Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Giulia ErreErre Fuoriserie Alleggerita
Giulia ErreErre Fuoriserie Alleggerita
Giulia ErreErre Fuoriserie Alleggerita
Giulia ErreErre Fuoriserie Alleggerita
22 Fotogalerie

Ošklivou Alfu Romeo Giulia můžete mít i v odlehčené verzi. Opravdu po ní ale toužíte?

Ondřej Šámal

Karosárna ErreErre Fuoriserie další derivát svého retromodu na bází aktuální Alfy Romeo Giulia, který má připomínat předchůdkyni z 60. let minulého století.

Turínská karosárna ErreErre Fuoriserie není na stránkách Auto.cz žádným nováčkem. Pozornost si vysloužila naposledy loni na podzim, když ukázala šmolkově modrou variaci na „šedesátkovou“ Alfu Romeo Giulia, která využívá techniku současné giulie.

Přestavba je určena pro 33 zámožných zájemců, kteří mají minimálně 400 tisíc eur (10 milionů korun) bez daně. „Šťastlivci“ mohou vybírat hned ze dvou variant Classic a Alleggerita. Druhá jmenovaná se chlubí nižší hmotností a také cenovkou. Za „dietnější“ provedení totiž dáte 350.000 eur bez daně (asi 8,78 milionu korun), k částce si ovšem budete muset přičíst několik desítek tisíc eur za dárcovský vůz. Ten totiž v částce zahrnut není.

Video placeholder
Kimi Räikkönen v Alfě Romeo Giulia • F1

Alleggerita se od verze Classic liší zejména tím, že jí chybějí zadní sedadla. Místo zadní lavice je vymodelovaný odkládací prostor, který je čalouněný alcantarou od společnosti Sifral. Uprostřed pak najdeme hezky zpracovaný hasicí přístroj. Kdo bude chtít, v turínské karosárně mu do kabiny zabudují klidně i ochrannou klec.

Technika se proti loňskému roku nijak nezměnila. Retromod stále sází na přeplňovaný vidlicový šestiválec 690T o objemu 2,9 litru, který ovšem ve srovnání se sériovým provedením posílil z původních 510 na 562 koní.