Opel Ampera: Hybrid GM přechází z Voltů na Ampéry
Opel Ampera se představí v Ženevě jako zcela nový příspěvek německé automobilky do kategorie vozů s hybridním pohonem. Pětidveřový čtyřmístný automobil bude ke svému pohonu využívat systém Voltec, vyvinutý mateřským koncernem GM. Základem konceptu je Chevrolet Volt, který by se do prodeje měl dostat v USA již příští rok. Jeho dvojčete - Opelu Ampera - bychom se v Evropě mohli dočkat v roce 2011.
Podle zveřejněné tiskové zprávy má být Ampera schopna ujet na elektrickou energii z Li-Ion baterií 60 km a pro jízdu na další vzdálenosti přijde ke slovu malý spalovací motor (na benzin nebo směs E85), který bude mít funkci palubního generátoru elektrické energie, což znamená, že kola budou vždy roztáčena elektromotorem. K nabíjení baterií může sloužit i běžná elektrická síť s napětím 230V. Akumulátorová sada má kapacitu 16 kWh a zvyšuje hmotnost automobilu o 180 kg. Automobil má být schopen akcelerace z 0 na 100 km/h za 9 sekund a jízdy nejvyšší rychlostí asi 160 km/h.
Opel Ampera má svými schopnostmi plně vyhovovat většině evropských zákazníků. Podle tiskových materiálů automobilky přibližně 80 % německých řidičů ujede denně méně než 50 km.
Opel uvádí, že se chce stát první evropským výrobcem, který zákazníkům nabídne automobil poháněný elektřinou.
Bližší informace k vozu budou zveřejněny 3.března na autosalonu v Ženevě.