Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra OPC prozrazuje podrobnosti o svém podvozku

David Bureš
Diskuze (2)
Nejvýkonnější verze aktuální Astry byla mimo jiné laděna na Severní smyčce Nürburgringu.

Opel postupně odhaluje techniku modelu Astra OPC, který byl oficiálně představen na letošním ženevském autosalonu. Po informacích o zážehovém přímovstřikovém čtyřválci s přeplňováním turbodmychadlem tu jsou detaily o podvozku tohoto hot hatche.

O skvělé jízdní vlastnosti nejvýkonnější verze aktuální Astry se mají postarat tlumiče od firmy ZF Sachs, samosvorný přední diferenciál, podvozek FlexRide nebo brzdy Brembo. Přední zavěšení s oddělenou těhlicí (tzv. HiPerStruts) má i běžná Astra GTC.

Díky vícelamelovému samosvornému diferenciálu bude síla motoru efektivněji přenesena na povrch vozovky. Jakmile se některé z hnaných kol protočí, lamely uvnitř diferenciálu zafungují jako spojky. Tento svorný efekt (maximálně 50 %) závisí na úhlu, kterým jsou lamely k sobě tlačeny. Úhel zároveň určuje, jaký tlak je vyvíjený na lamelovou spojku v závislosti na točivém momentu. Po uvolnění plynového pedálu se lamely opět oddělí, aby mohl na předních kolech fungovat systém ABS.

Adaptivní podvozek FlexRide je možné nastavit ve třech jízdních režimech. Mód Standard je určen pro běžnou každodenní jízdu. Opel nicméně tvrdí, že i v tomto režimu se automobil chlubí citlivým řízením. Auto má perfektně zatáčet, náklony jeho karoserie mají být minimální.

V módu Sport je podvozek tužší, řízení zase přímější. Mód OPC pak nabízí ještě přímější řízení, vůz citlivěji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Budíky v přístrojové desce navíc v tomto režimu zčervenají.

Ve třech módech lze nastavit také ESP. V základním nastavení má zajistit maximální bezpečnost auta v každodenních situacích. Nastavení Competitive už do řízení tolik nezasahuje, pokud se však vůz dostane na hranici nebezpečné situace, je stabilizován přibrzděním. Pokud řidič tlačítko ESP podrží stisknuté déle než pět sekund, je stabilizační systém deaktivován.

Oproti běžné třídveřové Astře má verze OPC o 30 % tužší tlumiče a o 10 milimetrů snížený podvozek.

Astra OPC obouvá 19palcová kola z lehkých slitin, pneumatiky mají rozměry 245/40 ZR.

Automobilka tvrdí, že v rámci testování nového motoru Astra OPC absolvovala vytrvalostní zkoušku, během které ujela 10.000 kilometrů na Nürburgring Nordschleife.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - sargis
23. 5. 2012 07:02
Re: hmotnosť?
Tipujem na urovni dnesnej GTC CDTI...
22. 5. 2012 21:35
hmotnosť?
všetko to znie veľmi veľmi dobre až tak že astra opc bude ten najlepší hot hatch na trhu ale čo hmotnosť, vieme že bežná astra je jedno z najťažších áut v triede ako to bude s OPC?