Paříž 2018 živě: Mercedes-Benz GLE je elegán, ve kterém si budete lebedit
Po několika upoutávkách v posledních týdnech se nám nový Mercedes-Benz GLE představil na oficiálních snímcích, abychom jej záhy mohli naživo prozkoumat na pařížském výstavišti. Sportovně-užitkový vůz Mercedesu, jenž bude vznikat v americké Tuscaloose, vstoupí do prodeje počátkem příštího roku, takže je na seznámení se s ním nejvyšší čas.
Zatímco ikonické „géčko“ se svých krabicovitých tvarů nevzdává, ostatní SUV automobilky sází spíše na oblé linie. I když jsou si svou velikostí hodně vzdálené, některé prvky jsou jasně inspirované novou třídou A, kupříkladu tvar světlometů vpředu i vzadu. Byť jde o pořádně velké auto, chlubí se Mercedes výborným součinitelem aerodynamického odporu s hodnotou 0,29, což je nejlepší hodnota v dané třídě.
Bílý vystavený exemplář, který jsem měl možnost prozkoumat, se mi opravdu líbí. Na jednu stranu vypadá příď naštvaně a agresivně, na stranu druhou je auto celkově elegantní a reprezentativní. Designu pomáhá i kontrastní zbarvení střechy s panoramatickým oknem.
Zvenku auto působí majestátně a prostorem překypuje i uvnitř. Sám za sebe si s výškou 176 cm sednu s obrovskou rezervou nad hlavou, i když si sedačku ve druhé řadě posunu co nejvíce dopředu. A když bych nemusel nechávat prostor zavazadlům a posunul se co nejvíce dozadu, mohu se pohodlně rozvalit a natáhnout nohy. Ne že by cesta dlouhodobým „éčkem“ nebyla na pařížské výstaviště pohodlná, v GLE bych si ale doslova lebedil.
Pořídit můžete i sedmimístnou variantu, kvůli čemuž narostl rozvor o 80 mm na 2995 mm. Pořídíte-li pětimístnou verzi, dostanete zavazadelník s objemem 825 litrů, jenž při sklopení zadní lavice naroste na 2055 l. Kufr má pravidelný tvar a víko se vyklápí opravdu vysoko, takže se pod něj vejdou i čahouni. Problém tak bude jen s vyšší nakládací hranou, což je vzhledem k proporcím auta omluvitelné.
Podíváme-li se na samotné pracoviště řidiče, i to kráčí ve filosofii nastolené nejnovějšími modely značky, některými věcmi se ale odlišuje. Najdeme tu třeba touchpad, jenž nahradil velký ovladač pro ovládání multimediálního systému, doprovází jej však madla na robustním středovém tunelu, která jinde nenajdeme. Nechybí ani dvě 12,3“ obrazovky elegantně spojené v jeden celek, jako je tomu v ostatních mercedesech. Vedle pohodlných sedaček jsou samozřejmostí i měkčené materiály napříč celým interiérem. Infotainment dostal nejmodernější funkce včetně rozšířené reality v navigaci.