Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Zonda R: Zonda bez kompromisů

24. 2. 2009 • 09:19
34
4
Zobrazit náhledy (34)
Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra Pagani Huayra
Pagani chystá svůj dosud nejvýkonnější model – 750koňovou Zondu R. Tato verze bude určena jen na okruh (pro silniční provoz nemá homologaci) a má být vyvrcholením řady supersportů Pagani Zonda.

Pagani Zonda R ve výrobním programu naváže na model Zonda F z roku 2005. Automobilka ale tvrdí, že obě auta mají společných jen 10 % dílů a konstrukce nové verze byla navržena prakticky na čistém papíru. Jediným omezením při návrhu bylo zachování vysoké úrovně bezpečnosti.

Motor si nechá Pagani opět stavět u Mercedes-AMG. Jedná se o šestilitrový dvanáctiválec s mazáním se suchou skříní, karbonovým sáním a výfukovým potrubím inspirovaným vozy Formule 1. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 551 kW (750 koní) při 8000 ot./min a točivý moment vrcholí 710 Nm, pohonná jednotka byla odvozena od motoru ze závodního Mercedesu CLK GTR. Palivo motoru dodává čtveřice čerpadel umístěných u gumové nádrže. Přenos momentu na kola obstarává nová sekvenční šestistupňová převodovka.

Karbonová samonosná karoserie má rozvor prodloužený o 47 mm a celková délka narostla o 394 mm. Tvary auta byly aerodynamicky optimalizovány, což znamená delší přední kapotu, zakrytý podvozek zadní difuzor a nastavitelné zadní křídlo. Přední i zadní pomocný rám jsou zcela nové, aby vyhovovaly okruhové geometrii náprav a o 50 mm rozšířenému rozchodu kol. Pneumatiky jsou obuté na kovaných hořčíkových ráfcích s centrální maticí. Výměnu kol usnadňuje také pneumatický zvedací systém.

Témata
Avatar - Falco
25. 2. 2009 07:09
Re: gumová nádrž?
V první řadě je to bezpečnost, ale také se tím řeší nedostatek místa. Stará Zonda má gumovou nádrž, která se při demontovaní musí "zmačkat" a teprve poté jde vytáhnout. Při následovné montáži se nádrž pomocí kompresoru nafoukne - vytvaruje a přesně si sedne na své místo.
24. 2. 2009 15:02
Re: gumová nádrž?
no kdys se budes hodne snazit, tak doni muzes napumpovat o par litru vic >:D
Avatar - delphino
24. 2. 2009 10:20
gumová nádrž?
co to jako je? to má nějaký výhody?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud