Modernizovaný Seat Arona je tu. Sází na zcela nový interiér i drsnější vzhled
Seat obměňuje svoji nabídku v segmentu B. Společně představuje facelift malého hatchbacku Ibiza a městského SUV Arona. Druhý z nich se dočkal důkladných úprav.
Seat v roce 2016 zahájil expanzi na poli SUV. Nejprve nastoupila kompaktní Ateca, o rok později malá Arona a o další rok později až sedmimístné Tarraco. Nyní tak nastal čas, aby automobilka svoje portfolio SUV postupně modernizovala. Po loňském faceliftu Atecy dorazila modernizace Arony, která se představuje po boku technicky spřízněného hatchbacku Ibiza, jež byl též inovován.
Designérské změny jsou přitom poměrně zásadní. Seat se rozhodl opticky zdůraznit robustnost Arony, a to pomocí přepracované přídě. Novinkou v nabídce se stala terénní verze Xperience jako náhrada za dosavadní Xcellence, která se může odlišit příplatkovými kulatými mlhovkami, dále zdůrazňujícími vzhled SUV.
Záď pak zdobí nový spoiler i difusor. Na víku kufru se zase skví nápis Arona v novém fontu po vzoru ostatních současných modelů značky.
Světlomety jsou nově standardně diodové, Arona se dočkala též nových 17" a 18" kol, stejně jako tří nových laků. Mezi 10 nabízenými odstíny jsou nově Dark Camouflage, Asphalt Blue a Sapphire Blue. K dispozici jsou i tři různé možnosti kontrastující střechy v lacích Midnight Black, Magnetic Tech nebo novém Candy White.
K výrazným změnám došlo také uvnitř. Arona totiž vsadila na zcela novou koncepci palubní desky. Dotyková obrazovka multimediálního systému se posunula výše a je volně stojící, zatímco výdechy ventilace jsou nově pod ní.
Displej infotainmentu je navíc výrazně větší s úhlopříčkou 8,25" nebo 9,2" podle výbavy. Systém nabízí hlasové ovládání, vyvolané příkazem "Hola, hola", nechybí ani Android Auto a Apple CarPlay, fungující bezdrátově. Nabídku asistenčních systémů rozšířil Travel Assist pro poloautomatické řízení, kombinující funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdních pruzích.
Nové jsou i použité materiály, které mají být kvalitnější a lépe vypadat. Zapomenout nesmíme ani na nový multifunkční volant. Pasažéři vzadu se pak konečně dočkali vlastního vnitřního osvětlení.
Naopak nabídka motorů se nemění. Základem je benzinový tříválec 1.0 TSI (70 kW), kombinovaný s pětistupňovým manuálem, který doplňuje i silnější provedení s 81 kW, poskytující výběr mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým dvouspojkovým DSG. Na vrcholu nabídky pak stojí čtyřválec 1.5 TSI (110 kW), zatímco na zájemce o alternativní pohon bude nadále cílit 1.0 TGI (66 kW) na stlačený zemní plyn (CNG).