Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Mercedes-Benz třídy C (W202): Stará láska rezaví

Mercedes-Benz třídy C (W 202)
Mezi nejohroženější díly patří „zaměřovací“ hvězda na kapotě, kterou kdysi rapeři kradli jako o závod a nosili na krku. Dnešní mercedesy už ji proto raději neznají.
Palubní deska vypadá stále k světu. Vzhledem k častému opotřebení se však uvnitř kabiny stále více stupňuje vrzání.
Třída C se prodávala jako čtyři samostatné modely: základní Classic, mladistvý Esprit, dynamický Sport a luxusní Elegance
74 Fotogalerie
Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

První generace Mercedesu třídy C ze silnic zatím nezmizela, ale vinou zákeřné koroze se už většina žijících kusů zařadila mezi pojízdné vraky. Škoda, jinak by to bylo stále dobré auto.

Na zahraničních srazech sběratelských vozů se původní třída C chlubí neustále rostoucím zastoupením, za špičkové specifikace s motory V6 či V8 a plaketou AMG už si prodávající v Německu s klidem řeknou i o půl milionu korun. Jenže ne všechno zlato se třpytí – přestože klasický malý mercedes stále není ani na současných českých silnicích žádnou vzácností, objevit skutečně zachovalé céčko už není snadné. Většina kusů někdejšího prestižního manažerského modelu střední třídy má důstojný život dávno za sebou. Po milionu kilometrů a častém stěhování ke stále chudším pátým či desátým majitelům často dožívají v ostudných podmínkách.

Poltergeist z výfukových útrob

Původní třída přesto C představuje trvanlivé, odolné a nadčasově líbivé auto. Má však smůlu, že vedle chudnoucího okolního prostředí narazila i na masového vraha jménem Koroze, zákeřně likvidujícího vše, co mu vstoupí do cesty. Než si tedy ojeté céčko přivezete domů, s lupou v ruce prozkoumejte celou karoserii. Od vybydlených pastí s chybějícími spodky dveří, prožranými prahy a plechy posetými bublinami dejte ruce pryč, klempířské a lakýrnické práce patří mezi nejdražší manuální lidské činnosti. Rez však zákeřně napadá i podvozek, například přední ramena mohou jejím působením v posledním stádiu nemoci prasknout a švihnout autem o zem.

V ohrožení se ocitají rovněž kotoučové brzdy, což platí především pro brzdové štíty. Do zadních jsou navíc přichyceny pakny ruční (v případě mercedesu tradičně nožní) brzdy, které se při důkladném prožrání rzí nedají k čemu přicvaknout, a proto je nutné vyměnit celý štít i s ložiskem.

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka 2) • Zdroj: Auto.cz

Radost z jízdy klasickým mercedesem mohou překazit také uvolněné hliníkové štíty nad výfukem, redukující teploty působící na podvozek. Při prorezavění v úchytech na výfuk spadnou a v kabině pak vyvolávají zvuky jak z duchařského hororu. Přeslechnout byste neměli ani varování hučícího ložiska. Při ignorování dokáže časem zarůst do těhlice a hned je zaděláno na další drahý účet z nedbalosti.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi