Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrá Alfa Romeo Junior Veloce má výkon jako giulia. Výfuk nepotřebuje

Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano
Alfa Romeo Milano
42 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (34)

Nejsilnější elektrická Alfa Romeo Junior nabídne skoro o pětinu vyšší výkon oproti svým italským sourozencům – shodných 280 koní, jako ostatní alfy ve verzích Veloce.

Italská část malých osobních sourozenců koncernu Stellantis, tedy Lancia Ypsilon, Fiat 600e a Alfa Romeo Junior, měla původně ve svých výkonných elektrických verzích mít 240 koní, tedy 177 kW. Ypsilon HF i Abarth 600e se s takovýmto výkonem skutečně představily a nebylo moc pochybností o tom, jakou silou bude disponovat junior ve verzi Veloce.

Alfa Romeo však svět překvapila sdělením, že výkon nabroušeného junioru bude o čtyřicet koní vyšší – 280 koní, tedy 207 kW, a k tomu 345 Nm. Nehovoří přitom o druhém elektromotoru na zadní nápravě, pořád by mělo jít o předokolku; stejně jako u sourozenců s mechanickým samosvorem mezi předními koly, „jen“ prostě o poznání silnější.

Video placeholder
Alfa Romeo 8C Competizione • Zdroj: 1910AlfaRomeo

Zrovna 280 koní není náhodné číslo, neboť giulia a stelvio ve verzích Veloce se zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem mají stejný výkon. Otázkou ovšem zůstává, zda abarth i lancia budou mít stejně výkonné pohonné ústrojí, nebo zda musí alfa být nad nimi a dříve představeným modelům tak zůstane „pouhých“ 240 koní.

Nemělo by však jít jen o výkon. „Řízení bylo pro zlepšení jízdních vlastností naladěno speciálně pro tento model a vyznačuje se nejen přesností, ale také nejpřímějším převodem v daném segmentu. Sportovní podvozek byl snížen o 25 mm, stabilizátory jsou zesílené, takže se lépe osvědčí při průjezdech zatáčkami, v nichž zajistí vyšší úroveň přilnavosti,“ slibuje automobilka.

Dodává, že přední brzdy mají 380mm kotouče a čtyřpístkové třmeny, a že 20“ pneumatiky byly navržené přímo pro elektrické vozy. „Cíle vývoje jsou samozřejmě stejné jako u každé alfy romeo – zaměření na nejlepší možnou ovladatelnost a jízdní dynamiku ve svém segmentu. I proto byl k vývoji tohoto projektu povolán stejný tým inženýrů, který se podílel na speciálních modelech, jako jsou 4C, 8C, Giulia a Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA a aktuálně pracuje také na typu 33 Stradale,“ uzavírá automobilka.

Vstoupit do diskuze (34)