Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel prý uvažuje o vzkříšení značky Wartburg

redakce AUTO.CZ
Diskuze (166)
Nový Wartburg by prý byl levnější variantou Corsy. Opel tak prý chce napodobit úspěch, který slaví francouzský Renault s obrozením rumunské Dacie.

Ve východoněmeckém Eisenachu se možná budou opět vyrábět automobily pod značkou Wartburg. Podle spekulací německého magazínu AutoBild o tom uvažuje krizí zkoušená automobilka Opel, která pod hradem Wartburg montuje malá auta úspěšné modelové řady Corsa. Nový Wartburg by prý byl levnější variantou Corsy. Opel tak prý chce napodobit úspěch, který slaví francouzský Renault s obrozením rumunské Dacie.

Wartburg se ve východoněmecké automobilce AWE vyráběl od poloviny 50. let do 10. dubna 1991. Na rozdíl od trabantů, které lze stále občas zahlédnout na německých silnicích, wartburgy prakticky vymizely. Už delší dobu se uvažuje o obnovení výroby aut pod značkou Trabant, úvahy o vzkříšení Wartburgu jsou nové.

Opel, který dosud patří pod americký koncern General Motors, v současnosti hledá nového investora, mezi nejvážnější zájemce o převzetí patří Fiat a rakousko-kanadský dodavatel autodílů Magna. Opel mezitím hledá i novou výrobní strategii. Netají se tím, že plánuje výrobu levného auta po vzoru Dacie. "Existují pracovní skupiny, které uvažují o automobilu za méně než 9000 eur (zhruba 240.000 Kč). Hovořilo se i o jménu Wartburg," potvrdil šéf závodní rady Opelu v Eisenachu Harald Lieske.

O marketingové smysluplnosti obnovení značky Wartburg však panují pochybnosti. Na celoevropské úrovni je poměrně neznámá, ve východní části Evropy zase Wartburg platil spíš za vůz střední třídy. V západní části Německa tomu bylo přesně naopak. Jako regionální značka by se však Wartburg mohla uchytit, soudí Lieske.

Podle AutoBildu by mohl nový Wartburg vzniknout na základě brazilského modelu Chevrolet Corsa (Corsa C) se stupňovitou zádí a s tříválcovým motorem.

Obnovení značky Wartburg zatím příliš nenasvědčuje skutečnost, že Opel se dosud údajně nezačal zajímat o práva na ochranu jména Wartburg. Vlastníkem těchto práv je nadace Wartburg Stiftung.

Ze současných 1700 zaměstnanců závodu Opelu v Eisenachu mnoho pracovalo ještě na výrobě wartburgů. Těch se od roku 1956 do roku 1991 v Eisenachu vyrobilo kolem 1,2 milionu. Šlo především o modely s označením 311 a 353.

Více se o voze na snímcích dočtete v recenzi na moje.auto.cz, kde lze o tomto voze také diskutovat.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (166)
Avatar - white label
16. 5. 2009 23:12
Re: RUDÝ WARTBURG
Nevím jestli je to náhoda, ale po nicku W353W je tu nick evokující profláklou zkratku DDR >:D ,ale snad je to jen opravdu náhoda v podobě tvého monogramu, nebo tak podobně...
Já jsem Warťase nikdy nevlastnil, protože po svezení s tímto vozem jsem k tomu neviděl absolutně žádný důvod...
Tím pádem mne samozřejmě nikdy nezajímal ani jeho servisní interval a další technické "vychytávky" "dávné" doby jeho vzniku... Když tě totiž odradí výsledek, tedy samotná jízda, pak těžko hledáš motivaci podrobně zjišťovat jak a čím "jej" bylo konkrétně technicky "dosaženo"...
Každopádně pro mne byla jízda v mnou "vybraných" vozech (postupně) Fiat 128, Š 120GLS(M 5rychl) a Š Favorit...proti Wartburgu absolutně nesrovnatelně kvalitnější...
Samozřejmě, že pro někoho může mít i jízda s takovým autem jako byl Wartburg své kouzlo (jako na "vlnách",žádná aerodynamika, 120km/h strop! zatáčky "po třech" apod.), ale já k nim nikdy nepatřil a určitě už ani patřit nebudu...
A srovnávat ho kladně (jako někteří tady) třeba s tím Favoritem, nemá s objektivitou společného vůbec nic...
A pokud si myslel opravdu vážně to, jaký "slušný kus práce"
udělali rusáci na původním Fiatu 124 (vůz roku 1967), tak se ani vůbec nedivím tvému nadšení z auta, jakým byl Wartburg...nic osobního a už vůbec ne "frikulínského" :-!

P.S. Hřebenové řízení, ani "čtyřpístkové" kotouče rozhodně samy o sobě nejsou zárukou nadprůměrných jízdních vlastností...
Nějaký čas jsem jezdil např. s M5 minulé generace, a světe div se, "fungovala" výborně i bez hřebenového řízení, které měly běžnější BMW řady 5...
13. 5. 2009 22:39
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Esíčko sice dnes vypadá jako tankodrom, ale na to by jsme si už tak nějak napříč republikou zvykli. Při nedávné možnosti jezdit v krásné Š100 v luxusním stavu snad ještě s původními pneumatikami jsem byl šokován, když jsem esíčko asi ve 30km/h driftoval >:D
13. 5. 2009 15:06
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
Výkon auta hodně záležel na stavu motoru i na tom, jak byl zajetý. 120 jsem schopen jezdit s Wartburgem 311 celkem bez potíží (kromě slušného strachu z případné nehody) a ještě se nějaký ten kilometr i přidá tak k těm 125.
353ka byla určitě svižnější, výkonnější a o něco líp zpřevodovaná, takže s ním jsem to vytáhnul na 140, jenže při jeho vysokém těžišti už jsem pak ztratil odvahu přidávat, protože se mi zdálo, že ztrácím kontrolu nad autem, ale možná by to ještě zase o nějaký ten km/h nahoru šlo. Jen se nebát... :-)
13. 5. 2009 10:43
Re: RUDÝ WARTBURG
Napsal jsi výše Renault 2CV, ale smysl se tím nemění. Obě to jsou úžasná auta. Možná si jednou některé z nich pořídím jako veterána. Naproti tomu, i když mi bylo líto dát pryč člena rodiny W353, jako veterána bych ho nechtěl. Netrpím žádnou ostalgií, spíše naopak by mi připomínal všelijaké to omezování. Ještě se zmíním, že bych uvítal oživení Renaultu 4. Škoda, že takto Renault nepojal Sandero. To bych si ho snad musel koupit.
13. 5. 2009 10:34
Re: Když Wartburg, tak dvoutakt!
S tím prostorem souhlasím. Sám jsem se se svou výškou necítil povolaný k tomu vyjadřovat. Srovnání s Favoritem se vyhýbám, přestože jsem řídil a vozil se v obou. Favorit je prostě rodinné auto do jiné doby. Ten už prostě není určen k tomu, abyste tam převáželi 4 dospělé a 3 děti. Mám jiné zkušenosti jen s tou maximálkou. Náš W353 měl strop asi na 120 Km/h. Přičítal jsem to vždy aerodynamice. Na té se prakticky od r.1966 nic neměnilo, až na sklonku výroby ji vylepšili.