Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Partnerství VW a Fordu může být ještě hlubší. Ve hře jsou třeba společné elektromobily

Stanislav Kolman
Diskuze (4)

Hlavním předmětem kooperace značek Volkswagen a Ford jsou užitkové vozy, obě strany však nyní jednají také o společných technologiích elektromobilů a autonomního řízení.

Automobilky Volkswagen a Ford před nějakým časem oznámily partnerství týkající se společného vývoje užitkových vozidel. Spekulace z posledních dní však naznačují, že nemusí zůstat jen u toho. Zdroj blízký této spolupráci totiž agentuře Reuters prozradil, že by se mohla prohloubit a přinést sdílení technologií elektromobilů a autonomního řízení.

Volkswagen by tak mohl poskytnout svou modulární architekturu MEB, na které bude posazena většina připravovaných elektromobilů koncernu. Ford by zase dal do placu technologii automatizované jízdy, kterou pilně testuje ve spolupráci se společností Argo AI. Modrý ovál už je partnerem tohoto projektu nějaký čas, Volkswagen se připojil nedávno.

Připravovaná spolupráce má podle informovaného zdroje „obrysový charakter“ a 11. července poputuje na stůl dozorčí rady VW. Německá strana odmítla tyto spekulace komentovat, naopak Američané už dali médiím oficiální vyjádření: „Naše rozhovory s Volkswagenem pokračují. Diskuze se týkají mnoha oblastí,“ uvádí Ford s tím, že detaily se teprve připravují.

Bez ohledu na to, jestli spolupráce na elektromobilech klapne, uvedou obě strany na konci roku 2020 veledůležité elektrické modely. Volkswagen začne vyrábět model ID.3, prvního člena rodiny ID., jenž je svou důležitostí přirovnáván k prvnímu Brouku či Golfu. Ford zase pilně pracuje na elektrickém crossoveru inspirovaném legendárním Mustangem.

Obě společnosti už zkušenosti s elektromobily mají: VW nabízel kupříkladu e-Golf, Ford zase elektrický Focus. Chystané novinky jsou však od počátku vyvíjeny coby elektromobily a mají být o poznání konkurenceschopnější a cenově dostupnější.

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
Avatar - WinDiesel
8. 7. 2019 16:30
Ford chce v Evropě provést rituální sebevraždu ...
… v přímém přenusu.
GM prodal Opel PSA ale jak by chtěl Ford to co tady nabízí prodat? GM měl na výběr prodej nebo krach, Ford má na výběr zlepšit prodeje nebo se z Evropy stáhnout.