Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel: Nejmenší model dostane motory s čínským rodokmenem

Opel: Nejmenší model dostane motory s čínským rodokmenem Zdroj: acz

Opel: Nejmenší model dostane motory s čínským rodokmenem

Nový malý Opel se světu zřejmě poprvé představí na podzimním autosalonu v Paříži.

Koncern General Motors společně s čínskou automobilkou SAIC vyvíjí novou rodinu tříválcových a čtyřválcových motorů. Jako první tyto agregáty s největší pravděpodobností použije chystaný Opel Allegra, donedávna přezdívaný Junior.

Nové jednotky s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem budou litrové až 1,4litrové. Ve srovnání se současnými agregáty mají mít podle Opelu o desetinu nižší spotřebu paliva, zatímco maximální točivý moment má vzrůst o 20 %. Motory mají být v souladu s normou Euro 6.

Nová rodina motorů má do konce tohoto desetiletí nahradit mnohé současné jednotky. Vedle zmíněných tříválců a čtyřválců Opel vyvíjí také novou benzinovou a dieselovou šestnáctistovku. Ty budou nabízeny také v automobilech ostatních značek koncernu GM, na americkém trhu se údajně objeví do dvou let.

Automobilka z Rüsselsheimu zatím neoznámila, který model nové tříválce a čtyřválce jako první použije, pouze oznámila, že se bude jednat o lehké kompaktní vozidlo. Kvůli tomuto prohlášení se spekuluje o tom, že tyto agregáty budou debutovat pod kapotou Opelu Allegra.

V následujících letech by se ale nově vyvíjené tříválcové a čtyřválcové motory měly objevit také v dalších Opelech (zřejmě i v Insignii). SAIC je využije ve vozech MG a Roewe.

Vývoj motorů je první spoluprácí tohoto druhu mezi SAIC a General Motors. SAIC je bude pro vlastní potřeby vyrábět v Číně, výroba pro Opel bude probíhat v Maďarsku.

Opel v současnosti rozšiřuje svoji motorárnu v maďarském Szentgotthardu. Továrna na jihozápadě Maďarska bude vyrábět malé a středně velké motory, její roční kapacita bude 500 tisíc agregátů.

GM a SAIC spolu rovněž vyvíjí dvouspojkovou převodovku. Ta bude zatím určená pro motory do maximálního točivého momentu 250 Nm, v budoucnu ji však budou moci použít i silnější agregáty.

Převodovka má pomoci snížit spotřebu paliva a emise CO2.