Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel HydroGen3 na hybridní Rallye Monte Carlo

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Během prvního dubnového víkendu se pojede „Rallye Monte Carlo Fuel Cell and Hybrid“, soutěž hybridních vozů a automobilů poháněných palivovými články. Na startu se objeví i HydroGen3 poháněný vodíkovými palivovými články postavený na bázi Opelu Zafira.

Během prvního dubnového víkendu se pojede „Rallye Monte Carlo Fuel Cell and Hybrid“, soutěž hybridních vozů a automobilů poháněných palivovými články. Na startu této akce se objeví i HydroGen3, prototyp poháněný vodíkovými palivovými články postavený na bázi sériového Opelu Zafira. Za volant prototypu HydroGen3 se posadí Heinz-Harald Frentzen, ex-pilot F1 (a vítěz tří závodů F1), dnes jezdec týmu Opel v šampionátu cestovních vozů DTM. Frentzen si v minulých dnech na zkušebním okruhu automobilky Opel v německém Dudenhofenu vyzkoušel ovládání prototypu HydroGen3, jehož pohonnou jednotku s vodíkovými palivovými články vyvinuli specialisté výzkumného centra GM FCA (Fuel Cell Activities) v německém Mainz-Kastelu.

Soutěž „Rallye Monte Carlo Fuel Cell and Hybrid“ pořádá Mezinárodní automobilová federace FIA a Monacký autoklub A.C.M. Celá akce začíná 1. dubna srazem přihlášených vozů ve švýcarském Luganu. Vlastní rally potom startuje 2. dubna 2005 v 9:00 h. Trasa vedoucí Švýcarskem, Itálii a Francií do Monaka je dlouhá celkem 410 kilometrů a je rozdělena do dvou etap. V cíli jsou první soutěžní posádky očekávány ten samý den brzy odpoledne. Regule soutěže povolují vozům s palivovými články jedinou zastávku pro tankování. Do celkových výsledků se potom bude započítávat i spotřeba pohonných hmot, přičemž startující vozy budou rozděleny do několika kategorií.

Přední kola pětimístného prototypu HydroGen3 jsou poháněna třífázovým asynchronním motorem o výkonu 60 kW. Potřebnou elektrickou energii elektromotoru dodává sada vodíkových palivových článků, sestávající ze dvou stovek individuálních článků spojených do série. Celý extrémně tichý systém pohonu dokáže HydroGen3 zrychlit z klidu na 100 km/h během 16 sekund a udělit mu maximální rychlost až 160 km/h.

HydroGen3 v nedávné minulosti už několikrát prokázal své schopnosti a spolehlivost v běžném provozu. Neobvyklá byla například akce „Opel Fuel Cell Marathon – powered by GM“, která se konala loni v létě, kdy HydroGen3 projel během 38 dnů napříč Evropou – 9696 km z norského Hammerfestu až do portugalského Cabo da Roca – a vytvořil tak nový světový rekord v kategorii vozidel poháněných palivovými články.

Ondřej Láník
Diskuze (1)