Peugeot 307 CC přišel na český trh s cenou 692.000 Kč
Peugeot 307 CC, tedy kupé-kabriolet, je pátou a vzhledem k neexistenci verze sedan i zatím poslední modelovou variantou řady 307. Na český trh přichází v netradičním zimním období, což dovozce zdůvodňuje logickou časovou návazností na uvedení na ostatních trzích. Kč. Hlavními znaky vozu, ze kterého je odvozen i soutěžní speciál 307 WRC, jsou čtyři plnohodnotná sedadla pro cestující a bohatá komfortní a bezpečnostní výbava, stvrzená čtyřmi hvězdičky získanými v testech Euro NCAP. Cena vozu začíná na 692 000 Kč.
Přední část Peugeotu 307 CC nezapře svoji podobnost s klasickou verzí modelu 307, na jehož platformě je verze kupé kabriolet postavena. Rozvor 307 CC zůstává identický, karoserie je snížena o 9 cm a zadní převis prodloužen o 14,7 cm. Zádi dominují sdružené svítilny složené ze 112 diod a celek dovršuje škála deseti barevných odstínů karosérie, z toho jsou čtyři zcela nové.
Přeměna z kupé na kabriolet se u modelu 307 CC odehraje za přibližně 25 sekunds. Na rozdíl od modelu 206 CC nemusí řidič modelu 307 CC odjišťovat mechanické zabezpečení. Řidič má také možnost otevření a zavření střechy při jízdě do 10 km/h. Objem zavazadlového prostoru činí v konfiguraci kupé 350 l a v konfiguraci kabriolet 204 l.
Nabídka motorů začíná zážehovou jednotkou 1.6 16 V, která nabízí výkon 80 kW (110 k) při 5800 1/min a točivý moment 147 Nm při 4000 1/min. Základní cena za tuto verzi je 692.000 Kč.
Dvě další zážehové jednotky mají shodný objem 2.0 l. První z nich má výkon 100 kW (138k) při 6 000 1/min a maximální točivý moment 190 Nm při 4 100 1/min. Motor je k dispozici s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou (742.000 Kč) či s automatickou autoadaptivní se sekvenčním řazením typu „Tiptronic System Porsche“ (777.000 Kč). Vůz vybavený tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 207 km/h, respektive 204 km/h v případě automatické převodovky.
Silnější dvoulitrový motor disponuje maximálním výkonem 130 kW při 7 000 1/min a točivý moment dosahuje maxima 202 Nm při 4 750 1/min. Motor, který byl nedávno uveden v modelu 206 RC, je opatřen pouze ručně řazenou pětistupňovou převodovkou a disponuje funkcí proměnného časování rozvodu VVT. Maximální rychlost tohoto vozu je 225 km/h. Absenci šestistupňového agregátu zdůvodňuje výrobce jeho velkou šířkou, která by značně omezila rejd předních kol.
Do bezpečnostní výbavy všech verzí modelu patří přední autoadaptivní a dvojité boční airbagy, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, podpora brždění v kritických situacích se samočinnou aktivací výstražných světlometů či systém kontroly stability ESP a funkce proti prokluzu kol ASR. Pro případ možného převrácení vozu byl vyvinut speciální bezpečnostní systém v podobě vystřelovacích oblouků upevněných v kapse za zadními sedadly. Model získal zesílenou strukturu se zónami programované deformace a dodatečné výztuhy podvozku, dveří a bočních sloupků.
Interiér vozu v obou úrovních výbavy doplňují detaily jako jsou volant potažený kůží s kovovou dekorací, budíky sdruženého přístroje s chromovaným rámováním, středový panel a hlavice řadící páky v úpravě matného chromu či opěrka nohy a pedály s hliníkovým zdobením. Výjimečným prvkem modelu 307 CC je čalounění Integral, které kromě sedadel nabízí v kůži i palubní desku a loketní opěrky ve dveřích.