Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208 GTi: 10.000 vyrobených kusů za méně než rok

Jan Mička
Diskuze (10)

Automobilka Peugeot s předstihem splnila prodejní cíle, které si dala při uvedení modelu 208 GTi na trh.

Model 208 GTi, nejmladší přírůstek Peugeotu do třídy ostrých hatchbacků segmentu B, s předstihem naplnil prodejní cíle automobilky. Necelý rok po uvedení na trh totiž sjel z výrobní linky továrny ve francouzském městě Poissy exemplář s pořadovým číslem 10.000. Na úspěchu přitom mají největší podíl zákazníci ve Francii, Velké Británii a Německu, přičemž nezaostává ani Japonsko, Mexiko nebo Argentina.

Naplnění prodejních cílů je pro automobilku klíčové. Letos si totiž připomíná třicáté výročí ikonického hatchbacku 205 GTi, který je považován za duchovního předchůdce Peugeotu 208 GTi. Ten si přitom od loňského uvedení na trh stihl připsat také jedno důležitě ocenění. Vzhledem k tomu, že se 76 procent komponentů vozu vyrábí na domácí francouzské půdě, získal loni v říjnu označení „Origine France Garantie“.

Test Peugeotu 208 GTi jsme vám přinesli z kraje loňského září. Ostrý hatchback s přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 147 kW zrychlí z 0-100 km/h za 6,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 230 km/h. Loňské prodeje vozu ve světě představují přibližně tříprocentní podíl celé modelové řady 208. V polovině března bylo v České republice registrováno 29 kusů, což značí tržní podíl 2,2 %.

Jan Mička
Diskuze (10)
Avatar - Andromeda
23. 3. 2014 00:34
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
:yes: Souhlas , pěkně napsáno ...
Avatar - woody-alien
22. 3. 2014 23:20
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Jo, a já s tebou souhlasím. Měli dát zákazníkům na výběr. To, že dávaj pouze dvojspojku, považuju i já za chybu. Jen mě štve, že dostává Clio za uši často zcela podpásově od lidí, kteří ho "testujou" chvíli na okruhu aniž by ho uměli vůbec ovládat.

Co se týká volby mezi současnými lídry segmentu, kam Clio stále počítám, rozhodujou často maličkosti, způsob využití i prostě jenom to, jak ti auto sedne. Čili tvůj názor plně respektuju - 208 GTi je hodně povedený auto a já jsem rád, že je z čeho vybírat. :yes:
22. 3. 2014 21:37
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Já přece vůbec netvrdil, že Clio RS s "povinnou" samočinnou převodovkou je špatné, já jen tvrdil, že absencí manuálu Renault zcela zbytečně ztratil spoustu příznivců klasické jízdy s "forklackem". Prostě měli dát zákazníkům na výběr, to je celé.
P.S. Měl jsem možnost si Clio RS důkladně vyzkoušet, stejně jako Peugeot 208 GTI. Dvěstěosmička mi sedla podstatně více hlavně tím, že jsem si mohl vychutnat jízdu s klasickým řazením, vlastní (nikoliv uměle generované) meziplyny atd.
22. 3. 2014 10:41
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Další z testů, který potvrzuje, že Clio RS není auto na jeden odpolední testík. Řidič asi musí auto trochu víc poznat, aby mohl ocenit jeho kvality. To bude asi nejvězším problém aktuální generace. V povrchních testech moc neobstojí. Ale Renault nás "varoval", že Clio RS jsou dvě auta v jednom. Jen je tam najít.
22. 3. 2014 10:40
Re: Je to i "zásluha" Clia RS
Souhlasím :yes: