Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 307 sedan: jen pro čínský trh

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Na březnovém autosalonu v Ženevě bude představena nová karosářská varianta modelu Peugeot 307. Čtyřdveřový sedan bude vyráběn v závodu Wuhan v provincii Hubei v centrální Číně a na čínský trh bude uveden v průběhu léta 2004.

Na březnovém autosalonu v Ženevě bude představena nová karosářská varianta modelu Peugeot 307. Čtyřdveřový sedan bude vyráběn v závodu Wuhan v provincii Hubei v centrální Číně a na čínský trh bude uveden v průběhu léta 2004.

Po vzoru ostatních zástupců modelové řady 307 vychází i tato verze ze společné platformy výrobního programu 307. Dosud bylo ve výrobních závodech v Sochaux a Mulhouse vyrobeno téměř půldruhého milionu vozů 307 a nově se začne 5 dveřová verze od příštího jara montovat i ve výrobním centru v argentinském Buenos Aires.

Verze 307 sedan je odpovědí společnosti PSA Peugeot Citroën na silnou poptávku po tomto typu karoserie na čínském automobilovém trhu.

Model 307 sedan představuje se svými 4,46 m délky poměrně prostorný vůz, zavazadlový prostor má objem 506 litrů. Také tento Peugeot 307 se vyznačuje komfortním interiérem, který je po vzoru dříve uvedených verzí nabízen v pěti různých provedeních. Obdobná rozmanitost výběru je na čínském trhu vzácná.

Varianta 307 sedan bude k dispozici ve třech různých úrovních výbavy a se dvěma pohonnými jednotkami: benzinovými motory 1.6 l o výkonu 80 kW a 2.0 l se 100 kW, oba mohou být dle přání vybaveny manuální nebo automatickou převodovkou.

Čínský automobilový trh

V roce 2003 bylo v Číně prodáno 2,05 miliónů osobních vozů. Tento výsledek znamená pro čínský automobilový trh neuvěřitelné 62% navýšení realizovaných prodejů v porovnání s rokem předcházejícím. Segment kompaktních vozů má na trhu největší podíl, představuje celých 30% všech přihlášených vozů, 90% z nich tvoří karosářské varianty sedan.

Plány o výrobě a obchodním uvedení verze 307 sedan na čínský trh nabyly konkrétní podoby v dohodě uzavřené 25. října 2002 mezi společnostmi PSA Peugeot Citroën a Dong Feng Motors. Po uzavření dohody následovalo 6. ledna loňského roku vytvoření společného výrobního podniku Dong Feng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA). Roční výrobní kapacita závodu bude do roku 2006 zvýšena z počátečních 150 000 na 300 000 vozů ročně a vedle výroby již zmíněné verze 307 sedan je od roku 2005 počítáno s rozšířením produkce o model 206.

Vstup značky Peugeot na čínský průmyslový trh je doprovázen založením centrální obchodní organizace a vytvořením rozsáhlé prodejní a servisní sítě, jenž bude zastupovat značku Dong Feng Peugeot a bude sdružovat 80 koncesionářů v 52 největších městech. Koncesionářská síť bude oficiálně otevřena spolu s obchodním uvedením modelu 307 sedan na trh v polovině roku 2004.

Prodejní cíle nového modelu 307 sedan jsou stanoveny na 15 000 prodaných vozů v roce 2004, o rok později to má být již 50 000 aut.

Ondřej Láník
Diskuze (14)