Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazený je také Seat Ibiza: Přijíždí se svěžím designem a revolučním interiérem

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Jeden z nejdůležitějších modelů značky Seat prošel modernizací, která přináší omlazený vzhled, přepracovaný interiér a bohatší technologickou výbavu.

Modernější exteriér

Tradičně mladistvý exteriér Seatu Ibiza prošel drobnými změnami, které se dotkly všech výbavových stupňů. Největší novinkou jsou světlomety se 100% LED technologií Eco-LED již od standardní výbavy, které slibují lepší viditelnost a nižší spotřebu elektrické energie. Na přání jsou však dostupné i Full LED světlomety.

Při pohledu z profilu zaujmou tři nové designy kol z lehké slitiny, které jsou k dispozici s průměrem ráfku 17 palců (dva nové designy) nebo 18 palců. Při pohledu na záď pak zaujme především nové označení modelu reliéfním rukopisným písmem, což je designový prvek, který Ibiza přebírá od novějších sourozenců v nabídce.

Příď i záď navíc zdobí nové logo SEAT s povrchovou úpravou ve dvou odstínech chromu – přední část je matná, zatímco okraje jsou lesklé. Nabídka laků se rozrostla o dva odstíny – Sapphire modrá a Asphalt modrá, takže celkem mohou zákazníci vybírat z 9 laků.

Revoluční interiér

Zatímco exteriér prošel jen decentní evolucí, interiér by měl prezentovat designovou revoluci. Jak uvádí automobilka - jeho dynamický charakter by měly zvýrazňovat nové materiály, technologie i nové systémy osvětlení, což má celkově vytvářet vyšší úroveň vnímané kvality.

Ibiza dostala zcela novou přístrojovou desku s měkkým povrchem, nově navržené výdechy ventilace nebo nový multifunkční ergonomický volant obšitý kůží Nappa (standardně pro výbavy Xcellence a FR, volitelný pro Style). Kabina nabízí také nové čalounění a nechybí nový systém ambientního LED osvětlení, které ve verzích FR a Xcellence lemuje nové výdechy ventilace.

V závislosti na zvoleném stupni výbavy má navíc světlo různé odstíny – Daring Red (FR), Burgundy (Xcellence) nebo Honey (Style a Reference).

Technologické inovace

Po technologické stránce je největší inovací interiéru plovoucí centrální displej informačního a zábavního systému, který je dominantou palubní desky. Proti předchůdci narostl o zhruba 20%, takže ve standardní verzi nabízí úhlopříčku 8,25 palce a příplatková verze nabídne úhlopříčku až 9,2 palce. Vyvýšená pozice slibuje vyšší praktičnost i bezpečnost a v kombinaci s 10,25“ digitálním přístrojovým štítem Digital Cockpit se interiér modernizovaného Seatu Ibiza stává plně digitálním.

Nový infotainment samozřejmě nabízí plnou konektivitu a díky systému Full Link je možné využívat funkce Apple CarPlay i Android Auto. Infotainment se dá ovládat dotykově, tlačítky na volantu nebo hlasově – modernizovaná Ibiza už totiž slyší na heslo „Hola Hola“. K připojení vlastních zařízení, ať už kvůli propojení s infotainmentem nebo nabíjení, pak slouží dva USB-C porty.

V neposlední řadě pak nová Ibiza dostala i systém Seat Connect s integrovanou kartou eSIM. Vůz tak nabízí funkci eCall, možnost snadné komunikace s automobilkou (například kvůli servisu) nebo podporu aplikace Seat Connect App pro dálkový přístup k automobilu. Ta přitom nabízí jak možnost vzdálené kontroly vozu, tak jeho zamykání, plánování tras, aktivaci světel nebo monitoring pohybu vozu.

Bezpečnost a motory

S modernizací se rozrostla také nabídka bezpečnostních a asistenčních funkcí. Omlazená Ibiza tak nabídne například systém částečně automatizované jízdy Travel Assist, aktivní hlídání jízdy v pruhu Lane Assist, asistenta pro změnu jízdního pruhu Side Assist nebo nového asistenta pro přepínání dálkových světel.

Nová Ibiza je dostupná s celkem pěti pohony. Ve čtyřech případech se jedná o klasický spalovací motor, pracující s technologií přímého vstřikování, zatímco pátý pohon je na stlačený zemní plyn (CNG). Ovšem i tato motorizace je vybavena dojezdovou nádrží na benzín.

Základní motorizací pro omlazenou Ibizu je tříválcový motor 1.0 TSI 95 k s nejvyšším výkonem 70 kW a točivým momentem 175 N.m, který lze kombinovat pouze s pětistupňovým manuálem. Výkonnější verze litrového tříválce 1.0 TSI 110 k nabízí nejvyšší výkon 81 kW a 200 N.m točivého momentu. Přenos točivého momentu na kola může zajišťovat jak šestistupňový manuál, tak sedmistupňové DSG. Nejsilnější motorizací pro novou Ibizu je pak zážehový čtyřválec 1.5 TSI 150 k, který nabízí nejvyšší výkon 110 kW a 250 N.m točivého momentu.

Ve verzi na CNG je Seat Ibiza osazen pohonnou jednotkou 1.0 TGI 90 k , nabízející nejvyšší výkon 66 kW a 160 N.m točivého momentu, která je kombinována výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Ve srovnání s ekvivalentním benzínovým motorem přitom verze na CNG slibuje až o 25 % nižší emise CO2 a až o 50 % nižší náklady na kilometr.

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - iudex
16. 4. 2021 10:25
Re: Eco-LED
HH na baterky nie, ďakujem. ;-) Ale aby som nebol len kritický, ak by som pozeral po nejakom warm-hatchi, Seat ponúka Leon s dvojlitrom 140 kW, to už by mohlo byť pomerne dynamické. Škoda len, že ten motor je len pre hatch, pre kombi sa (možno len dočasne, neviem) neponúka.
Kadopádne vnímam ako chybu, že sa osamostatnila Cupra ako značka (s tým spojeným zdražením), tým sa Seat pripravil o čo i len teoretickú šancu na nejaký hot model.
16. 4. 2021 09:51
Re: Eco-LED
To už asi len elektrický hot hatch. ;-\ Uvidíme, čo bude zač ten Seat B segmentu na baterky.
Avatar - speedfred
16. 4. 2021 09:44
Re: Mohlo být i hůř
To myslíš ako vážne s tým mild hybridom? Asi najzbytočnejšia vec v motorovom priestore v posledných XY desiatok rokov.
16. 4. 2021 08:59
Re: Mohlo být i hůř
Na stránkach SEATu majú uvedenú takúto brutálnu cenu.
Práve som im napísal, či to myslia vážne?
Avatar - iudex
16. 4. 2021 08:31
Re: Mohlo být i hůř
A to je akože akciová, už zľavnená cena! :-O 8-s Je inak zaujímavé, že o triedu väčší Leon začína na 14990 €.