Peterbilt dosáhl významného milníku ve své historii
Peterbilt Motors Company má ve svém rodném listě rok založení 1939 a od roku 1958 je součástí koncernu PACCAR. V současnosti má tato značka ve své nabídce celkem jedenáct modelových řad středních a těžkých nákladních vozidel.
Významného milníku v historii této tradiční severoamerické značky nákladních automobilů bylo dosaženo v první polovině letošního ledna, kdy sjel z výrobní linky v texaském Dentonu v pořadí miliontý vůz od zahájení produkce koncem třicátých let dvacátého století.
Miliontým vozidlem značky Peterbilt se stal zástupce modelové řady 567 v provedení Heritage. Tento model patří v nabídce své značky k nejmladším víceúčelovým vozidlům, vhodným pro nejrůznější aplikace od stavebnictví až po dálkovou silniční dopravu.
Peterbilt nabízí vozidla řady 567 s různými konfiguracemi náprav od 4x2 až po 8x4, u níž je první z trojice zadních náprav zvedací. Nejrozšířenější je ovšem tradiční třínápravové provedení s pohonem dvojice zadních náprav.
Hliníková kabina je k dispozici v krátké denní podobě i ve verzích se spacími nástavbami. Ty jsou k dispozici ve čtyřech délkách od 1118 mm přes 1473 mm a 1829 mm až po 2032 mm. Dvojice nejdelších verzí je pak určena i pro 567 Heritage. Vnitřní osvětlení v kabině i spací nástavbě zajišťují světelné diody a standardem je automatická klimatizace.
Model 567 Heritage sází v případě exteriéru na hojné využití chromu a leštěného kovu. Právě díky tomu přitahuje exteriér vozidla pozornost od své přídě s masivním nárazníkem a maskou až po blatníky zadních kol. Na střeše nad čelním sklem pak nechybí pro severoamerický truck typická sluneční clona s oranžovými světly.
Interiéru dominuje palubní deska kombinující obložení dřevěnou dýhou s černými a béžovými plasty a její součástí je i sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému SmartNav, jehož součástí je mimo jiné navigace Garmin, audio se satelitním rádiem a přehrávač MP3, rozhranní Bluetooth a nechybí ani vstupy pro USB a iPod.
Standardem pro speciální vydání jsou hnědou kůží čalouněná sedadla s logy Heritage vyšitými na opěrkách hlav a kožené obložení stěn spací nástavby, v níž rovněž nechybí vyšité logo této speciální edice.
V přídi Peterbiltu 567 může být uložen jedenáctilitrový motor PACCAR MX-11 s výkonem až 316 kW (430 k) a točivým momentem až 2100 N.m nebo třináctilitrový motor PACCAR MX-13 s výkonem až 368 kW (500 k) a točivým momentem až 2500 N.m. K dispozici jsou pak i motory značky Cummins. Převodovky mohou být manuální i automatizované Fuller nebo plně automatické Allison.
Základem modelové řady 567 je ocelový žebřinový rám. V případě náprav jsou vpředu i vzadu použity tuhé nápravy Dana Spicer a na přání mohou být namontovány nápravy Meritor. Přední náprava může být odpružena pouze listovými pery nebo je může doplňovat i vzduchové odpružení, které je standardem pro zadní nápravy.