Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pařížská hvězda: Peugeot 908 RC s motorem V12 HDI

Ondřej Láník
Diskuze (56)
Domácí autosalonová půda je vždy okamžikem, kdy se chtějí francouzské automobilky ukázat nejen domácím návštěvníkům, ale i hostům z celého světa. Peugeot letos použije studii dvanáctiválcové limuzíny.

Domácí autosalonová půda je vždy okamžikem, kdy se chtějí francouzské automobilky ukázat nejen domácím návštěvníkům, ale i hostům z celého světa. Peugeot letos použije studii dvanáctiválcové limuzíny. I když to zatím nikdo oficiálně neřekl, všem je jasné, že řada 607 potřebuje nástupce a dost možná se brzy dočkáme i skutečně luxusního vozu. 908 RC je možná malý předkrm před velkou hostinou.

Záměrem tvůrců originálního konceptu bylo vytvořit limuzínu s výrazným dynamickým designem, která všem čtyřem cestujícím na palubě nabídne nebývalé jízdní zážitky. Vůz, který bez kompromisů spojí sport, komfort, luxus a ohleduplnost vůči životnímu prostředí.

Peugeot 908 RC je poháněn dieselovým motorem HDI FAP sestrojeným pro účast v programu podniků Le Mans Series od roku 2007. Tento dvanáctiválec do V se zdvihovým objemem 5,5 l je schopen vyvinout maximální výkon přes 515 kW a hlavně zcela výjimečný točivý moment, který přesahuje 1200 Nm. Těžiště motoru s válci do V pod úhlem 100° je sníženo na maximum. Dva filtry pevných částic FAP, umístěné na konci každého z výfukových potrubí, garantují ekologicky velmi šetrné provozování motoru.

Originální řešení vozu 908 RC se pyšní umístěním kompaktního hnacího ústrojí uprostřed a napříč. Stejně tak elektronicky řízená sekvenční šestistupňová převodovka, speciálně uzpůsobená pro přenos velkého točivého momentu, je nebývale kompaktní a je umístěna neobvykle až pod motorem.

Díky takto řešenému uložení pohonné jednotky má zavazadlový prostor, situovaný za zadní nápravou, stále zajímavý objem a neubírá na prostornosti ani samotné kabině vozu.

Vůz má díky použitému architektonickému řešení typické proporce sportovního automobilu - mimořádně nízký profil a podsaditou přední část. Je pevně posazen na hliníkových kolech velkých rozměrů (s pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20 a vzadu 285/30 R21) s dvaceti paprsky. Od přední masky až po zadní světla z vozu vyzařuje mrštnost a dravost divoké šelmy. Podvozkové komponenty vycházejí z konstrukce náprav Peugeotu 407, nosná struktura karoserie využívá materiálovou kombinaci uhlíkových kompozitů a hliníkových slitin.

Čelní sklo o ploše 3 m2 přesahuje vysoko nad hlavu řidiče až na úroveň středového sloupku, kde začíná prosklená střecha. Vnitřní prostor obepíná hnědý pás, celokožené čalounění je v odstínu šedá ametyst, dekorace z leštěného hliníku, chromované doplňky, hodiny Bell&Ross: vše podporuje pozitivní dotykové, vizuální a čichové vjemy.

Ondřej Láník
Diskuze (56)