Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paliva Verva od Benziny obstála v testu časopisu AutoDiesel

Ondřej Láník Ondřej Láník 19. 4. 2010 • 17:25
12
18
Zobrazit náhledy (12)
Kia Kia Kia Kia Kia Kia Kia
Magazín AutoDiesel provedl dlouhodobý test prémiového paliva Verva Diesel, uvedeného na trh společností Benzina, na voze značky Kia Cee´d 1,6 CRDi.

Od září 2008, kdy byl test zahájen, do března 2009 na něm na zmiňovaný typ paliva redakce najela 90.000 kilometrů. V průběhu testování vůz absolvoval mnoho měření, která dopadla kvalitativně nad rámec doporučení výrobce. Po 70.000 kilometrech dosáhl vůz Kia Cee´d výkonu 94,5 kW a točivého momentu 269 N.m. Výrobce udává hodnoty 85 kW a 240 N.m.

„Při 87.000 kilometrech jsme demontovali jeden ze vstřikovačů a provedli přesné hodnocení jeho stavu,“ uvádí Martin Vaculík, šéfredaktor magazínu AutoDiesel, a dodává: „Bosch diesel-centra disponují přesnou měřicí technikou k hodnocení stavu vstřikovačů. Na zkušební stanici je sledována vstřikovaná dávka, přepadové množství a rychlost reakce. Výsledky na testovaném voze byly stoprocentně pozitivní.“ Při plném zatížení udává výrobce automobilu Kia Cee´d vstřikovanou dávku 55,4 mm3 při toleranci 6,9. „Při testu bylo naměřeno 57,0 mm3, z čehož jasně vyplývá, že k žádnému zanesení trysek nedošlo. V naprostém pořádku byly i ostatní parametry,“ upřesňuje Martin Vaculík.

Zkušební metodika CEC F-98-08 přitom stanovuje, že při použití paliva s šestiprocentním obsahem biosložek dochází již po 32 hodinách plné zátěže motoru k takovému omezení průtoku trysek, že výkon motoru poklesne o deset procent. Měření tak prokázala, že čisticí přísady obsažené v palivu Verva Diesel od společnosti Benzina dokonale eliminují negativní dopady povinného přídavku biosložek.

Vynikající vlastnosti prokázala paliva Verva také na spalování motoru. „Případné horší spalování na některém z válců motormanagement koriguje zvýšením dávky. Maximální rozdíl mezi jednotlivými válci může být 5 mg. U testovaného vozu je to 1,3 mg. Ani kontrolou rozebraného vstřikovače pod mikroskopem nebylo zjištěno žádné opotřebení,“ doplňuje šéfredaktor magazínu.

Testování se zúčastnil i další vůz - Mercedes-Benz E 270 CDI. Ten poskytl redakci AutoDieselu jejich čtenář v době, kdy měl automobil najeto 258.000 kilometrů a od zahájení provozu jezdil výhradně na paliva Benzina TopQ a od roku 2007 na palivo Verva Diesel.

Martin Vaculík testování komentuje: „I po takové porci kilometrů byl zkoumaný vstřikovač roven novému. Rozdíl mezi jednotlivými válci činil 1,3 mg, přičemž výrobce za hranici opotřebení stanovuje 5 mg. Dle originálního zkušebního plánu výrobce je vstřikovač ve stavu shodným s novým. Maximální předepsaná dávka je 63,4 mm3, tolerance 5,5, my jsme naměřili 60,0 mm3.“ Žádné opotřebení neodhalila ani kontrola vstřikovacích trysek pod mikroskopem. „Závěrem lze tedy shrnout, že paliva Verva Diesel prokázala deklarované pozitivní účinky na vliv výkonu motoru, ale též i čistotu a opotřebení vstřikovacích zařízení.“

Paliva Verva byla vyvinuta s cílem zlepšit výkon motoru v různých klimatických podmínkách a prostředích s proměnlivou zátěží a u řidičů zaznamenává úspěchy. „Při vývoji tohoto špičkového paliva byla použita nová speciální formulace aditivace s použitím moderních typů přísad, což řadí paliva Verva mezi nejkvalitnější paliva na českém trhu,“ uvedl Václav Loula, ředitel úseku kvality společnosti Benzina. Standardní nabídka aditivovaných paliv byla postupně rozšiřována o kolekci prémiových paliv zastoupených od října 2006 100oktanovým benzinem VERVA a o rok později prémiovým VERVA Diesel.

Verva Diesel se doporučuje zvláště pro vozy s moderními dieselovými motory, které jsou vybaveny technologiemi „čerpadlo-tryska“ – „common rail“. Vyšší cetanové číslo této nafty (60 oproti obvyklým 51 až 53) zvyšuje účinnost motoru: usnadňuje jeho nastartování, snižuje třecí ztráty, dosahuje plného výkonu motoru a provoz motoru je úspornější. Zvýšením cetanového čísla dochází k omezení emisí oxidu uhelnatého, k omezení pevných částic a k snížení hlučnosti motoru. Vyšší mazivost nafty Verva výrazně zlepšuje ochranu palivového čerpadla a vstřikovacích trysek. Verva Diesel vykazuje lepší nízkoteplotní vlastnosti v extrémních mrazech s parametrem filtrovatelnosti až do –26 °C.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Porovnání
| 21. 4. 2010
Jelikož mám stále na palubním počítači nastavenou aktuální spotřebu, tak to jednoduše poznám. Mně se to stíhá vypalovat jestli jedu normálně nebo s těžkou nohou, motor jednoduše přejde do režimu regenerace a pořeší si to sám.

Porovnání
| 21. 4. 2010
aha, tak to asi nepoznam, tak hodne to zas nesleduju. Mam Mondeo 2.2 TDCi 129 kW asi reok a leju tam jenom vervu. Zatim jsem s DPF problem nemel, jezdim docela tezkou nohou , tak se to asi stiha vypalovat. Co jsem cetl ruzne na forech, tak mi prijde, ze se DPF zanasi prave kdyz se jezdi hodne na spotrebu. Ale nemam to nikde overene. Skoda ze to ten palubni pocitac nejak neukazuje explicitne.
Porovnání
| 21. 4. 2010
Podle palubního počítače, kdy při regeneraci je aktuální spotřeba nepřiměřeně vysoká.

Např. při průjezdu obcí na 4-tý stupeň je aktuální spotřeba cca 4l/100 km, při regeneraci je spotřeba jednou tak velká.
Na dálnici tak velký rozdíl není, tam je to cca o 2l/100km.
Avatar - Ada je zase tady
Najezdil jsem s dieselem TDI spoustu km
| 20. 4. 2010
Najezdil jsem s diesely TDI spoustu km - presneji receno cca 760 tisic, tankuji vetsinou u neznackovych stanic a jen dvakrat jsem poznal, ze nafta byla nejaka pancovana a motor mel horsi vykon - v jednom pripade dokonce spadnul do "safe modu" - a to tehdy, kdy jsem u Agipu na dalnici natankoval "diesel tech". Vyse uvedene oslavne reci tedy pricitam spise reklame a nechavaji mne klidnym. :-!
Porovnání
| 20. 4. 2010
Muzu vedet, jak zjistite, kdy se vam regeneruje DPF filtr?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku