia je nej!
Pres vsechny probleny ktere s Octavkou mohou byt, si myslim ze titul nejoblibenejsiho auta u nas nema nahodou. Ja sam Octavku mam a jsem s ni velmi spokojen. Porad vypada dobre, vydrzi toho hodne a spotreba je solidni, a kdyz jsem ji pred 4 lety v bazaru kupoval stala podobne jako dnes... Kdybych tenkrat koupil nove auto, dal bych za nej 3x vic a dnes by mohlo byt na odpis... :yes:
Avatar - Barrichello
5. 5. 2015 08:34
Re: LOL
>:D
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
4. 5. 2015 17:21
Škoda Octavia a články o ojetinách
Zdravím rozhořčené diskutující. Článek psal náš externista Dalibor Žák. K těm reakcím na kvalitu článku. Víte, o ojetinách se píše jinak, než o nových autech. Testovat nová auta a psát hezky o nich dokáže dnes kde kdo. Ale psát kvalitně o ojetinách je mnohem obtížnější. Troufám si tvrdit, že novinářů, kteří to u nás dokáží na slušné úrovni je jako šafránu. Zjistit závady a problémy totiž nelze tak, že napíšete PR automobilky. Příslušná TSB vztahující se na daný model vám opravdu nepošle, i kdyby je měl, neboť by ho za to vyhodili a už by jej nikdo nikdy na dané pozici nezaměstnal. A také platí, že čím je recenzovaný vůz rozšířenější, tím je psaní o něm obtížnější z pohledu spokojenosti čtenáře. Škodou Octavií II totiž dnes jezdí velká část naší populace, takže mnoho lidí to auto docela zná. Navíc jsou zde fora, přirozeně v českém jazyce. Chápu, že každý z čtenářů má potřebu se k tomu vyjadřovat a je to jeho právo. Ostatně proto je zde diskuse. Nicméně považovat článek za PR mi přijde jako krajní neznalost tohoto pojmu. Na co nebo koho by to měl být PR článek? Na Octavii? To asi ne. Na Auto ESA? proč proboha. Opravdu to není žádný PR. A pokud si to někdo ze čtenářů myslí, tak je to samozřejmě jeho věc, nicméně si to myslí špatně.
4. 5. 2015 07:56
Ojetá Škoda Octavia = Trest
Ojetou Octavii z bazaru si může koupit opravdu jen idiot....nejenže ojetá Octavia bývá dražší,než některého jiného nového auta ,ještě se krade a je poruchová (proto se krade)..
Ani nákup nové škodovky není terno,jelikož je předražená a nekvalitní....kdyby byla kvalitní,výrobce by poskytoval lepší záruky...než mě začnete bombardovat - měl jsem 3 octavie 1 gen,Superba 1 gen a fábii 2 gen,3 pola,a passata 6 gen....vše nové...můžu říct,že už škodovku nekoupím,jelikož je na světě naštěstí plno lepších aut,za lepší ceny,s delší zárukou a lepším servisem...