Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 – Tohle by šlo

Martin Tolar Martin Tolar 3. 4. 2019
37
86
Zobrazit náhledy (37)
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6

Crossover od Peugeotu ve své druhé generaci nechává na původní verzi zcela zapomenout. Jak se nám bude líbit s naftovým motorem a manuální převodovkou?

Design, interiér


Vždy, když mám možnost jet s druhou generací 3008, překvapí mě, jak mohutně působí. Přitom skutečné vnější rozměry nijak nadstandardní nejsou. Vzhled je v tomto velmi subjektivní a asi nemusí sednout každému, já jsem ale s designem spokojený. Když si vzpomenu, jak vypadala předchozí generace, je současný směr jednoznačně krokem vpřed.

V nabídce naftových verzí jde o základní model, který se nabízí od 570 tisíc korun s manuální převodovkou, která je i v testovaném kuse. Pokud budete chtít automat, čeká vás příplatek 60 tisíc korun. Za druhý výbavový stupeň Allure, který máme i my v testu, už musíte sáhnout pro 600 tisíc korun.

Interiér i-Cockpit na mě při prvním seznámení působil příjemně, ale po zkušenosti z nové 508 je znát, že v novince střední třídy je už zase o něco dál. Design a jeho provedení povedený je, pouze bych osobně volil méně lesklých materiálů, na nichž ulpívají otisky prstů. Hodně se mi ale líbily látkové části výplní dveří, které vypadali velmi hodnotně. Také všudypřítomné modré ambientní osvětlení působí příjemně. Pozice za volantem je vysoká, což je pro crossovery typické. Já si raději sednu níž, ale k tomuto segmentu to zkrátka patří. Opět bych však k ideální pozici potřeboval větší rozsah nastavení volantu, který bych rád měl ještě blíž k tělu. Navíc jeho zploštění nahoře i dole mi nepřijde smysluplné, malý průměr je o zvyku. Masivní sloupky omezují výhled ven více, než jsem čekal a pravé koleno mám při delší jízdě trochu otlačené od středového tunelu. Po testu 508 je znát, že systém i-Cockpit v 3008 je staršího data a ergonomie umístění tlačítek není až tak dobrá. Systém má navíc pomalejší reakce a občas se zbytečně složitě přes několik kliknutí dostáváte na funkce, které potřebujete nastavovat velmi často. Mluvím hlavně o nastavení klimatizace v případě, že máte třeba navigaci.

Také vzadu je dostatek místa a i test sednutí si za sebe projde, aniž bych se dotýkal opěradla předního sedadla. Je to ale při mých 188 cm těsně. Hlava se mi ovšem dotýká stropního čalounění, což je hlavně vinou panoramatického střešního okna. To sice příjemně prosvětluje interiér a krásně se dá větrat jeho otevíratelnou přední částí, ovšem vzadu to kvůli němu již není pro dlouhány. Příplatek za něj je navíc 35 tisíc korun.

Základní objem zavazadlového prostoru je 520 litrů, což je jedna z nejvyšších hodnot v segmentu. Ložná plocha je dobře tvarovaná, zadní opěradla snadno sklopíte i páčkami z kufru (pokud je tedy nezachytí bezpečnostní pás) do roviny s jeho podlahou. Nedostatkem je tak pouze malá výška otevřených pátých dveří, kdy 182 cm není mnoho. V testovaném autě nechybělo elektrické ovládání včetně bezdotykové funkce. Připlácí se 24 tisíc korun.

Motor, jízdní vlastnosti


Základní vznětová motorizace opravdu není žádný sportovec, ale ani jím být nemá. Na velikost a hmotnost crossoveru stačí dostatečně a jistota z ní nevyzařovala pouze v táhlých dálničních kopcích, kdy mě někdo zpomalil a následně jsem chtěl opět zrychlit, s touto situací by si dvoulitr poradil určitě lépe. Maximálních 130 koní není na žádné sportování a ani jsem to od motoru neočekával. Manuální převodovka funguje dobře a chod páky v kulise se u koncernu PSA neustále zlepšuje a zpříjemňuje. Motor je velmi dobře odhlučněn, takže jste naftového zvuku většinu času ušetřeni.

