Opel se vrací ke sportovním autům! Jen trochu jinak, než bychom si přáli
Německá automobilka nezanevře na ostřejší deriváty svých modelů. Pomyslný háček představuje fakt, že budou výhradně elektrifikované.
V letošním roce skončí výroba Opelu Insignia, čímž se německá značka definitivně rozloučí s koncernem GM a veškerá její produkce již bude patřit pod křídla skupiny Stellantis. S poslední insignií má zmizet i štítek OPC, jenž označoval ostré modely automobilky z Rüsselsheimu. Jejich úplný konec však značka nechystá.
Nyní totiž představila zcela nový emblém s označením GSe (Grand Sport electric). Opel pod tímto štítkem slibuje dynamická auta, která přinesou radost z jízdy. Zároveň však potvrzuje, že budou výhradně elektrifikovaná. To v praxi znamená, že největší porci výkonu dostanou zpravidla plug-in hybridní a čistě elektrické pohony. Všechny modely německé značky mají mít elektrifikovanou variantu do roku 2024. Za další čtyři roky se má Opel v Evropě se spalovacími motory rozloučit zcela.
Zatím nevíme, který opel se označení GSe dočká jako první. Připomeňme, že automobilka chystá návrat Manty, která má dorazit v roce 2025 coby elektromobil s tvary crossoveru. Nástupce Insignie byl rovněž potvrzen, avšak také s elektrickým pohonem a… chvilka napětí… tvary crossoveru. Sportovního štítku by se teoreticky mohla dočkat i současná Astra. Ta už plug-in hybrid nabízí, elektrická verze dorazí co nevidět (včetně kombi).
Právě tady nám cesta ke sportovnímu derivátu přijde nejsnazší. Připomeňme sourozenecký Peugeot, který před pár dny představil elektrickou variantu 308 v obou karosářských verzích. Má zcela novou techniku, její elektromotor s výkonem 115 kW a 260 newtonmetry točivého momentu bude pro ekonomický provoz jistě fajn, štítek GSe si ale rozhodně nezaslouží. Tak uvidíme, co Opel nakonec vytasí.