Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Levante GTS
Maserati Levante GTS
Maserati Levante GTS
Maserati Levante GTS
11 Fotogalerie

Osmiválcové Maserati Levante míří do Evropy. Nová verze GTS má 404 kW

Osm válců v Maserati Levante debutovalo na jaře v ostré verzi Levante Trofeo. Nyní přichází oslabená varianta GTS.

Maserati Levante bylo až do letoška dostupné výhradně s šestiválcovými motory. Na jaře to změnila osmiválcová varianta Levante Trofeo s výkonem 434 kW představená na newyorském autosalonu, kterou nyní doplňuje Levante GTS prezentované na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Osm válců má také, výkon je však proti nejostřejšímu modelu snížen na 404 kW.

Vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru dopovaný dvěma turbodmychadly známe již z Quattroporte GTS. Má 730 N.m dostupných mezi 2500 a 5000 otáčkami, přičemž spárován je se speciálně nakalibrovaným pohonem všech kol. Automobil poháněný motorem vyráběným u Ferrari dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a rozpohybovat ho až na 292 km/h, což jsou na poměry SUV hodně slušné parametry.

Maserati Levante – srovnání osmiválcových verzí
ModelLevante GTSLevante Trofeo
Motor3.8 V8 twin-turbo3.8 V8 twin-turbo
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min]404/6250434/6250
Točivý moment [N.m/min]730/2500-5000730/2250-5000
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]292přes 300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,23,9

Levante GTS dostalo do vínku také speciálně nastavený podvozek, který má zajišťovat chování „gran turisma.“ Design vychází z verze Levante Trofeo, což znamená výraznější styl přídě i zádě. To uvnitř najdeme kožené čalounění (za příplatek kůže Pieno Fiore), sportovní pedály nebo hudební systém Harman Kardon se 14 reproduktory.

Spolu s tím automobilka lehce upravuje Levante pro nadcházející modelový rok. Příplatkovou výbavu tak doplnily adaptivní full-LED Matrix světlomety, zatímco volič automatické převodovky byl upraven tak, aby ovládání bylo intuitivnější. Maserati rovněž upravilo grafiku multimediálního systému MTC+.