Opel Meriva: První fotografie interiéru
Po sadě snímků exteriéru došlo taky na první záběry interiéru. Nejprvy byly k dispozici pouze snímky verze pro britský trh s volantem vpravo a logem Vauxhallu, ale Opel již doplnil také sadu fotografií a kreseb kontinentálního provedení. První rychlý závěr: rozmnožování designových prvků z interiéru Insignie neskončilo u Astry, ale pokračuje i v o třídu menší Merivě.
Tříramenný volant Insignie bude sdílet nejen Astra, ale rovnou i Meriva a jiné to nebude ani se čtyřvýsečovým přístrojovým štítem. Řidičům tak nebudou chybět informace o rychlosti, otáčkách motoru, stavu paliva v nádrži a teplotě chladicí kapaliny a vše bude podáváno prostřednictvím klasických analogových budíků. Na středové konzole poznáváme komponenty klimatizace a audiozařízení z aktuálního portfolia Opelu.
Novinkou je výrazně prostorový efekt uspořádání přístrojové desky, která tvarováním i barevným provedením plynule navazuje na dveřní výplně. Ke spodnímu konci středové konzoly se přemístila výše položená řadicí páka. Absolutní novinkou pro Merivu je standardně dodávaná elektricky ovládaná parkovací brzda, která sice vylučuje hrátky na sněhu, ale současně má být komfortnějším řešením pro každodenní život s jednoznačně rodinným autem.
Elektricky ovládaná parkovací brzda uvolnila prostor mezi předními sedadly pro nový variabilní systém úložných prostor FlexRail. Podlahový modul FlexRail obsahuje 2 držáky na nápojové pohárky, Aux-in vstup, USB vstup a 12V zásuvku. Na tomto modulu bude možné mít, v závislosti na stupni výbavy, hliníkové kolejnice s variabilně posuvnou loketní opěrkou s malým úložným prostorem a dalšími prohlubněmi na nápoje.
Systém sklápění zadních sedadel FlexSpace sází opět na variabilitu bez nutnosti demontáže sedadel ven z vozidla. Sklápění zadních sedadel by nově mělo být jednokrokovým úkonem, podobně jako podélné posunování sedadel. Obě vnější sedadla mohou být posunována nezávisle v podélném směru a mohou se taky posunout blíže ke středu. Základní pětimístný interiér Merivy bude možné přetvořit na čtyřmístný s velkorysými šířkovými rozměry pro cestující na předních i zadních sedadlech. Při sklápění zadních sedadel není nutná demontáž hlavových opěrek.
Základní objem zavazadelníku má být 400 l, po sklopení sedadel a naložení po střechu se vejde až 1500 l nákladu.
Podobně jako u Astry, byl i v interiéru Merivy uplatněn koncept úložných prostor pro 20 nejčastěji přepravovaných předmětů v automobilových interiérech. Do schránky před spolujedcem proto přibyl oddíl pro manuál k vozidlu, drobné mince a psací potřeby. Svou uzavíratelnou schránku má i řidič, dveřní kapsy vpředu pojmou 1,5l lahve, ty zadní alespoň litrové lahve. V zavazadelníku může být dvojité dno, které dokáže vyrovnat podlahu s nakládacím prahem. V bočních stěnách zavazadelníku jsou další úložné prostory na běžně přepravované předměty. Kryt zavazadelníku lze umístit za zadní opěradla, má-li být využit objem až po střechu.