Crossover je stavěn spíš na pohodovou jízdu a jste v něm příjemně odtržení od vnějšího světa. Filtrování výmolů a nerovností mu jde skvěle a hezky se přes ně přehoupne. Pokud ale na nerovné silnici pojedete rychle, bude vám patrně uskakování vadit. Překvapivě ke své výšce se ale velmi málo naklání. Ovšem ta pohodová jízda také znamená, že jste uvnitř Peugeotu jakoby odtrženi od vnějšího světa a v případě rychlejší jízdy nemáte žádnou odezvu z řízení a chování auta vlastně jen odhadujete. Dokonce bych i řekl, že se auto chová na stejném hrbolu ve stejné rychlosti pokaždé jinak. V tomto segmentu to ale nesmíte chápat jako chybu, o tom zkrátka crossovery nejsou. Od podvozku ale přitom nejdou žádné velké rány, což je příjemné.

Co se týká spotřeby, ustálila se na celkem přijatelných 6,7 litrech na 100 kilometrů. Dokonce i ve městě jsem v nejhustším provozu naměřil jen 7,4 litru, což byla nižší hodnota, než jsem předpokládal. Mimo město to pak byla hodnota o litr nižší a na dálnici pak Peugeot průměrně spotřeboval 6,8 litru. Jistě, dalo by se u naftového auta očekávat i hodnoty s číslicí 5 na začátku, ale přeci jen v daném týdnu bylo dost chladno a já neodolal si pořádně přitápět.

Závěr


Peugeot 3008 pro mne byl příjemným překvapením už při prvním seznámení a ani týdenní soužití to nezměnilo. Naopak on i jeho dvojče 5008 jsou velmi povedené modely a zcela zastiňují předchozí mdlé generace. Cenovka je akceptovatelná, pokud to nepřeženete s příplatkovou výbavou.

Crossovery mají podle mě nabízet dostatečný vnitřní prostor a ačkoliv jsem zmínil u Peugeotu pár nedostatků (široký středový tunel, nízký strop u zadních sedadel), celkově se asi svým zaměřením tento model povedl. Jako ekvivalent k menším MPV a SUV může obstát dobře, jen vyšší jedinci musejí dávat pozor na otevřené víko kufru. Vyloženě špatně nemohu hodnotit ani jízdní vlastnosti, komfort dokáže nabídnout dostatečný a právě tyto vlastnosti jsou pro zákazníky tohoto segmentu nejspíš nejdůležitější. Mohlo by to sice být lepší na méně kvalitním povrchu, ale je dobře, že se Peugeot nijak nesnaží o nějaké falešné sportovní chování.

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 
Nejlevnější verze modelu 520.000 Kč (1.2 PureTech 130 Active)
Základ s testovaným motorem 570.000 Kč (1.5 BlueHDi 130 Active)
Testovaný vůz bez příplatků 600.000 Kč (1.5 BlueHDi 130 Allure)
Testovaný vůz s výbavou 786.000 Kč (1.5 BlueHDi 130 Allure)

Plusy

  • Komfortní jízda na kvalitnějším povrchu
  • Stylový vzhled
  • Kvalitně zpracovaný interiér

