Opel potvrdil příchod miniauta i výrobu v Eisenachu
Automobilka Opel připravuje zcela nový malý model, který bude menší než Corsa. Podle aktuální informace z vedení automobilky se nový mini-Opel bude vyrábět v durynském Eisenachu na východě Německa.
Opel se při přípravě nového malého modelu soustředil na flexibilitu výroby, takže novinka se efektivně zařadí do stávající výrobní linky. Investice (90 mil. eur) a rozšíření výroby zajistí továrně v Eisenachu pracovní místa pro příští léta.
Stylový a úsporný model míří mezi nejmenší vozy. Novinka má zacíleno na zájemce o kompaktní malý automobil s nízkou spotřebou, určený především do městského provozu. Start sériové výroby je naplánovaný na rok 2013. Opel nevylučuje, že později by se nové „mini“ mohlo objevit i jako elektromobil.
„Tato novinka je důležitou součástí naší růstové strategie,“ slibuje Nick Reilly, generální ředitel Opelu. „Spolu s dalšími novinkami, jako je například blížící se elektromobil Ampera, sportovní kupé nebo malé SUV chceme výrazně rozšířit naše budoucí produktové portfolio a nabídnout zákazníkům ještě lepší možnost volby i z dalších segmentů.“
Opel je v Eisenachu přítomný od roku 1990, kdy byl založen společný podnik s Automobilwerke Eisenach (AWE) – nová továrna byla částečně otevřena v září roku 1992. Doposud Opel do továrny investoval asi 1,5 miliardy EUR. Opel v Eisenachu zaměstnává asi 1600 pracovníků, z nich většina se podílí na výrobě třídveřových modelů Corsa.
Výroba malého Opelu v Eisenachu bude mít velmi pozitivní efekt i na výrobní závod ve španělské Zaragoze, protože po zavedení „mini“ v Eisenachu se v Zaragoze zvýší produkce modelů Corsa. V konečném součtu budou oba závody schopné vyrábět větší množství automobilů než v současnosti.
Rozhodnutí o zavedení malého modelu je už třetí výraznou investicí automobilky Opel, oznámenou během uplynulých sedmi dnů.
15. září 2010 Opel informoval o výrazném posílení produkce v továrně v Kaiserslauternu, se kterou se počítá jako s důležitým centrem výroby komponentů a motorů.
21. září 2010 Opel oznámil investici 500 milionů EUR do motorárny v maďarském Szentgotthardu. Tam bude zavedena výroba třech zcela nových řad motorů plnících emisní normu Euro 6, přičemž i zážehové verze budou vybaveny přímým vstřikováním paliva do válců.