Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Peugeot RC HYmotion4 - Předobraz čtyřdveřového kupé s hybridním pohonem

Diskuze (5)
Peugeot v Paříži vystavuje další ze svých konceptů RC, tentokrát s přívlastkem HYmotion4. Skrývá se za ním čtyřdveřové kupé s hybridním pohonem a designovými prvky budoucích modelů značky se lvem ve znaku.

Dominantním prvkem přední části je velký znak lva obklopený nasávacím otvorem. Hrany světel i prolisy kapoty se šípovitě sbíhají a dávají tak designu dynamický náboj. Od předních světel pokračuje horní linie kolem celého boku až dozadu a je doplněna zvýrazňujícími prolisy. Boční profil má kapkovitý tvar a vyznačuje se extrémně dlouhým rozvorem 2,9 m, který je do jisté míry ovlivněn netradičním rozložením pohonného ústrojí. Záď je inspirovaná kupé a kabriolety Peugeotu – klasickým 504 i současnými 307 CC a 308 CC.

Karoserie je dlouhá 4716 mm, široká 1905 mm a vysoká jen 1235 mm, takže na obrázcích vypadá delší než opravdu je. Součinitel aerodynamického odporu je velmi nízký – 0,24. Svůj podíl na tom má také použití klapek v nasávacích otvorech, které se tak podle potřeby otevírají nebo uzavírají.

Hybridní pohonné ústrojí je netradičně rozloženo. Benzinový motor je přeplňovaný 1,6 THP o výkonu 160 kW, který byl instalován už do konceptu 308 RC Z. Pohonná jednotka je uložena vzadu napříč, takže příliš neomezuje prostor pro cestující ani zavazadlový prostor. Vpředu je umístěn elektromotor o maximální výkonu 70 kW (stálý výkon 40 kW). Poháněný je z lithiových akumulátorů, které se dobíjí při brzdění. Baterie se pro lepší rozložení hmotnosti nachází ve středovém tunelu

Převodovka je šestistupňová, řízená elektronicky. Synchronizace obou pohonných jednotek probíhá výhradně elektronicky, podobně jak v konceptu Hoggar, který byl poháněn dvěma motory HDi.

Ve městě, při nízkých rychlostech do 12 km/h a při brzdění je RC HYmotion4 poháněn výhradně elektricky. Při jízdě ustálenou rychlostí je naopak v chodu jen spalovací motor. V případě akcelerace nebo při zapnutí režimu 4x4 se o pohon starají oba motory. Společně mohou dosáhnout nejvyššího výkonu 230 kW a točivého momentu 478 Nm. To pomáhá také k výborným jízdním výkonům – nejvyšší rychlost 295 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 4,4 s. Přitom kombinovaná spotřeba má hodnotu 4,5 l/100 km (emise CO2 109 g/km).

Koncept RC HYmotion4 má pohotovostní hmotnost jen 1425 kg. Významný podíl na tom má kombinace hliníkového prostorového rámu a povrchových dílů z kompozitních materiálů.

Peugeot RC HYmotion4 - technické údaje
Motor1,6 THP + elektromotor
Zdvihový objem [cm3]1698
Válce/ventily4/4
Nejvyšší výkon [kW]160
Nejvyšší toč. mom. [Nm]280 (overboost 300)
Nejvyšší výkon - elektromotor [kW]70 (konst. 40)
Nejvyšší toč. mom. - elektromotor [Nm]178 (konst. 102)
Max. rychlost [km/h]295
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,4
Zrychlení 80-120 km/h [s]3,0
Zrychlení 0-1000 m [s]22,8
Komb. spotř. [l/100 km]4,5

Tato studie se s největší pravděpodobností do sériové výroby nedostane, ale hybridní pohon s motorem 1,6 THP by měl kolem roku 2010 obohatit nabídku chystaného modelu 408 a s designovými prvky RC HYmotion4 bychom se měli setkat na budoucích modelech Peugeotu.

Diskuze (5)
3. 10. 2008 19:53
Re: design
Nádhera, totéž lze říci o technice, jen škoda, že to asi nedojde do výroby, kv. nákladům (viz. kompozitní materiály atd.) ale dle mého názoru tudy vede cesta, totiž snižovat hmotnost, zvyšovat úspory a kombinovat to s elektřinou :yes:
Avatar - T613
3. 10. 2008 13:52
Fly
Neptejte se mě proč, ale vzpomněl jsem si na film Moucha