Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel potvrdil příchod miniauta i výrobu v Eisenachu

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Výroba stylového minivozu je naplánovaná na rok 2013.

Automobilka Opel připravuje zcela nový malý model, který bude menší než Corsa. Podle aktuální informace z vedení automobilky se nový mini-Opel bude vyrábět v durynském Eisenachu na východě Německa.

Opel se při přípravě nového malého modelu soustředil na flexibilitu výroby, takže novinka se efektivně zařadí do stávající výrobní linky. Investice (90 mil. eur) a rozšíření výroby zajistí továrně v Eisenachu pracovní místa pro příští léta.

Stylový a úsporný model míří mezi nejmenší vozy. Novinka má zacíleno na zájemce o kompaktní malý automobil s nízkou spotřebou, určený především do městského provozu. Start sériové výroby je naplánovaný na rok 2013. Opel nevylučuje, že později by se nové „mini“ mohlo objevit i jako elektromobil.

„Tato novinka je důležitou součástí naší růstové strategie,“ slibuje Nick Reilly, generální ředitel Opelu. „Spolu s dalšími novinkami, jako je například blížící se elektromobil Ampera, sportovní kupé nebo malé SUV chceme výrazně rozšířit naše budoucí produktové portfolio a nabídnout zákazníkům ještě lepší možnost volby i z dalších segmentů.“

Opel je v Eisenachu přítomný od roku 1990, kdy byl založen společný podnik s Automobilwerke Eisenach (AWE) – nová továrna byla částečně otevřena v září roku 1992. Doposud Opel do továrny investoval asi 1,5 miliardy EUR. Opel v Eisenachu zaměstnává asi 1600 pracovníků, z nich většina se podílí na výrobě třídveřových modelů Corsa.

Výroba malého Opelu v Eisenachu bude mít velmi pozitivní efekt i na výrobní závod ve španělské Zaragoze, protože po zavedení „mini“ v Eisenachu se v Zaragoze zvýší produkce modelů Corsa. V konečném součtu budou oba závody schopné vyrábět větší množství automobilů než v současnosti.

Rozhodnutí o zavedení malého modelu je už třetí výraznou investicí automobilky Opel, oznámenou během uplynulých sedmi dnů.

15. září 2010 Opel informoval o výrazném posílení produkce v továrně v Kaiserslauternu, se kterou se počítá jako s důležitým centrem výroby komponentů a motorů.

21. září 2010 Opel oznámil investici 500 milionů EUR do motorárny v maďarském Szentgotthardu. Tam bude zavedena výroba třech zcela nových řad motorů plnících emisní normu Euro 6, přičemž i zážehové verze budou vybaveny přímým vstřikováním paliva do válců.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
24. 9. 2010 07:48
Re: Opel kontra VW
A čo z dizajnu auta na tých fotkách akože vidíš? Približne hrubé obrysy. Alebo si nafasoval rontgenové oči? Pod plachtami jasne že je finálna podoba auta, ale ako vyzerá, by si mi musel popísať, ja to z fotiek nevidím.
23. 9. 2010 20:58
Re: Opel kontra VW
Myslím, že tyhle spy fotky nejsou moc vzdálené finální podoby nového malého VW.

[odkaz]

Mně zase nesedí design VW- léta stejný (nudný) Golf, předchozí Polo zepředu zaměnitelné s Lupem. Svého času nepochopitelná kombi dvojčata Bora Variant / Golf Variant.
Navíc při uvedení vlajkové lodi VW Phaeton se v Německu žádný rozruch nekonal- většina Němců si totiž myslela, že jde jen o vylepšený (větší) Passat.

23. 9. 2010 20:37
Re: No jasne
Trabiho chce oživit někdo úplně jiný- německý výrobce modelů Herpa.

[odkaz]

Mimochodem závod VEB Automobilwerk Eisenach vyráběl luxusnější vozy Wartburg, Trabi se dělal ve Zwickau. ;-)
23. 9. 2010 20:30
Re: No jasne
Možno dobrý tip.
Ak Renault, mne osobne je ľúto za novodobou výnimočnosťou, ktorou bol Avantime...
23. 9. 2010 20:28
Re: Opel kontra VW
Až na to, že finálnu podobu malého Volkswagenu pozná málokto aj v samotnej fabrike, a to majú do konca roka vyjsť z liniek už nejaké overovacie kusy...
Popravde, oplácky dizajn mi nesedí, navyše majú tie isté línie na všetkých autách, chýba zaujímavosť, chýba život. Nuda, nuda a ešte raz nuda. Nech je VW akýkoľvek, hoci tie isté svetlá naťahuje na každé auto, predsa nemá všetky autá rovnaké a nudné ako Opel.