Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Volkswagen Phaeton – modelový rok 2009

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (119)
Volkswagen sice ohromuje návštěvníky autosalonu v Paříži především novou generací bestselleru Golf, Passatem BlueMotion nebo sériovým provedením Touaregu North Sail, ale pár novinek je i u modelu Phaeton.

Volkswagen Phaeton se již v první polovině letošního roku představil s posíleným šestiválcem 3.0 TDI, který má nyní výkon 176 kW (239 k) namísto původních 171 kW (232 k) a také jeho točivý moment vzrostl ze 450 Nm na 500 Nm.

V Paříži se představuje Phaeton s novým zážehovým motorem V6 FSI o objemu 3,6 litru, který pod kapotou prestižního modelu nahrazuje vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru. Původní agregát disponoval výkonem 177 kW (241 k), zatímco nový motor se může pochlubit výkonem 206 kW (280 k) při 6250 ot./min. a točivým momentem 360 Nm dostupným od 2500 do 5000 ot./min.

S novou pohonnou jednotkou, která spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech čtyř kol 4Motion, dosahuje Phaeton elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Průměrná spotřeba paliva má hodnotu 11,7 l na 100 km a emise CO2 se oproti předchozímu modelu snížily z 288 g/km na 273 g/km. S motorem 3,6 V6 FSI splňuje Phaeton emisní normu Euro 5.

Vedle nové pohonné jednotky dostal Phaeton přepracovanou středovou konzolu, v níž je zabudováno nový standardně dodávaný audio systém RCD 810 nebo na přání dodávaný systém s navigací a označením RNS 810. Společně s navigačním systém je montována také zpětná kamera, která usnadňuje couvání. Vedle použití nového audio systému došlo také na přepracování ovládání čtyř zónové klimatizace.

Kromě šestiválce 3,6 V6 FSI a lehce přepracovaného interiéru je pro zájemce o reprezentativní Phaeton připravena také nabídka tří nových druhů litých kol ve velikost 17, 18 a 19 palců nebo několik nových laků karoserie.

Volkswagen Phaeton pro modelový rok 2009 má být identifikovatelný lehce modernizované masky chladiče a jeho prodej má být zahájen ještě před koncem letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (119)
5. 10. 2008 21:51
Re: Šlechta a plebs
Jde především o ten znak. Pokud vím, tak třeba OP Prostějov šije mimo jiné pro Bosse. Ale dneska kdo ví...
5. 10. 2008 21:33
Re: Nedoceneny
hore som porovnaval prave 4motion a 4matic, rozdiel je ca. 200tis Sk, co je, ako sa zda pre ludi co na tie auta maju, nepodstatny cenovy rozdiel...Neviem o kolko by musel byt Phaeton lacnejsi aby sa predaval...snad za cenu E-Klasse ;-\

Skoda ze verziu s V10 uz nevyrabaju. Ale aj tak je to bez debaty skvele auto :yes:
5. 10. 2008 21:25
Re: Nedoceneny
Tatra s motorom vpredu? Čo si pil?
5. 10. 2008 19:46
Re: Šlechta a plebs
Možná, že když to vydrží, tak bude za pár let dál, než Lexus.
Avatar - Ondore
5. 10. 2008 19:36
Re: ma vetsi uspech jak Lexus LS
Porovnávať MB a LEX je trošku chyták. Jednak si neviem predstaviť drinu pri snahe o nakonfigurovanie totožných áut, jednak to komplikuje aj samotný marketing LEXu, ktorý ako konkurenčné modely uvádza tie vyššie (a ako vybral napr. Samuel). Ceny sa navyše zbližujú, pričom LEX ide cestou full výbavy s pár voliteľnými balíkmi výbav, MB ide (a pôjde) cestou menších motorov, ktoré potom robia opticky nižšiu cenu pre ich najvyššie modely. Ale platí, že aj v USA je LEX vysoko nad hranicou "pre obyčajných ľudí".