Opel Insignia OPC Unlimited: 270 km/h bez omezovače
A to ani pro takovou lidovou značku, jakou je Opel. Dobrá, nejostřejší verze Insignie s třemi magickými písmeny OPC (Opel Performance Center) není zrovna autem za hubičku, ale po dálnicích našich západních sousedů jste s ní mohli uhánět nanejvýš dvěstěpadesátkou. Až doteď. Blesk z Rüsselsheimu nabízí zákazníkům speciální sérii OPC s příhodným doplňkovým označením Unlimited (neomezený).
Přeplňovaný šestiválec 2,8 l s výkonem 239 kW (325 k) a točivým momentem 435 Nm se nijak nezměnil. Pohon všech kol s hydraulickou spojkou Haldex a elektronickými samosvornými diferenciály uprostřed, respektive vzadu také zůstal. Nejvýkonnější Insignia nepřišla ani o podvozek FlexRide s možností režimů Sport a OPC.
Omezovač otáček byl ovšem deaktivován. Díky jeho vyřazení z činnosti se sedan Insignia s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou rozjede až na v titulku avizovaných 270 km/h. Ostatní karosářské varianty jsou o něco pomalejší. Zrychlení z 0 na 100 km/h se pohybuje v rozmezí 6,0 - 6,6 s, spotřeba v kombinaci od 10,6 do 11 l/100 km. K dispozici je totiž také samočinná skříň se stejným počtem rychlostí a sekvenčním řazením, za příplatek navíc pádly pod volantem.
Auta ze speciální série mají modrá loga italského Bremba na brzdových třmenech, rychloměr byl nově ocejchován do 300 km/h. Opel plánuje nabídnout Insignii OPC Unlimited také v matném černém laku.
Prodej v Evropě startuje, Němci zaplatí za sedan s manuální skříní minimálně 48.605 eur (1,18 milionu korun). U nás tato verze zatím v nabídce není. Naši zájemci se tedy musí spokojit s klasickou Insignií OPC coby sedanem ( 1.114.900 Kč), liftbackem (1.124.900 Kč), či kombíkem Sports Tourer (od 1.149.900 Kč).