Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opravdu jsou autosalony přežitkem? Některé velké značky si myslí opak

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 14. 2. 2019
167
Zobrazit náhledy (167)
Aspark Owl Aston Martin DB11 Aston Martin Vantage Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi PB18 e-tron Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW i3s BMW i3s BMW M2 Competition BMW M5 Competition BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 BMW Z4 Bridgestone World Solar Challenge Bridgestone World Solar Challenge Castrol Pirelli Castrol Pirelli DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 7 Crossback DS 7 Crossback DS 7 Crossback Ecurie Gordini Ferrari Berlinette GAC GA4 GAC GA4 GAC GE3 GAC GE3 GFG Sybilla GFG Sybilla Honda NSX Honda NSX Hyundai Le Fil Rouge Hyundai Le Fil Rouge Infiniti Black S Infiniti Black S Jaguar F-Pace Jaguar F-Type Roadster Jaguar F-Type Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar XJ6 (1968) Jaguar XJ6 (1968) Jaguar XJ Jaguar XJ Kia e-niro Kia e-niro Kia Niro Lamborghini Aventador SV Lamborghini Aventador SV Lamborghini Aventador SV Lamborghini Urus Land Rover Range Rover Range Rover Land Rover Series 1 Reborn Land Rover Series 1 Reborn Land Rover Series 1 Reborn Lexus ES Lexus ES Lexus LC Lexus LC Lexus RC Lexus RC Lexus RC Lotus (1963) Lotus (1963) Lotus Elise Sport 220 Lotus Elise Sport 220 Lotus Evora GT 410 Lotus Evora GT 410 Lotus Exige Cup 430 Lotus Exige Cup 430 Lotus Exige Cup 430 Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Ghibli Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Mercedes-AMG A 35 Mercedes-AMG A 35 Mercedes-AMG A 35 Mercedes-AMG G Mercedes-AMG GT 4door Coupé Mercedes-AMG GT 4door Coupé Mercedes-AMG GT 4door Coupé Mercedes-Benz EQ Silver Arrow Michelin Michelin Moke Moke Moke Moke Moke Moke MOrgan 3Wheeler Peugeot e-legend Peugeot e-legend Plastic Omnium Plastic Omnium Porsche 718 Boxster GTS Porsche 718 Cayman GTS Porsche 911 Carrera 4 GTS Porsche 911 GT1 Porsche 959 Range Rover SV Coupe Range Rover SV Coupe Range Rover SV Coupe První Renault (1898) První Renault (1898) První Renault (1898) Renault Alpine Renault Alpine Renault Alpine A110 Renault Alpine A110 Renault Alpine A110 Renault Classic Renault EZ-GO Renault EZ-PRO Renault EZ-PRO Renault EZ-PRO Renault EZ-ULTIMO Renault EZ-ULTIMO Renault EZ-ULTIMO Renault EZ-ULTIMO Renault EZ-ULTIMO Renault EZ-ULTIMO Renault Zoe Shelby Series 2 Shelby Series 2 Shelby Series 2 Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Octavia G-Tec Suzuki Vitara Suzuki Ignis Suzuki Jimny Suzuki Jimny Suzuki Jimny Suzuki Jimny Toyota Camry Toyota Camry Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota GR Supra Toyota Yaris GR Sport Toyota Yaris GR Sport
S autosalony to v posledních letech nevypadá zrovna růžové. I tak si ale některé velké automobilky myslí, že stále mají smysl.

Rok co rok se s blížícím velkým autosalonem plní také seznam automobilek, které se jej ten který rok nezúčastní. Vzpomeňme loňskou Paříž, kde chyběl nejméně tucet tradičních výrobců. Německá trojice Audi, BMW a Mercedes-Benz tento rok vynechala show v Detroitu a bez ztrát nebude ani letošní Ženeva, kam se nepodívají Ford, Hyundai, Jaguar Land Rover či Volvo.

Stále častěji se objevuje názor, že tradiční autosalony jsou mrtvé. Automobilky své produkty raději představují světu vlastní cestou a organizátoři si lámou hlavu s tím, jak automobilovým show navrátit zašlou slávu. Ve velkém se do toho pustili právě v Detroitu. Tradičně se tu autosalon konal v lednu, v příštích letech si ale zvykejme na letní měsíce a navíc velkou doprovodnou show, která má nalákat více návštěvníků.

Některé velké značky si ale nemyslí, že by současná situace měla vyvrcholit úplným koncem tradičních výstav. Třeba marketingoví zástupci Volkswagenu a Toyoty říkají, že autosalony budou i nadále hrát důležitou roli v jejich strategiích.

„Pro nás je to pravděpodobně jeden z nejúčinnějších způsobů, jak se dostat před co největší množství spotřebitelů,“ říká Derrick Hatami, výkonný viceprezident pro prodej a marketing skupiny VW v USA. „V loňském roce jsme touto cestou umožnili osahat a vyzkoušet si naše produkty 11 milionům lidí, což je obrovský přínos.“

„Je to pro nás všechny velká investice, takže svou práci musíme dělat poctivě. Účast na každém autosalonu pečlivě hodnotíme a stále jsou pro nás tyto velké spotřebitelské výstavy přínosné. Určitě v nich chceme pokračovat,“ nechal se slyšet Bill Fay, jenž je zase odpovědný za operace uvnitř japonské Toyoty.

Jestli se organizátorům povede najít atraktivní kompromis, který by tradiční automobilky udržel na plochách výstaviště, nebo se digitální doba postará o jejich definitivní konec, na to si ještě nějaký čas musíme počkat. Minimálně v příštích pár letech ale o tradiční autosalony nepřijdeme. A ten nejbližší se koná už za chvíli, ženevská show startuje prvním tiskovým dnem již 5. března, redakce Auto.cz bude na místě ještě o den dříve, takže se máte na co těšit!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku