Peugeot 208 Like: Lvíček pro digitální generaci
Peugeot 208 okupuje stabilně první desítku evropských prodejů nových aut, i když jeho počty klesají. Podpořit odbyt lze několika způsoby, jedním z nich je omezená série.
Jak si Peugeot 208 aktuálně vede? V dubnu 2014 se prodalo v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) 19.485 dvěstěosmiček. Hezké číslo, že? Znamenalo to pro druhé nejmenší lvíče osmé místo v absolutním modelovém žebříčku. Jenže před rokem si jich zákazníci koupili těsně nad 24 tisíc. A to znamená výrazný pád o skoro devatenáct procent. V evropské Top 10 nemá nikdo horší výsledek, což není pro stěžejní řadu Peugeotu zrovna moc lichotivé.
Není tedy divu, že se v Sochaux určitě trochu bilo na poplach a máme tu limitovanou edici 208 Like. Pro název se nemuselo chodit daleko, sociální sítě hýbou světem internetu a na Facebooku „lajkujeme“ kdeco. Navíc dvěstěosmičkami jezdí hlavně mladí lidé, zejména pak slečny, na které je ostatně cílen i marketing. A vlastně i tvar vyvýšené přístrojové desky a malý volant. Jen v ostrém GTi potkáte spíše muže.
Edice Like se liší od ostatních sourozenců už zvenčí. Dominantním dekorativním prvkem je bílá barva, která obzvláště vynikne na modrém autě na firemních fotkách. Na tom bílém pochopitelně nikoliv, takže dostalo stejné části lakovány pro změnu opačně, tedy modře. Logické. Těmito zmíněnými barvami jsou pokryty rámeček masky chladiče a vnější zpětná zrcátka. Bílou najdeme i v interiéru na dveřích a kolem ovládání ventilace. Tady na exteriéru vůbec nezáleží, stejně jako v případě osmipaprskových kol. Bezpečnostní pásy jsou pro změnu zase vždy modré. Facebook přece používá stejnou kombinaci, byť tu modrou má světlejší. O spolupráci Peugeotu s americkou firmou se nikde nedočtete. Prostě jen inspirace. A vadí to někomu? Auta s tří- a pětidveřovou karoserií zdobí i patřičná loga, dokonce i uvnitř na stranách předních sedadel. Like je zkrátka pro mladé. Určitě i duchem!
Pod předními kapotami mohou vrčet dva motory: zážehový tříválec 1.0 VTI/50 kW a vznětový čtyřválec 1.4 HDI s totožným výkonem. Obě pohonné jednotky jsou spřaženy s pětistupňovými přímo řazenými převodovkami. Posádka si užije čistý vzduch díky standardní klimatizaci, pochopitelně nemůže chybět ani audio, které má šest reproduktorů, USB zdířku i Bluetooth a nese logo japonského Pioneeru. Tlak v pneumatikách hlídají senzory, konstantní rychlost zase udržuje tempomat. To vše už v základu.
Peugeot 208 Like se zatím ukázal pouze v domovské Francii, dodávky na další evropské trhy začnou během několika dalších týdnů. Zda mezi nimi bude i Česká republika, v tuto chvíli není jisté. Ale sluší mu to, že? Ceník v zemi galského kohouta mimochodem začíná na 10.490 eurech (287.700 Kč).