Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel GT X Experimental se představuje. Tohle je budoucnost Opelu!

David Bureš David Bureš 22. 8. 2018
19
16
Zobrazit náhledy (19)
Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental Opel GT X Experimental
Koncept SUV ukazuje mnohé z budoucnosti Opelu. Jednak jde o design s nově pojatou přídí, jednak o elektrický pohon.

Opel se pod křídly nového majitele, Skupiny PSA, neohlíží vzad, ale vzhlíží vstříc budoucnosti. I pod francouzským vlastníkem si chce uchovat svůj německý charakter, což chce zdůraznit už designem svých aut. Jak se v následujících letech vyvine, se Opel rozhodl ukázat konceptem GT X Experimental.

GT X Experimental je malým SUV s dynamicky střiženou siluetou a čtyřmístnou kabinou, které je 4.063 mm dlouhé, 1.830 mm široké a 1.528 mm vysoké (včetně antény), s rozvorem 2.625 mm. O to ale tady tolik nejde, s výrobou auta v této podobě se nepočítá, pozornost si zaslouží jednotlivé detaily designu.

Pohleďme hlavně na příď, která říká mnohé o budoucnosti Opelu. A to už hodně blízké, protože takto řešené přední partie má využít už nadcházející Corsa. Definovány budou dvěma detaily. Jednak maskou připomínající hledí motorkářské helmy, do níž jsou zakomponovány i světlomety. Tzv. Opel Vizor mají po roce 2020 využívat všechny modely značky. Druhak jde o optické propojení horizontálně orientovaných diod denního svícení a vertikálních křivek ve středu přídě auta v logu značky, tzv. Opel kompas.

Celek pak má zdůrazňovat „německost“ auta. Tvary jsou tak velice jednoduché, dalo by se říct až minimalistické. U každého detailu se totiž hodnotilo, zda je opravdu potřeba, pokud ne, byl zjednodušen. Opel takový princip nazývá „vizuálním detoxem.“

Podle stejné myšlenky byl tvořen také interiér. Přístrojový panel opticky připomíná masku auta, tvoří jej široká obrazovka, která má dokazovat, že dnešní řešení s tlačítky a více obrazovkami může být nahrazeno něčím jednodušším. Maximálně zjednodušen byl i volant, evokující detail na přídi, tzv. Opel kompas. Výdechy klimatizace se pak kvůli čistotě designu skrývají za obrazovkami. Dodatečné displeje tu jsou totiž místo konvenčních zpětných zrcátek, přenášejí obraz z kamer hledících vzad.

„Zaměření na silnou identitu značky definovanou našimi hodnotami, německostí, přístupností a vzrušením, hraje klíčovou roli v našem návratu k udržitelnému podnikání. Náš koncept ukazuje, jak tyto naše hodnoty ožijí v našich budoucích produktech,“ říká k designu generální ředitel Opelu Michael Lohscheller.

Důležitou roli v budoucích plánech Opelu hraje také elektrifikace. Do roku 2024 chce automobilka nabídnout elektrifikovanou verzi od každého ze svých modelů. I to se nese duchem konceptu, Opel GT X Experimental je elektromobilem. Využívá nejmodernější lithium-iontový akumulátor s kapacitou 50 kWh a indukčním nabíjením.

Opel GT X Experimental svým názvem odkazuje na krásný koncept GT Experimental z poloviny šedesátých let, písmeno X v názvu zdůrazňuje jeho začlenění do rodiny SUV. Je dalším z řady konceptů značky, které sice většinou nebyly zamýšleny k sériové výrobě, měly ale naznačit budoucnost designu vozů z Rüsselsheimu. To platí i pro poslední tři koncepty značky, GT X Experimental a dřívější GT a Monza.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Opravdu?
Dejwik
| 5. 10. 2018
Pokud je tohle opravdu budoucnost značky OPEL, tak jich upřímně hodně lituji ;-\
"nemeckost"
Nicco
| 23. 8. 2018
Docela se mi to libi, ta prid nepripomina nic konkurencniho, Opel kompas je zajimave pojmenovani, ale s tou nemeckosti to nejak prehani. Dnes staci odlepit kuru ze stromu a napsat na ni Germany a uz se to dobre prodava, protoze Nemci ti to delaji dobre. Neberu jim to, ale at to delaji fakt dobre a ne ze se retizek roztrhne (1.4 TSI), prevodova rozpadne (Opel), motor zadre (1.8TSI), RJ umre (BMW). Jako dat tam tenky retizek a napsat, tak to delame v Germanii a nikto to nedela lip je docela ulet.
Hmmm Opel jde sr..´.t, škoda
Nicco
| 23. 8. 2018
Myslis vnuk ne?
Avatar - Blue Sun
Na
Blue Sun
| 22. 8. 2018
malé auto je to zoufale prostorově nevyvážené. Elektromobil s extrémně dlouhou přídí? Proč? Celá hmota auta je divně posunuta dopředu, jako by je někdo zezadu nakopl.
Uvnitř se asi inspirovali retro klasikou, volant jak z Trabantu a palubku viděli nejspíš u Škody 120, jen přístroje nahradili displejem...
Snad to zachrání alespoň technika.
Avatar - Bubáq
Auto z budoucnosti?
Bubáq
| 22. 8. 2018
???

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku