Paříž živě: Volkswagen Phaeton – modelový rok 2009
Volkswagen Phaeton se již v první polovině letošního roku představil s posíleným šestiválcem 3.0 TDI, který má nyní výkon 176 kW (239 k) namísto původních 171 kW (232 k) a také jeho točivý moment vzrostl ze 450 Nm na 500 Nm.
V Paříži se představuje Phaeton s novým zážehovým motorem V6 FSI o objemu 3,6 litru, který pod kapotou prestižního modelu nahrazuje vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru. Původní agregát disponoval výkonem 177 kW (241 k), zatímco nový motor se může pochlubit výkonem 206 kW (280 k) při 6250 ot./min. a točivým momentem 360 Nm dostupným od 2500 do 5000 ot./min.
S novou pohonnou jednotkou, která spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech čtyř kol 4Motion, dosahuje Phaeton elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Průměrná spotřeba paliva má hodnotu 11,7 l na 100 km a emise CO2 se oproti předchozímu modelu snížily z 288 g/km na 273 g/km. S motorem 3,6 V6 FSI splňuje Phaeton emisní normu Euro 5.
Vedle nové pohonné jednotky dostal Phaeton přepracovanou středovou konzolu, v níž je zabudováno nový standardně dodávaný audio systém RCD 810 nebo na přání dodávaný systém s navigací a označením RNS 810. Společně s navigačním systém je montována také zpětná kamera, která usnadňuje couvání. Vedle použití nového audio systému došlo také na přepracování ovládání čtyř zónové klimatizace.
Kromě šestiválce 3,6 V6 FSI a lehce přepracovaného interiéru je pro zájemce o reprezentativní Phaeton připravena také nabídka tří nových druhů litých kol ve velikost 17, 18 a 19 palců nebo několik nových laků karoserie.
Volkswagen Phaeton pro modelový rok 2009 má být identifikovatelný lehce modernizované masky chladiče a jeho prodej má být zahájen ještě před koncem letošního roku.