Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Flextreme GT/E Concept: Něco prý příjde

Diskuze (8)
Opel uvedl tiskové materiály k novému konceptu titulkem: Tvary těch, co přijdou. Další směřování firemního designu naznačuje v Ženevě koncept Flextreme GT/E.

Studie Opel Flextreme GT/E Concept je pětidveřovým kupé na pomezí střední a vyšší střední třídy. Pro výsledný tvar auta jsou určující proporce karoserie (délka 4762 mm, šířka 1871 mm, výška 1308 mm a rozvor 2900 mm), design konceptu ale spojuje nejnovější prvky sériových modelů s dalšími nápady, které se mají promítnout do budoucích modelů.

Dlouhá nízká příď vzdáleně připomíná Opel Speedster, ale hlavním cílem konstruktérů bylo spojit protichůdné požadavky malé čelní plochy a ochrany chodců při případném střetu. Maska chladiče - výrazně rozšířená a vystupující vpředu z profilu vozu - se stává dominantní téměř jako u sportovních Mercedesů. Kolem jejich horních rohů se nacházejí diodové světlomety, které tak efektně využívají obrys denních světel známý z nové Astry nebo Insignie.

Z boku Flextreme GT/E zaujme linií střechy ve stylu kupé a absencí jakýchkoliv výběžků karoserie. Místo klik dveří Opel použil světelné senzory (dveře se otevřou po zakrytí senzoru rukou), zpětná zrcátka nahradily malé kamery. Boční dveře FlexDoors se otevírají od sebe, stejně jako na nové generaci Opelu Meriva. Průhledné panely ve střeše mají proměnlivé zatmavení podle rozdílu teploty vně a uvnitř auta.

Hlavní ambicí konstruktérů bylo minimalizovat aerodynamický odpor. Výsledný součinitel je 0,22. V zájmu zlepšení aerodynamiky byla redukována čelní plocha, vůz je vysoký jen 1308 mm a má zcela zakrytý spodek. 21palcová kola obouvají pneumatiky 195/45, protože zbytečná šířka pneumatik také zhoršuje aerodynamiku. Turbulence kolem karoserie jsou redukovány účelově navrženými ráfky a zejména aerodynamickým prvkem na zádi.

V zadních blatnících jsou ukryty 350 mm dlouhé výsuvné panely, které tvoří boční spoilery. V rychlosti nad 50 km/h se vysunou a tím změní proudění vzduchu kolem zadních rohů karoserie, aby se eliminovaly turbulence.

Karoserie je navíc vyrobena z hliníku a kompozitních materiálů, které jsou použity na povrchové díly. Místo klasických skel použil Opel lehké polykarbonáty. Celková úspora hmotnosti má být 40 % ve srovnání s konvenčními materiály, nicméně údaj o hmotnosti zveřejněn nebyl.

Pohon konceptu je elektrický, konkrétně se jedná o řešení E-REV, které se v sériové výrobě objeví v Opelu Ampera a sesterském Chevroletu Volt. Flextreme GT/E je první demonstrací tohoto pohonu v tak velkém automobilu, přesto má elektromotor dobíjený spalovacím motorem stačit k překonání rychlosti 200 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h pod 9 sekund.

Elektromotor má maximum výkonu 120 kW a nejvyšší točivý moment 370 Nm. Pohání přední kola a je napájen z 16kWh li-ion baterií uspořádaných do tvaru T ve středovém tunelu a pod zadními sedadly. Jmenovité napětí akumulátorů je 350 V a z rozvodné sítě (přípojka 230 V) se nabijí za 3 hodiny. Při plném nabití lze čistě na elektřinu urazit 60 km.

Další možností nabíjení je zážehový motor 1,4 l o výkonu 53 kW. S jeho pomocí je možné prodloužit akční rádius na více než 500 km. Opel v takovém případě odhaduje normovanou spotřebu 1,6 l/100 km a emise CO2 40 g/km.

Diskuze (8)
Avatar - Ada je zase tady
6. 3. 2010 09:46
Re: Ja vim co prijde
Ty jsi ale brepta :-) Videl jsem ve svem dlouhem zivote vic, nez ty. :-! Ale jeste jsem nikdy nevidel fungujici perpetuum mobile... ;-)

Takze jeste jednou: pokud auto, ktere vazi neco pres tunu potrebuje pro jizdu po dalnici ustalenou rychlosti 130kmph stredni vykon napriklad 70kW, tak kde se ten vykon vezme, pokud spalovaci motor ma 50kW a baterie budou po par desitkach km vybite ? 8-s

PS: nevim jak tobe, ale mne baterie v notebooku vydrzi prumerne 2 roky...
6. 3. 2010 01:40
Re: Ja vim co prijde
Ado... ja nevim co nechapes na principu dobijenio baterii spalovacim motorem.. :-) ... Videl jsi nekdy elektrocentralu ty curacku :-) ? Mas doma laptop? Kolik cyklu uz ti vydrzela baterie..? :-)
5. 3. 2010 17:53
Re: Ja vim co prijde
simte ty s tema barekama furt nadelas, tak si zadny EV nebo hybrid nekupuj a aspon usetris a muzes si zato koupit treba 25tisic litru benzinu ;-)
Avatar - Ada je zase tady
5. 3. 2010 08:02
Re: Ja vim co prijde
Možná přijde i kouzelník >:-[] ktery zabezpečí, aby:

- se baterie v cene 25% celeho vozu nemusela menit uz po 10 000km

- aby se s tim s plnym vykonem dalo dojet z Prahy do Brna a zpátky

- aby i po ujetých 300km po dalnici se s tím dal předjet do kopce svižně jedoucí kamión

- aby se s tim dalo vyjet z podzemní garáže a nezůstalo to na tom zlomu viset na břiše
4. 3. 2010 15:00
Ja vim co prijde
Prijdou 4 kola a tvar svetel..a zrejme i maska a karoserie GT..