Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Movano: Vyšší výkon, nižší spotřeba a nová verze Combi

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 2. 2013 • 07:25
68
1
Zobrazit náhledy (68)
Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano
Opel si pro letošní rok připravil několik novinek pro svůj největší užitkový model Movano, který je výsledkem spolupráce s francouzskou automobilkou Renault.

Druhá generace Opelu Movano je na trhu od roku 2010 a stejně jako v případě své první generace je dvojčetem Renaultu Master. Do letošního roku vstupují oba modely, jejichž výroba probíhá u Renaultu ve Francii, se systémem start-stop.

Novinka ve výbavě velkého užitkového modelu je k dispozici pro všechny skříňové verze s manuální převodovkou poháněné motorem 2,3 CDTI o výkonu 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k).

Zavedením systému start-stop se podle materiálů automobilky Opel snížila průměrná spotřeba paliva i emise CO2 až o osm procent. Například Opel Movano ve verzi Combi s krátkým rozvorem a nízkou střechou má mít nyní spotřebu 6,7 litru nafty na 100 km a emise CO2 176 g/km.

Další vylepšení modelové řady Movano pro letošní rok představuje zvýšení povolené hmotnosti přívěsu o 15 procent. Povolenou hmotnost brzděného přívěsu pro Chassis Cab se standardní dvoudveřovou nebo prodlouženou čtyřdveřovou kabinou a pohonem zadních kol zvýšil ze tří na tři a půl tuny.

Novinkou v nabídce příplatkové výbavy je pneumatické odpružení. To je k dispozici pro všechny tři a půl tunové verze s pohonem předních kol. Pneumatické odpružení lze ovládat i dálkovým ovladačem a umožňuje zvýšení vozu o 70 mm ze základní polohy nebo snížení až o 200 mm pro usnadnění nakládání a vykládání nákladu.

Nabídku karosářských verzí Movana letos rozšiřuje nové provedení Combi s částečně prosklenou kabinou vhodné pro dopravu osob i nákladu. Tato verze je homologovaná jako osobní automobil kategorie M1, čímž se snižují náklady na pojištění. Alternativou je plně prosklené Movano Combi klasifikované jako M1.

Související články

Témata
Avatar - m.z.
28. 2. 2013 17:47
8% úspora
Ovšem to je bomba, čekal jsem, jaké technické řešení udělali na motoru a oni to vyřešili pitomým tlačítkem...
Tabulkoví cifršpioni budou mít radost, kterou jim zkalí praxe 8-s
Články odjinud