Osobitější Porsche 911 najdete jen těžko. Zakázkový program těží naplno
Svými schopnostmi se chce Porsche řádně pochlubit. Ještě před předáním vozu majiteli bude unikátní specifikaci ostré 911 vystavovat v Monterey.
Standardní konfigurátor modelů Porsche nabízí hromady volitelných položek a jejich variant. Německá automobilka nám ovšem znovu předvádí, že pokud chce zákazník něco opravdu speciálního, stále nabízí i služby zakázkového programu Sonderwunsch – ten nakonec váženým klientům vytváří opravdové jednokusové unikáty daleko překračující dostupné možnosti známých příplatků řady Exclusive Manufaktur.

Jedním takovým klientem Porsche je i Jorge Carnicero, nadšenec do vozů Porsche a jejich sběratel, který si u automobilky zažádal rozsáhle personalizovanou specifikaci nejnovějšího ostrého modelu 911 S/T. Carnicero přitom využil možnosti zakázkového programu opravdu naplno. Nechal si tedy namíchat i individuální modrý odstín karoserie Dani Blue, jehož pojmenování se nakonec stalo poctou designérce Daniele Milošević, zodpovědné za konečnou specifikaci exteriérů a interiérů jedinečných Porsche.
Nově vytvořeným odstínem je na vozu lakována i odtrhová hrana zadního spoileru nebo nezvykle písmena nápisu Porsche pod LED pásem osvětlení. S karoserií poté kontrastuje stříbrná barva na lehkých hořčíkových kolech, orámování oken nebo značení S/T za předními blatníky. Zajímavostí je skrytý nápis „Simply the Best“ pod hranou zadního nárazníku u registrační značky, jehož poslední písmena S a T jsou vyvedena v grafice označení modelu.
V interiéru se experti ze Sonderwunsch programu také činili. Dle přání Carnicera je celá kabina čalouněna kůží v modrém odstínu Graphite Blue s bílým prošíváním, a to v kombinaci s károvaným látkovým vzorem pepita na středech sedaček. Tyto materiály přitom najdete i na nezvyklých místech – modrá kůže je na mřížkách výdechů klimatizace, pepita zase vyplňuje odkládací přihrádku před spolujezdcem a stejnou kombinací je čalouněn i zavazadlový prostor. Dalším skrytým detailem jsou podpisy „Dani“ na koncích palubní desky, které lze vidět pouze po otevření dveří.
Jedinečné Porsche bylo nakonec vyfoceno po boku předchůdce, taktéž modře zbarvené, závodní 911 S 2.4 ST z roku 1972. Vysoce individuální specifikace moderního S/T překvapivě nezamíří ihned do sbírky sběratele, vidět ji bude moci naživo i veřejnost. Carnicerovo auto bude totiž Porsche vystavovat během probíhajících přehlídek automobilového týdne v Monterey. Až poté zamíří unikátní 911 konečně do rukou majitele.