Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Škoda Octavia III po faceliftu: Nejdříve vysmívaná, ale kupujte, nebudou!

Martin Vaculík Martin Vaculík 24. 1. 2023 • 06:30
74
Zobrazit náhledy (74)
Světlomety u zmodernizovaného provedení nejsou čtyři, ale také jen dva – překryté kusem nárazníku. Důležité je, že díky přechodu na technologii LED se na rozdíl od předchozích bixenonů nevypalují. Velkým problémem jsou klepající střešní okna a zatékání do interiéru skrz ně. Při každé servisní prohlídce je nutné kontrolovat odtoky a mazat kolejnice speciální vazelínou k vymezení vůle. Spodní roh zadního zádveří byl u Octavie II notoricky reznoucí místo. Trojka tento problém nezná. Při koupi vozu s automatickou převodovkou DSG se ujistěte, že má volič jízdních režimů Driving Mode Select. Býval za pouhých 2900 Kč a automat bez něj neumí plachtit. Zatímco karoserie vzorně odolává korozi, podmotorové rámy moderních škodovek jsou ošizené až hrůza. Takto vypadá po čtyřech letech. Doporučujeme protikorozní nástřik. Novinkou třetí generace octavie bylo, že pohon 4x4 nabídla verze liftback i combi Novinkou třetí generace octavie bylo, že pohon 4x4 nabídla verze liftback i combi Škoda Octavia U těchto poškození už je pozdě zamatlat to štětečkem a barvou – ideální by byla výměna obou dílů, tu ale nikdo nezaplatí. Výrobce už vůbec ne, protože tato rez vznikla vnějším poškozením. U těchto poškození už je pozdě zamatlat to štětečkem a barvou – ideální by byla výměna obou dílů, tu ale nikdo nezaplatí. Výrobce už vůbec ne, protože tato rez vznikla vnějším poškozením. U těchto poškození už je pozdě zamatlat to štětečkem a barvou – ideální by byla výměna obou dílů, tu ale nikdo nezaplatí. Výrobce už vůbec ne, protože tato rez vznikla vnějším poškozením. Vyvážená byla kola dobře. Ale pravé zadní bylo křivé – proto hrubá a hlučná jízda. Vrzání přední nápravy u Škody Octavia III mají na svědomí vždy tyto silentbloky. Od 150 000 km výše neseřizujte geometrii, dokud je nevyměníte. Nemá to totiž cenu. Převodovka DSG DQ 250 pro motor 2.0 TDI/110 kW má od května 2015 podstatně prodloužené převody. Nízká spotřeba tomu odpovídá, dále pak poklesla ještě na podzim roku 2018, kdy přišlo sedmistupňové ústrojí DQ 381. Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Verze Style s paketem Comfort je bazarovým ideálem. Bohužel mnohé firmy objednávaly žebrácké varianty Ambition téměř bez příplatků. Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Při koupi vozu s automatickou převodovkou DSG se ujistěte, že má volič jízdních režimů Driving Mode Select. Býval za pouhých 2900 Kč a automat bez něj neumí plachtit. Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Zásuvka na 220 V a vyhřívání zadních sedaček se staly běžnou výbavou. Šlo buď o součást paketu Comfort, nebo únosné příplatky 2400 či 5100 Kč. Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Kombík ve verzi Style měl v zavazadelníku praktickou vyjímatelnou akumulátorovou svítilnu. Chytrá věc, kterou odvál čas. Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi

Zájemci o ojetiny léta tvrdí, že poslední poctivě vyrobený model je vždy ten předchozí. Nemusí je pak tolik mrzet, že na zcela nový nemají. Horečné změny v automobilovém průmyslu však někdejší zakomplexované výkřiky staví do reálného světla.

Třetí generace Škody Octavia z let 2012 až 2020 je asi opravdu poslední auto, o jehož podobě a funkci rozhodovala více přání zákazníků než ekologické restrikce, bezpečnostní požadavky či termíny homologací.

U nás pochopení našli

Aktuální, čtvrtou generaci jsme dlouho hájili, neboť jsme lidově řečeno „od fochu“ a chápeme vývojáře, jak málo možností měli. Že vzhledem k širokému spektru různých výbav a požadavkům na unifikaci dílů je nejjednodušší ovládání všeho vecpat do dotykového displeje – v němž holt bohatší najdou víc funkcí než chudší. Že bez pětihvězdičkového hodnocení Euro NCAP dnes některé národy auto vůbec nekoupí a že kdyby se nestihlo uvést na trh před koncem roku 2019, muselo by plnit další přísnější požadavky, jsme také i chápali. A věřili, že nedostatky dané uspěchaným příchodem se nějak dodělají. Jenže už to budou dva roky a stále nám píšete, že pořád něco nefunguje, typicky vzdálený přístup Škoda Connect. Že kvůli němu jste si připlatili za nezávislé topení a moc se těšili, jak si jej pustíte i přes mobil.

Video se připravuje ...

U vás moc ne

Ale zlobí i zcela obyčejné věci, třeba naladění standardního mechanického podvozku. „Rázy a bouchání od přední nápravy jsou tak nesnesitelné, že zvažuji reklamaci. I na mírných nerovnostech jdou příliš měkké tlumiče až do dorazů,“ napsal nám nedávno Jakub Šrámek. Mnozí další si zase nemohou zvyknout na ovládání topení v displeji, které poslepu nenahmatáte, či na asistent jízdy v pruzích, který se znovu zapne i po kratičkém zastavení.

„Nedávno jsem měl ze servisu zapůjčenou tu trojkovou a musím říci, že to byla neskutečně svobodná a odpočinková jízda. Prostě nastartovat a jet, nemuset čekat na probuzení displeje a v něm začít lovit topení,“ napsal nám měsíc nazpět Petr Kopecký. Je smutným obrazem dnešní doby, že Škodovka nenajde jediného zákazníka, který by současné provedení octavie chválil. A přesto to tak je a předělávat se nic nebude, protože je tu homologace, vývojové náklady, a hlavně technika sdílená s Volkswagenem.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata