Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Toyota Avensis – První dojmy

Michal Fokt
Diskuze (129)
Po nové Mazdě6 a Hondě Accord se v Paříži představuje další japonský představitel střední třídy. Avensis přichází s novým designovým stylem, novými motory, přiměřenými vnějšími rozměry i hmotnostmi.

Nevím, čím to je, ale v současné době u aut letí všemožné varianty označení Sport a dynamicky střižené tvary karoserie, lhostejno, že dotyčný vůz nemá ve většině případů se sportem co do činění zhola nic. Najít v současnosti auto, které by si na nic nehrálo a prezentovalo se takové, jaké je, je docela problém. O to více oceňuji Toyotu a novou generaci jejího Avensise.

Předchozí generace se příliš ovací nedočkala, jsem ale přesvědčen o tom, že ta nová na tom bude výrazně lépe, a to i přesto, že mě slovo sport při pohledu na její karoserii vůbec nenapadá.

Nový Avensis totiž už rozhodně není tak nudný a usedlý, jako jeho předchůdci. Japonci vsadili na výrazný cab-forward design s kabinou posunutou výrazně vpřed, což vedlo k prodloužení čelního skla s výrazným sklonem, které sahá až téměř k náboji předních kol, a k současnému zkrácení kapoty. Kabina se protáhla i opačným směrem a víko kufru je velice krátké. Když se oprostím od dojmu, že je záď trochu inspirována Lexusy, má zbytek vozu zcela svébytný charakter a zmíněné tvary karoserie nejen že působí velmi moderním, kompaktním dojmem, ale opticky maskují fakt, že je Avensis dost mohutné auto.

Špetku té modernosti si ale mohli designéři nechat i do interiéru. Palubní deska působí až příliš konzervativně a usedle, oceňuji ale, že Toyota nešla u struktury materiálu na ní obvyklou cestou imitování kůže, ale zvolila specifický povrch podobný vkusu pánů od Citroënu. Pochvalu zaslouží i malý volant s masivním věncem a vůbec poprvé u této modelové řady i nízký posaz řidiče. Sedadla opět ladí s charakterem auta a jsou spíš pohodlná, než aby uchvátila bočním vedením.

Doslova šokován jsem byl zjištěním, že vystavený exemplář disponoval elektrickým seřizováním sloupku volantu, což ve střední třídě nabízí snad jen Lexus; rozsah seřízení ale není tak velký, jako u mechanické konkurence.

Na zadních sedadlech je standardní nabídka místa pro kolena a moje hlava končící ve výšce 183 cm není v těsném kontaktu se stropem, což v současné střední třídě také není úplně pravidlem.

Posun vozu luxusním směrem potvrzuje kromě zmíněné elektrifikace i skutečnost, že z nabídky karoserií vypadává liftback. K prozkoumání verze kombi jsem se z časových důvodů nedostal, zřejmě ale nabídne skutečně velký prostor pro zavazadla, elegantní švih sedanu jí ale trochu schází.

Technická data

Velmi nadějně vypadá Avensis také z hlediska technických dat. Rozměrově se Avensis drží - na dnešní poměry střední třídy – při zemi. Sedan má vnější míry 4695 x 1810 x 1480 mm, rozvor měří 2700 mm. Kombi má délku 4765 mm. Zavazadlový prostor má objem 509 l u sedanu a 543 l u kombi. Maximální objem zavazadelníku kombi po sklopení sedadel činí 1609 l.

Zveřejněné údaje sice ještě musí projít homologačním procesem a mohou se během něj v detailech změnit, celkový obraz modelové řady se ale určitě nezmění. Všechny motorizace umí jet alespoň 200 km/h, a to nabídka začíná jedna-šestkou. Ta je ovšem na svůj objem mimořádně výkonnou jednotkou, i když částečně se o skvělá čísla starají vysoké otáčky. Ke standardu všech Avensisů bude nově patřit šestistupňová převodovka, v případě základní motorizace zcela nové konstrukce. Jako samočinnou alternativu k ní budou prodejci nabízet novou převodovku CVT, které Toyota dala jméno Multidrive S.

Toyota Avensis - Zážehové motorizace
Motor1,6 Valvematic1,8 Valvematic2.0 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]159817981986
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400112/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000196/4000
Max. rychlost [km/h]200200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,4 (10,4)9,0 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,5 (6,7)6,9 (7,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]13651370 (1405)1400 (1435)

Pozn. Údaje v závorkách platí pro samočinnou převodovku Multidrive S.

Důležitým parametrem je dnes spotřeba paliva a v případě nové Toyoty to nejsou jen turbodiesely, které se mají čím chlubit. Všechny zážehové motorizace mají kombinovanou hodnotu do 7 l/100 km, což lze považovat za velmi dobrou hodnotu. Svůj podíl na tom jistě má také relativně nízká pohotovostní hmotnost všech verzí, která je dobře srovnatelná s odpovídajícími verzemi Mazdy6, považované za jednoho z nejlehčích představitelů moderní střední třídy.

Parametry turbodieselových variant jsou známé a pořád ještě dobře konkurenceschopné.

Toyota Avensis - Vznětové motorizace
Motor2.0 D-4D2.2 D-4D2.2 D-4D
Zdvihový objem [cm3]199822312231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]200210220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,55,9
Pohotovostní hmotnost [kg]149015151515

Potvrdí první svezení to, co slibuje vzhled, technické parametry a výbava?

Michal Fokt
Diskuze (129)
23. 8. 2020 21:03
Audi a3
Je tu nekdo kdo POMUZE DOBROU RADOU
23. 8. 2020 19:46
Audi a3 1.9tdi r.v. 1998 prestal mi fungovat alternator pot
Mam jeste jednu audi a3 1.9tdi rok vyroby 2001 a v te mam rok stary novy kupovany alternator bude pasovat do starsiho modelu z 2001 na 1998 r.v. novejsi tip tu 2001 mi ne moc zdarne zapalili za bytovkou ale motor a motorove casti jsou gut (HAJZLOVE MIMOCHODEM CO ZAPALILI ME AUTO KARMA ZDARMA) PROTO SE PTAM JESTLI BUDE ALTIK PASOVAT MAM TOHO ZAPALENEHO AUDIKA ASI 80KM VE FIREMNIM HANGARU A NEMAM TAM PRACOVNI CESTU TAK ABYCH NEJEL ZBYTECNE PORADTE PROSIM. DEKUJI
10. 10. 2008 10:06
Re: Silné rozpaky
měly prostě smůlu na kus - všechny přece jezdí bez problémů, VW servis by už dávno skrachoval kdyby tam nejezdili aspoň na garančky a po bouračkách (a po testech >:-[] ), ale jinak všechny Apoštoly jsou bez problémů...

sorry GTI, musel jsem si rýpnout ;-)
nic ve zlým
9. 10. 2008 12:36
Re: Silné rozpaky
no, mohli bychom sem sice dát hlasovačku na koho projevy nikdo není zvědavý, ale vzhledem k tomu testu Apoštola na 100tis. KM tě už raději nebudeme víc trápit ;-)

Můžeš to brát jako omluvu :-)
9. 10. 2008 12:33
Re: Silné rozpaky...
bohužel nemohu sloužit, PS jsem akorát viděl u synovců mého kamaráda, ale nikdy jsem to nehrál.

Prčič, teď vlastně ani nemůžu být ten plejstešnovej borec :-(