Opel Zafira 1,6 CNG Turbo: 110 kW a emise CO2 jen 144 g/km
Současná produkce (Combo, Zafira) automobilů Opel spalujících CNG (zemní plyn) staví na čtyřválci 1,6 CNG o výkonu 69 kW. Novým impulsem k nákupu podobného druhu pohonu bude přeplňovaná jednotka stejného objemu, která se dostane do prodeje v lednu 2009. Motor 1,6 Turbo CNG dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW a maximum točivého momentu je 210 Nm už při 2300 ot./min.
Turbodmychadlo je integrováno do výfukového potrubí, sací potrubí má před ventily vstřikovací trysky pro benzin i CNG, motor má chladič oleje a speciální chlazení pístů. Při provozu motorů CNG vzniká u srovnatelných jednotek o 80 % méně oxidů dusíku než u naftových motorů, o 20 % méně emisí CO2 než u naftových motorů a úspora emisí CO2 proti spalování benzinu činí nezanedbatelných 10 %. Samozřejmostí je, že spalováním CNG nevznikají saze (jako při spalování nafty).
Výhody spojení CNG a přeplňovaní jsou na první pohled jasné – Zafira 1,6 CNG Turbo spotřebuje 5,3 kg zemního plynu na 100 km, což představuje emise CO2 144 g/km, jen o 6 gramů více než atmosférický motor 1,6 CNG! Rozdíl ve výkonu je přitom 60 %. Cena kilogramu CNG je v Německu zhruba 1 Euro. Podle Opelu tak majitelé Zafiry 1,6 CNG Turbo ušetří na palivu ve srovnání s podobně výkonným benzinovým motorem přibližně 50 %.
Dojezd na jedno natankování je 370 km, 14litrová nádrž na benzin zaručuje ujetí dalších zhruba 150 km. Nový motor se představí na autosalonu v Boloni, který začíná 5. prosince. Prodej bude zahájen v lednu. Hlavními odbytišti Zafiry 1,6 CNG Turbo budou Německo, Itálie, Švédsko, Rakousko a Švýcarsko, kde je největší poptávka po autech na CNG.