Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia OPC: Maďarský test 270 km/h na parkovišti

Aleš Jungmann
Diskuze (20)
Připoutat, zvednout 20 cm nad vozovku, startujeme…

Jak vyzkoušet maximální rychlost výkonného automobilu a přitom se nedopustit přestupku? Stačí zajet do Německa a nebo...zvednout auto o pár centimetrů nad asfalt. Druhou možnost vyzkoušel maďarský automobilový server Vezess.hu.

Bez obavy o papíry tak mohli novináři otestovat, že Insignia OPC ve verzi bez omezovače (Unlimited) nemá rychloměr do 300 jen tak pro nic za nic – zvládne totiž papírově až 270 km/h. Redaktory překvapilo relativní ticho - motor není zdaleka tak hlučný jako proudící vzduch nebo odvalující se pneumatiky.

Pod kapotou nejvýkonnějšího modelu řady Insignia je vidlicový šestiválec Ecotec o objemu 2,8 litru, kterému k největšímu výkonu 239 kW (325 k) dopomáhá turbodmychadlo.

Pohon všech kol Adaptive 4x4 zajišťuje elektro-hydraulická spojka Haldex s elektronicky řízeným zadním samosvorným diferenciálem eLSD. Insignia OPC dále svým zákazníkům nabídne podvozek FlexRide s možností režimů Sport a OPC.

Vypadá to, že by rychlost ještě mohla dále stoupat, jakoby měla verze omezovač ne na 250, ale právě na 270 km/h. Tisková zpráva Opelu však jasně hovoří o odstranění omezovače.

Aleš Jungmann
Diskuze (20)
1. 10. 2020 07:41
OPC
Jsem spokojeným vlastníkem a mam vyzkoušeno že Insignia OPC unlimited si to spokojeně mastí v německu po dálnici 276 km/h a může foukat vítr odkud chce . Jo žere ale jede a že by se něco mělo zaseknout tak to může i u fabie 1,2 HTP při 50 km/h .
13. 1. 2012 16:04
Re: Tohle je zas přehlídka diskuzích jelit....
:yes:
nech si detičky prehraju video z realnych podmienok ( s odporom vzduchu a dokonca tmou >:-[] , dufajme, ze vedia trochu "english" na precitanie komentarov

[odkaz]
8. 1. 2012 16:44
Tohle je zas přehlídka diskuzích jelit....
Ještě že mi ty geniální hlavy vysvětlily, že to není to samé jako jet po dálnici. Prej odpor vzduchu, válivý odpor a jiné záhadné veličiny zde hrají roli, ti kluci musí být minimálně závodní inženýři...

A teď vážně, kloučku to, že ti včera na hodině fyziky v páté třídě řekli něco o odporu vzduchu, vážně není vstupenka na diskuzi s vidinou jak tady všem rozšíříš obzory. Tohle ví s prominutím i uklízečka co vám tam v šatně pod přezůvkama stírá podlahu.... Tohle není quickfit servis chorého mozku, to jsi na úplně špatném serveru...

26. 12. 2011 00:19
ČLÁNEK - ZMATEK
Tak především úvodní odstavec článku je zavádějící až hrůza:

"Jak vyzkoušet maximální rychlost výkonného automobilu a přitom se nedopustit přestupku? Stačí zajet do Německa a nebo...zvednout auto o pár centimetrů nad asfalt."

Jedná se umělý test v nereálných podmínkách. Myslím, že to bylo také dost nebezpečné. Nedivil bych se, kdyby se třeba zbláznila elektronika (haldex, ESP, ... ) a něco zablokovala. To by byl mazec kdyby to auto spadlo z podstavce.

Jinak k omezovači - oficiální informace říkají o maximální rychlosti 270 km/h. V téhle rychlosti by měl být motor v insignii na limitu. Ono i podle výkonu 239 kW to auto nemůže mít o moc na víc. Porovnám (schválně "netřídně") s 911tkou se 254 kW, která má maximálku 284 km/h. Přitom na straně 911 je výrazně lepší aerodynamika. Zkrátka jestli je na 270 omezovač nebo není už nikoho moc zajímat nemusí, protože to o moc víc stejně nikdy nepojede.

A jakou má tenhle test přidanou hodnotu pro mě? Závěr je, že maďaři jsou jelita >:D (kolegové ze slovenska budou určitě souhlasit >:-[] )
12. 12. 2011 19:34
Re: Tak asi vam unikl ten celej smysl toho testu...
Hod se do klidu, tendle Opel neni na plyn, tj normal benzinak...