Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208 GTi v sériové podobě odhalen

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (45)

Automobilka se lvem ve znaku oficiálně odhaluje sériové provedení modelu 208 GTi a oznámila i předpokládané období jeho uvedení na trh.

Peugeot 208 GTi se jako koncept představil na letošním březnovém autosalonu v Ženevě a francouzská automobilka při jeho premiéře nezapomněla připomenout řadu slavných předchůdců, v jejichž čele je dodnes populární 205 GTi.

Jarní koncept se od standardních sériových verzí řady 208 odlišoval na první pohled díky svému designu karoserie s předním lízátkem, maskou chladiče s hliníkovým povrchem a spoilerem nad zadním oknem.

Rozchod kol měl 208 GTi Concept rozšířen o 36 mm a za 18palcovými disky měl vpředu 302mm kotouče, vzadu 249mm. Pod kapotou se ukrýval motor 1,6 THP 200 o výkonu 147 kW ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Podle neoficiálních informací byla hmotnost konceptu 975 kg.

JAKE.AUTO.CZ Peugeot 208 – všechny články

Sériové provedení nové generace malého hot-hatche s odkazy na slavné předky se od ženevského konceptu na první pohled odlišuje prakticky jen lakem karoserie.

Podobně jako exteriér ani interiér nepřináší při srovnání s konceptem žádná překvapení. Odlišnosti jsou zde pouze prakticky jen v barevném provedení některých detailů a i sériový model je vybaven LED podsvícením přístrojového štítu s červeným orámováním.

Od ostatních provedení modelové řady 208 se sériový GTi samozřejmě odliší kromě designu i technikou. V případě podvozku se jedná o nové sportovní tlumiče, pružiny a stabilizátory. Rozchod kol 208 GTi je rozšířen vpředu o 10 mm a vzadu o 20 mm.

Standardem budou 17palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 205/45 ZR17 a za nimi se mají ukrývat kotouče o průměru 302 mm vpředu a 249 mm vzadu.

K pohonu sériového modelu 208 GTi poslouží stejně jako v případě konceptu přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 THP 200 z kupé RCZ, který disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 275 Nm. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky jsou poháněna přední kola.

Peugeot uvádí, že třídveřový hatchback o hmotnosti 1160 kg má z 0 na 100 km/h akcelerovat za méně než 7,0 s a z rychlosti 80 km/h na 120 km/h zrychlí na pátý převodový stupeň rovněž za méně než 7,0 s. Prozatím poslední hodnotou, kterou automobilka uvádí, jsou emise CO2 145 g/km.

Veřejnosti se sériový Peugeot 208 GTi poprvé představí na autosalonu v Paříži a jeho prodej se má rozběhnout na jaře příštího roku. Podle neoficiálních informací má být na britském trhu nabízen za ceny od 21.000 britských liber (zhruba 665.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (45)
6. 9. 2012 10:12
Re: Červená 208 GTi
a mozes tie tlamy privitat vo fordoch. Tam su este viditelnejsie a skaredsie, ale zaujimave, ze ich tu uz nikto nekritizuje. Aha, Ford neni francuzsky, a v mode je teraz kopat do francuzov
Avatar - Ronault.
4. 9. 2012 19:00
Re: Vánoční stromeček
Tak kvalita materiálů a zpracování je výborná, pokud tohle vydrží třeba 150t km, tak je to paráda...
Avatar - white label
4. 9. 2012 15:54
Re: To je blbý, to se bude líbit
Tak co se majitelů toho "krále" (a verzí GTI/R zvlášť) týká, tak tam je to, o čem píšeš, vyloženě o bazarových majitelích, nikoli o kupcích nových vozů. ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2012 15:49
Re: Červená 208 GTi
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
4. 9. 2012 15:12
Re: To je blbý, to se bude líbit
Obávám se ale, že bohužel zde si střelil trochu vedle. Tvá definice majitelů bohužel spíše platí na krále a klasika nižší střední a to bohužel ne jen na jednu z jeho vrcholných verzí s ne nepodobným označením. ;-) Spíš si myslím, že u nás budou prodeje sporadické a mezi typické majitele bude patřit nějaký čtyřicátník, pro kterého je Peugeot srdcovou značkou. Taky bych si v něm uměl představit černouška, co žije v Praze a živí se nevím čím... Je to zajímavé, ale v Peugeotech jsem potkal už docela dost černochů, na českých registračkách, takže ne jen turisté. Ale těch se tohle bude týkat až to bude v bazarech. Pro mě je 208 nevýrazné, lépe řečeno nezajímavé auto, které nemá co zvláštního nabídnout.