Peterbilt Motors Company má ve svém rodném listě rok založení 1939 a od roku 1958 je součástí koncernu PACCAR. V současnosti má tato značka ve své nabídce celkem jedenáct modelových řad středních a těžkých nákladních vozidel, z nichž jsou dvě určeny především pro dálkovou silniční dopravu.
Modelová řada 389 je tím nejstylovějším zástupcem značky Peterbilt, připomínajícím staré časy. Její historie se přitom začala psát teprve v roce 2006, kdy byla představena jako přímý nástupce vlajkové lodi, kterou byla v letech 1987 až 2007 modelová řada 379. Tu mimochodem proslavila řada filmových rolí, z nichž tou nejslavnější je Optimus Prime z celovečerních filmů Transformers.
Peterbilt nabízí vozidla řady 389 v klasickém třínápravovém provedení s hliníkovou denní i spací kabinou. V jejím případě lze volit mezi nízkou nebo zvýšenou střechou s aerodynamickým spoilerem. Vnitřní osvětlení v kabině i spací nástavbě zajišťují světelné diody a nechybí zde ani automatická klimatizace.
Interiéru dominuje palubní deska s množstvím přístrojů a její součástí je i sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému SmartNav, jehož součástí je mimo jiné navigace Garmin, audio se satelitním rádiem a přehrávač MP3, rozhranní Bluetooth a nechybí ani vstupy pro USB a iPod.
V přídi zástupců modelové řady 389 může být uložen 12,9litrový vznětový motor PACCAR MX-13 s výkonem od 298 kW (405 k) do 375 kW (510 k) a točivým momentem od 1965 do 2508 N.m. K dispozici jsou rovněž 15litrové motory Cummins ISX 15 s výkony 294 až 441 kW (400 až 600 k) a točivými momenty 1966 až 2779 N.m. Tyto pohonné jednotky mohou být kombinovány s manuálními nebo automatickými převodovkami Eaton.
Základem modelové řady 389 je ocelový žebřinový rám. V případě náprav jsou vpředu i vzadu použity tuhé nápravy Dana Spicer a na přání může být namontována zadní tandemová náprava Meritor. Přední náprava může být odpružena pouze listovými pery nebo je může doplňovat i vzduchové odpružení, které je standardem pro zadní nápravy.
Vzduchotlakový brzdový systém využívá vpředu standardně kotouče, které mohou na přání nahradit zadní bubnové brzdy. Standardem je elektronický stabilizační systém Bendix.