Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Toyota Avensis – První dojmy

Michal Fokt Michal Fokt 8. 10. 2008 • 22:37
20
127
Zobrazit náhledy (20)
Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis
Po nové Mazdě6 a Hondě Accord se v Paříži představuje další japonský představitel střední třídy. Avensis přichází s novým designovým stylem, novými motory, přiměřenými vnějšími rozměry i hmotnostmi.

Nevím, čím to je, ale v současné době u aut letí všemožné varianty označení Sport a dynamicky střižené tvary karoserie, lhostejno, že dotyčný vůz nemá ve většině případů se sportem co do činění zhola nic. Najít v současnosti auto, které by si na nic nehrálo a prezentovalo se takové, jaké je, je docela problém. O to více oceňuji Toyotu a novou generaci jejího Avensise.

Předchozí generace se příliš ovací nedočkala, jsem ale přesvědčen o tom, že ta nová na tom bude výrazně lépe, a to i přesto, že mě slovo sport při pohledu na její karoserii vůbec nenapadá.

Nový Avensis totiž už rozhodně není tak nudný a usedlý, jako jeho předchůdci. Japonci vsadili na výrazný cab-forward design s kabinou posunutou výrazně vpřed, což vedlo k prodloužení čelního skla s výrazným sklonem, které sahá až téměř k náboji předních kol, a k současnému zkrácení kapoty. Kabina se protáhla i opačným směrem a víko kufru je velice krátké. Když se oprostím od dojmu, že je záď trochu inspirována Lexusy, má zbytek vozu zcela svébytný charakter a zmíněné tvary karoserie nejen že působí velmi moderním, kompaktním dojmem, ale opticky maskují fakt, že je Avensis dost mohutné auto.

Špetku té modernosti si ale mohli designéři nechat i do interiéru. Palubní deska působí až příliš konzervativně a usedle, oceňuji ale, že Toyota nešla u struktury materiálu na ní obvyklou cestou imitování kůže, ale zvolila specifický povrch podobný vkusu pánů od Citroënu. Pochvalu zaslouží i malý volant s masivním věncem a vůbec poprvé u této modelové řady i nízký posaz řidiče. Sedadla opět ladí s charakterem auta a jsou spíš pohodlná, než aby uchvátila bočním vedením.

Doslova šokován jsem byl zjištěním, že vystavený exemplář disponoval elektrickým seřizováním sloupku volantu, což ve střední třídě nabízí snad jen Lexus; rozsah seřízení ale není tak velký, jako u mechanické konkurence.

Na zadních sedadlech je standardní nabídka místa pro kolena a moje hlava končící ve výšce 183 cm není v těsném kontaktu se stropem, což v současné střední třídě také není úplně pravidlem.

Posun vozu luxusním směrem potvrzuje kromě zmíněné elektrifikace i skutečnost, že z nabídky karoserií vypadává liftback. K prozkoumání verze kombi jsem se z časových důvodů nedostal, zřejmě ale nabídne skutečně velký prostor pro zavazadla, elegantní švih sedanu jí ale trochu schází.

Technická data

Velmi nadějně vypadá Avensis také z hlediska technických dat. Rozměrově se Avensis drží - na dnešní poměry střední třídy – při zemi. Sedan má vnější míry 4695 x 1810 x 1480 mm, rozvor měří 2700 mm. Kombi má délku 4765 mm. Zavazadlový prostor má objem 509 l u sedanu a 543 l u kombi. Maximální objem zavazadelníku kombi po sklopení sedadel činí 1609 l.

Zveřejněné údaje sice ještě musí projít homologačním procesem a mohou se během něj v detailech změnit, celkový obraz modelové řady se ale určitě nezmění. Všechny motorizace umí jet alespoň 200 km/h, a to nabídka začíná jedna-šestkou. Ta je ovšem na svůj objem mimořádně výkonnou jednotkou, i když částečně se o skvělá čísla starají vysoké otáčky. Ke standardu všech Avensisů bude nově patřit šestistupňová převodovka, v případě základní motorizace zcela nové konstrukce. Jako samočinnou alternativu k ní budou prodejci nabízet novou převodovku CVT, které Toyota dala jméno Multidrive S.

Toyota Avensis - Zážehové motorizace
Motor1,6 Valvematic1,8 Valvematic2.0 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]159817981986
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400112/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000196/4000
Max. rychlost [km/h]200200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,4 (10,4)9,0 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,5 (6,7)6,9 (7,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]13651370 (1405)1400 (1435)

Pozn. Údaje v závorkách platí pro samočinnou převodovku Multidrive S.

Důležitým parametrem je dnes spotřeba paliva a v případě nové Toyoty to nejsou jen turbodiesely, které se mají čím chlubit. Všechny zážehové motorizace mají kombinovanou hodnotu do 7 l/100 km, což lze považovat za velmi dobrou hodnotu. Svůj podíl na tom jistě má také relativně nízká pohotovostní hmotnost všech verzí, která je dobře srovnatelná s odpovídajícími verzemi Mazdy6, považované za jednoho z nejlehčích představitelů moderní střední třídy.

Parametry turbodieselových variant jsou známé a pořád ještě dobře konkurenceschopné.

Toyota Avensis - Vznětové motorizace
Motor2.0 D-4D2.2 D-4D2.2 D-4D
Zdvihový objem [cm3]199822312231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]200210220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,55,9
Pohotovostní hmotnost [kg]149015151515

Potvrdí první svezení to, co slibuje vzhled, technické parametry a výbava?

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
10. 10. 2008 10:06
Re: Silné rozpaky
měly prostě smůlu na kus - všechny přece jezdí bez problémů, VW servis by už dávno skrachoval kdyby tam nejezdili aspoň na garančky a po bouračkách (a po testech >:-[] ), ale jinak všechny Apoštoly jsou bez problémů...

sorry GTI, musel jsem si rýpnout ;-)
nic ve zlým
9. 10. 2008 12:36
Re: Silné rozpaky
no, mohli bychom sem sice dát hlasovačku na koho projevy nikdo není zvědavý, ale vzhledem k tomu testu Apoštola na 100tis. KM tě už raději nebudeme víc trápit ;-)

Můžeš to brát jako omluvu :-)
9. 10. 2008 12:33
Re: Silné rozpaky...
bohužel nemohu sloužit, PS jsem akorát viděl u synovců mého kamaráda, ale nikdy jsem to nehrál.

Prčič, teď vlastně ani nemůžu být ten plejstešnovej borec :-(
9. 10. 2008 10:34
Re: Silné rozpaky...
No vidíš, jak si přecitlivělej! Colin McRae Rally 04 neznáš? Já ho hraju pořád :yes:
9. 10. 2008 09:10
Re: Silné rozpaky...
co do toho prosím tě taháš Avantime? já vůbec nereagoval na to jak se do něj navážíš, ale na to, že když se někdo ozve a projeví jiný názor než je ten "oficiální", tak se hned odkazuje na soutěž ve zdatnosti ABC (ač jsem to svého času čítával, tohle si nepamatuji) nebo se označí za plejstejšnového borce a podobný kecy...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku