Opel Agila II - přerostlé mini
Opel si se Suzuki Motor začal v roce 2000, když spolu s faceliftem modelu Suzuki Wagon R, uvedl na evropské trhy model Agila. Krabicovitá Agila nebyla ani v době uvedení na trh žádnou kráskou, ale 3,5 m dlouhý automobil dokázal nabídnout mnoho místa za skvělou cenu, takže po sedmi letech může Opel konstatovat, že 440 tisíc prodaných Agil je pro začátek slušný výsledek.
Novinka se posunuje do jiné role. Už to není ošklivé káčátko nabízející bezkonkurenční hodnotu za vynaložené peníze, aby na trhu vůbec někoho zaujala. Moderní design se zaměřuje na mladé zákazníky, ale především zákaznice!
Mezigenerační růst
Druhá generace Agily byla vyvinula ve spolupráci se Suzuki jako zcela nový model. Proti předchůdci je výrazně delší (+205 mm), širší (+60 mm), ale také o 105 mm nižší.
Opel Agila - srovnání dvou generací | |||
Rozměr | Agila II | Agila I | rozdíl |
Délka [mm] | 3740 | 3535 | +205 |
Šířka [mm] | 1680 | 1620 | +60 |
Výška [mm] | 1590 | 1695 | -105 |
Rozvor [mm] | 2350 | 2360 | -10 |
Rozchod vpředu [mm] | 1470 | 1420 | +50 |
Rozchod vzadu [mm] | 1480 | 1385 | +95 |
Zavazadlový prostor [l] | 225/1050 | 240/1250 | -15/-200 |
Opel slibuje i nadále výše umístěná sedadla, nad nimiž už nebude tolik nevyužitého prostoru, který dosud býval argumentem pro starší generaci zákazníků. Doba se změnila, perspektivní jsou hlavně mladí lidé, které má oslovoval svěží design a pestré barvy.
design gm opel predstavujeme Designéři Opelu dokázali prosadit výraznější odlišení od modelu s logem Suzuki, a tak příď Agily, s výrazně zaoblenými světlomety, je vlastně evolucí designu Corsy. Svažující se střecha působí dynamicky a pokud se vyplní předpoklady výrobce o cílové skupině, nebude asi v praxi několik centimetrů nad hlavami cestujících na zadních sedadlech scházet. Tvůrci prozradili, že boční prolisy vedoucí od předních blatníků až k dynamicky střiženému C-sloupku, budou společné všem novým Opelům. Okolí kolmého zadního skla zdobí vertikálně uspořádané svítilny, z jejichž červené plochy vystupují kulaté bílé směrovky.
Už neplatí, že by ve třídě mini bylo zvláštností, že karoserie má velkou výšku a pět dveří. Mezi hlavní konkurenty bude zřejmě patřit Fiat Panda nebo Kia Picanto. Z poněkud netypického minivozu se stává poněkud netypický malý vůz. Rozměrově nejblíže je Agile nejmenší malý vůz na trhu – Toyota Yaris. Proti komu bude nakonec Agila bojovat, závisí jen a pouze na cenové politice, kterou GM pro tento zcela nový model nakonec zvolí.
Zavazadlový prostor Agily je sice větší než v případě jeho dvou úhlavních konkurentů, ale mezigeneračně se o několik desítek litrů zmenšil. Přednost dostal šarm, ale to už bylo vlastně řečeno…Sedadla jsou dělena v poměru 60:40 včetně sedáků, po jejichž postupném sklopení vzniká zcela rovná ložná plocha.
Opel Agila - srovnání s konkurencí | ||||
Rozměr | Opel Agila | Kia Picanto | Fiat Panda | Toyota Yaris |
Délka [mm] | 3740 | 3495 | 3538 | 3750 |
Šířka [mm] | 1680 | 1595 | 1589 | 1695 |
Výška [mm] | 1590 | 1480 | 1540 | 1530 |
Rozvor [mm] | 2350 | 2370 | 2299 | 2460 |
Rozchod vpředu [mm] | 1470 | 1400 | 1366 | 1470 |
Rozchod vzadu [mm] | 1480 | 1385 | 1357 | 1460 |
Zavazadlový prostor [l] | 225/1050 | 157/882 | 206/860 | 272/737 |
Opel Agila - modelová řada | ||||
Motor | 1.0 12V | 1.2 16V | 1.3 CDTI | |
Zdvihový objem [cm3] | 997 | 1242 | 1248 | |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 48/6000 | 63/6000 | 55/3500 - 4000 | |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 90/4000 | 114/4000 | 190/2000 | |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 174 | 162 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,8 | 12,0 | 13,5 | |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,7 |
Podvozek nové Agily odpovídá technickému standardu, který dnes vládne třídě malých a mini vozů. Přední náprava se vzpěrami McPherson a zadní vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou splní zřejmě všechny požadavky budoucích uživatelů nejlépe. Velký rozchod kol je dobrým výchozím předpokladem pro jisté jízdní vlastnosti a fakt, že vzadu je mezi koly o 10 mm více prostoru bude v dobrém smyslu slova ovlivňovat náklony v zatáčkách.
Součástí standardní výbavy všech Agil bude ABS, čelní a boční airbagy, posilovač řízení s účinkem, závislým na rychlosti jízdy, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, úchyty dětských sedaček ISOFIX nebo 5 tříbodových bezpečnostních pásů. Výbava Enjoy bude standardně obsahovat navíc dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizaci, palubní počítač, otáčkoměr, elektricky ovládaná přední okna, rádio s CD a MP3 přehrávačem a dálkovým ovládáním na volantu nebo kola o průměru 15 palců. Za příplatek bude možno objednávat protiprokluzový a stabilizační systém, nebo okenní airbagy.
Opel Agila bude mít světovou premiéru na frankfurtském autosalonu v září, prodej bude ale zahájen až na jaře 2008.