Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra Sedan na českém trhu od 459.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (67)
Opelův ekvivalent Volkswagenu Jetta vzniká v polských Gliwicích. Na českém trhu lze již pátého zástupce modelové řady Astra objednávat, i když oficiální zákaznický ceník zatím zveřejněn nebyl.

Novým modelem Astra Sedan pokračuje Opel v tradici výroby tohoto typu vozů. Už první dvě generace řady Astra byly k dispozici i ve čtyřdveřových verzích s velkým odděleným zavazadlovým prostorem. Nová Astra Sedan byla vyvinuta v Mezinárodním technickém a vývojovém centru ITDC společnosti General Motors Europe se sídlem v německém Rüsselsheimu, a to ve spolupráci s firmou General Motors Brazil. Tradiční čtyřdveřové sedany jsou totiž důležitou součástí modelové nabídky právě v Brazílii, což je největší trh Jižní Ameriky. Například v Argentině byl tento sedan představen jako Chevrolet Vectra. Výrobu pro Evropu má na starost polská automobilka koncernu General Motors, umístěná v Gliwicích.

Na českém trhu budou nabízeny čtyři motorizace 1.6 16V (77 kW) za 459.900,-Kč, 1.8 16V (103 kW) za 503.900,-Kč, 1.3 CDTI (66 kW) za 509.900,-Kč a 1.7 CDTI (74 kW) také za 509.900,-Kč. Všechny ceny platí pro základní výbavu Essentia, ekvivalentní ostatním karoseriím Astry. Základ obsahuje ABS, 4 airbagy, centrální zamykání (bez dálkového ovládání) a elektricky ovládaná přední okna. Další prvky výbavy je nutno připlácet, ale k dispozici budou zvýhodněné balíčky a relativně výhodné příplatky za vyšší výbavy. Dva diesely mají stejnou cenu, avšak menší motor je dodáván jen s pětistupňovou převodovkou.

Astra Sedan dostala prodloužený rozvor kombi modelu Astra Caravan (2703 mm), čímž vznikl nadprůměrně prostorný interiér především v zadní části vozu a velký zavazadlový prostor. Astra Sedan má vnější rozměry 4618 x 1745 x 1458 mm, rozvor 2703 mm a zavazadelník o objemu 500 litrů.

Ondřej Láník
Diskuze (67)
12. 9. 2007 08:53
Re: Linea vs. astra ?
Tú cenu tvorí hlavne marketingové oddelenie. Fiat sa potrebuje zobudiť a začať predávať aj niečo iné ako Punto. Je ale pravda že Bravo je drahšie ako Linea. Myslím že nemuseli ísť s tou cenou tak extrémne nízko a mohli to postaviť na platforme Brava. Každopádne podvozkom, výbavou aj rozmermi je to plnohodnotná stredná trieda. Každopádne má podstatne bližšie k strednej ako Octavia k vyššej strednej kde ju u nás pchá Škoda. Myslím že Linea sa pozitívne prejaví aj na cene Astry.
11. 9. 2007 14:43
Re: Linea vs. astra ?
Stejně tak ale Opel dáva motory Fiatu ;-) . A ano Fiat má dobré nafťáky.
11. 9. 2007 10:47
Re: Linea vs. astra ?
Nerozumiem prečo je Astra vyššia trieda ako Linea.
11. 9. 2007 10:12
Re: Rozdíl
:yes:
11. 9. 2007 09:08
Re: Cena
Tá cena je fakt v porovnaní s Lineou vysoká, na Slovensku má stáť 1,6 v strednej výbave okolo 630 tis. Alebo skôr cena Linei je nízka, lebo Octávia 1,6 FSI v slušnej výbave stojí takmer 800 tis. Ale hneď mi v Opli povedali že budú isto nejaké akcie. S takou cenou nemôže Fiatu konkurovať. Je celkom možné že aj Škoda možno po dlhých rokoch bude musieť aj v Česku a na Slovensku zreálniť cenu Octavie. Linea s prepĺňanou 1,4 má stáť 565 tis. v plnej výbave. Myslím že nie je čo riešiť. Ináč sa mi Astra páči.
Čo sa týka rozmerov tak je o 1,5 cm širšia ako Linea a o 2,5 cm užšia ako Octavia. Aj keď papierové hodnoty klamú. Focus je širší ako Mondeo ale vnútri je to úplne naopak. V Linei som sedel a nie je tam menej miesta ako v Octavii. V zadu samozrejme viac. Astru som naživo ešte nevidel ale v 5dv. verzii priestrannejšia nie je. Čo sa týka miesta na hlavu vzadu, tak to je problém všetkých sedanov aj o triedu väčších. Mám Mondeo liftback, 186 cm a vzadu sa hlavou dotýkam stropu. Dokonca ani v C6 som sa vzadu nemohol vystrieť :-O .