Omoda 5 šokuje českou cenou. Sto nejrychlejších ušetří stovky tisíc korun
Čínské SUV představilo český ceník, který přeje hlavně těm nejrychlejším. Stovka z nich totiž může novinku pořídit už za méně než půl milionu.
Z čínských automobilek se v Evropě ve větší míře prosadilo pouze MG, které přišlo s jednoduchým receptem. Zdejším zákazníkům přivezlo atraktivní SUV se spalovacími motory za velmi konkurenceschopné peníze. A prakticky podle stejného vzoru na český trh vstupuje i Omoda 5, kompaktní SUV s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 108 kW, která je spojena výhradně se sedmistupňovou dvouspojkou.
Potenciální konkurent Škody Karoq, Hyundaie Tucson a dalších podobných modelů nasazuje v Česku velmi agresivní cenovou politiku. Základní provedení Comfort totiž začíná na 699.000 Kč bez příplatku za metalický lak, který vyjde na 13 tisíc korun.
Tuhle částku ale zatím berte spíše jako virtuální. Prvních 100 zájemců totiž v rámci předobjednávky dostane 30procentní slevu, díky čemuž Omoda 5 ve skutečnosti startuje na 498.400 Kč včetně metalického laku. Za necelý půl milion přitom bez příplatku nabídne přední a zadní parkovací senzory, zpětnou kameru, adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou, upozornění na blížící se vůz při vyjíždění z parkovacího místa, hlídání mrtvého úhlu, automatické přepínání LED světlometů, 18“ litá kola, kožený multifunkční volant, jednozónovou klimatizaci, bezklíčkový přístup a startování, 12,3palcový středový displej a digitální palubní přístroje či rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.
Dostat se v segmentu kompaktních SUV pod půl milionu je přitom již několik let prakticky nemožné. Zejména když vezmeme v potaz standardní samočinnou převodovku, za kterou se běžně připlácejí desítky tisíc korun.

Vyšší linie Premium, jež navíc disponuje panoramatickým parkováním, předními mlhovkami, ambientním osvětlením v druhé řadě, vyhříváním volantu, dvouzónovou klimatizací, filtrem částic PM 2,5, elektricky ovládanými pátými dveřmi, střešním oknem a osmi reproduktory Sony je standardně o 50 tisíc dražší. Po akční slevě ovšem stojí 533.400, respektive 539.900 Kč v případě provedení v bílém laku Khaki s černou Carbon.
Kdo touží po elektromobilu, může sáhnout po Omodě E5 s výkonem 150 kW a trakčním akumulátorem s kapacitou 61 kWh. Cena tohoto modelu v Česku začíná na 879.000 Kč, přičemž základní výbava je podobně štědrá jako u sourozence s konvenčním pohonem. Její přehled si můžete přečíst v článku zmíněném výše.