Minusy

  • Méně místa na zadních sedadlech, u hlavy vinou střešního okna
  • Pružnost motoru
  • Malá výška pod otevřeným víkem zavazadlového prostoru
Zobrazit celý článek
Témata
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6
Cena základní sestavy 600 000 Kč
Výbava základní sestavy Sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, Peugeot i-Cockpit, zatmavená zadní skla, přední mlhové světlomety, paket Jistota, ESP, ASR, Pomoc při rozjezdu do svahu, detektor stavu vzduchu v pneumatikách, přední a zadní parkovací asistent, šest airbagů, Peugeot Connect Radio, Osmnáctipalcová kola Detroit Kč
Cena testované sestavy 786 000 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+15.500 Kč), Hands-Free otevírání víka zavazadlového prostoru (+24.000 Kč), Panoramatické otevíratelné střešní okno s elektrickou sluneční clonou a modrým podsvětlením (+35.000 Kč), Vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce (+ 7.500 Kč), Navigace 3D (+22.000 Kč), Visiopark 1 + Přední a zadní parkovací asistent (+12.000 Kč), Peugeot Full LED Technology (+32.000 Kč), Paket Bezpečnost Plus + Paket Drive Assist (+38.000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 3.9 / 4.3
Emise CO2: 111
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1482
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 488
Rozměr pneu: 225/55 R18
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4447
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 16202675
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 800 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: spojka
Martin Cakl
| 9. 4. 2019
Ani, 1,5/96kW blueHDI je novější motor (Euro 6d) než ten co máte Vy. Tento motor je ale ještě o něco málo úspornější. Takže není jediný důvod k číslům, které uvádí autor článku.
Re: Re: spojka
bufes
| 8. 4. 2019
Potvrdzujem tu spotrebu, moj 5008 1.6l 88kw blueHDI jazdi v lete 5,6 a v zime 6 l/100km. Este je mozne, ze tento v 3008 splna vyssiu emisnu normu?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: spojka
Vzteklan
| 7. 4. 2019
No, ono je automatická a automatická... Mám toho času automatickou klimu v Mondeu z r. 2007 a v 5008 z r. 2018. Mondeo prostě jen drží nastavenou teplotu. V Peugeotu je řízení mnohem sofistikovanější a opravdu není nutné do toho pořád zasahovat. Vyjímkou je potřeba rychlého odmlžení ihned po nastartování, ale na to je mechanické tlačítko pod displejem. Částečně je to ale také v hlavě, když mám studený motor, klima asi nebude moc topit ani chladit i když ji budu nastavovat jakkoliv. Z vlastní zkušenosti vím, kolik lidí se s tím nedokáže smířit...
Re: Interiér i-Cockpit
Vzteklan
| 7. 4. 2019
Mám i-Cockpit cca dva měsíce v 5008. Ano trčí z palubovky a není to samoúčelné. Z pohledu řidiče potřebuji velký displej hlavně pro navigaci. Tak, jak je displej umístěn u 3008/5008, má horní hranu z pohledu průměrného řidiče ve stejné výšce jako je dolní hrana předního okna. Nemusím tedy sklopit zrak, chci-li se na něj podívat a zároveň mi neomezuje pohled vpřed. Občas jezdím služební Oktávkou předposlední generace s navigací, kde je displej dole, jak to bylo dříve obvyklé. Raději na něj za jízdy ani nekoukám, neb než jej najdu a zaostřím, uplyne mnoho času a ujedu nepozorně značnou vzdálenost. Ještěže navigace ukazuje alespoň šipky na přístrojovce. 4x4 jsem nechtěl, na hory jezdím jen v létě a přitom mi bohatě stačí vyšší podvozek a kontrola trakce. 4x4 by v mém případě byla zbytečná zátěž, hmotnostní i finanční. Konec konců i s tím se dá ve sněhu lecos projet, jak ukázal Rasťo Chvála.
Re: Spotřeba
Vzteklan
| 7. 4. 2019
Mám 5008, což je jak známo prodloužená verze 3008. Stejný motor, MAN6. Zpočátku motor zoufale líný, ne že by mu chyběla síla, ale nechtělo se mu do otáček. Nyní po necelých 3000km již je cítit jak se zvedá a na plyn reaguje ochotněji. Jezdím většinou sám, neboť denně 25km do práce tam a 25km zpět. Polovina času přes město druhá polovina přes okresky. Spotřeba nyní klesla na 6.0 při pokud možno úsporné, rozhodně ale ne pomalé, jízdě.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku