Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osmnáct šťastlivců se může začít těšit: Bentley dokončilo vývoj vysoce exkluzivního kupé Batur

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Náročné testování posledního Bentley s kultovním velkoobjemovým motorem W12 je u konce. Během 58 týdnů najely dva předprodukční Batury rovných 30 tisíc kilometrů, aby se automobilka připravila na výrobu pouhých 18 kusů pro nejnáročnější zákazníky.

Legendární majestátní dvanáctiválec od Bentley se definitivně loučí. Britská luxusní automobilka úspěšně dokončila vývoj vysoce exkluzivního cestovního kupé Batur a oznamuje, že je připraveno pro malosériovou výrobu. Celkem vznikne jen osmnáct exemplářů, do jejichž vzniku se zapojila divize Mulliner pracující na zakázkových projektech pro ty nejnáročnější zákazníky.

Poslední model Bentley s W12

Jedinečný Batur se jmenuje po vulkanickém komplexu nacházejícím se na indonéském ostrově Bali a je vůbec posledním modelem značky s dvakrát přeplňovaným šestilitrovým motorem W12 o 544 kW (740 koních) a 1.000 newtonmetrech. Asi není překvapením, že finální dvanáctiválec je vůbec nejsilnější v historii značky - má o minimálně 60 kW a 100 Nm více síly než srdce obyčejnějšího Continentalu GT Speed.

V Bentley při vývoji vyrobili dvojici předprodukčních Baturů, s nimiž během 58 týdnů testování ujeli 30 tisíc kilometrů. Prvním je vůz s přezdívkou „Car Zero“ s fialovým lakem v odstínu Purple Sector. Druhým je vůz „Car Zero-Zero“ s modrým lakem Marina Teal, který sloužil zejména pro vývoj a testování v Evropě při vysokorychlostních jízdách na uzavřených tratích. Automobilka je vystavovala i silnému solárnímu záření, odpovídajícímu pěti letům stání v arizonské poušti.

800 jedinečných komponentů

V Baturu najdeme více než 800 jedinečných komponentů, které jiné modely Bentley nepoužívají. Standardem všech osmnácti vozů budou vymoženosti jako vzduchový podvozek, aktivní stabilizátory, řízení všech kol, vektorování točivého momentu nebo elektronický samosvorný diferenciál. Nejvýkonnější Bentley v historii pak umí silně brzdit díky obrovským karbon-keramickým brzdám s až extrémními předními kotouči o průměru 440 mm a 10pístkovými třmeny.

Video se připravuje ...

Bentley vyrobí pouze striktně omezených osmnáct vozů, které automobilka již zvládla vyprodat. Základní cena startovala na přibližně 48 milionech korun a výsledná částka k zaplacení se odvíjí od náročnosti klienta. Součástí nabídky je i rozsáhlá individualizace se speciálními odstíny laků podle představ budoucích majitelů.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme