Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 307 SW - nahradí i MPV?

Michal Fokt
Elegantní kombi Station Wagon (SW) doplní model 307 o rodinnou verzi, která pojme nejen spoustu zavazadel, ale stejně jako některé MPV také více cestujících, než je obvyklé. Tento vůz si tedy zřejmě dělá ambice na pozici kompaktního MPV.

Zdá se, že v současné době, kdy všechny automobilky považují za nutné mít v paletě kompaktní velkoprostorový automobil, se rozhodl jít Peugeot proti proudu a zastoupit jej víceúčelovým kombi. Za dnes obvyklými dvěma řadami sedadel totiž nalezneme ještě jednu, čítající dvě sedadla, na něž bude bez obtíží možné posadit děti, nebo dospělé osoby menšího vzrůstu.

Ale začněme hezky od začátku, tedy od karoserie, která si pozornost rozhodně zaslouží. Atraktivní vnější tvary se poslední dobou Peugeotu opravdu daří, a ani tohle kombi není výjimkou. Dá se dokonce říci, že se povedly ještě lépe, než u hatchbacku 307, který působí poněkud "přerostle", zatímco u kombi větší výška zas tak nevadí. Příď jako by z oka vypadla právě zmíněné verzi s výklopnou zadní stěnou, zadní partie vyhlíží jako výrazně zjemnělý Ford Focus, a celek sám o sobě bude na silnicích rozhodně individualitou. Specialitou vozu, která není vidět na první pohled, a zjistíte ji nejspíš až po usednutí do interiéru, je panoramatická skleněná střecha, která začíná rámem čelního skla a pokračuje až přibližně do úrovně poloviny délky sedáků v druhé řadě. Ta nejen že usnadní sledování semaforů na křižovatce, ale také dodá interiéru pocit vzdušnosti, prostornosti a originality. Speciální atermické sklo zároveň zabrání přehřívání interiéru. Ten má přístrojovou desku shodnou s hatchbacky, sedadla jsou však ve všech řadách samostatná.

Jak již bylo řečeno, 307 SW je jediným kombi nižší střední třídy, které umožňuje přepravu až sedmi osob, což je vlastnost, kterou mu mohou s výjimkou Hondy Stream, Opelu Zafira a Kii Joice závidět všechny kompaktní MPV. Na druhou stranu je ale třeba říci, že v této konfiguraci zbývá pro zavazadla pouze 137 l zavazadlového prostoru, což je něco mezi Daewoo Matizem a Fiatem Seicento. Údaj o velikosti zavazadelníku při standardním uspořádání prozatím výrobce neuvedl, a omezil se pouze na "blížící se 560 l", po sklopení druhé řady sedadel je pak k dispozici 1539 l. Ani Peugeot ale nedokáže prostorové zázraky, takže třetí řada sedadel není sklopná do podlahy tak, jako u zafiry a streamu, ale pouze vyjímatelná, takže je nutné se rozhodnout, zda se poveze náklad, nebo dvě osoby navíc.

Dostatek místa v podélném směru má na svědomí o 100 mm delší rozvor vozu, který nyní činí 2708 mm, "třistasedmička" SW je také o poznání delší, měří 4422 mm (+ 220 mm oproti 5D) na šířku se oba vozy shodují (1746 mm), a výška kombíku včetně střešních nosičů je 1570 mm.

Pro vůz 307 SW byly vybrány čtyři pohonné jednotky, které vlastně s výjimkou nejslabší čtrnáctistovky kopírují nabídku u hatchbacku. Základ tvoří zážehová šestnáctistovka s 80 kW, kterou doplňuje dvoulitr se sto kilowatty, a jejich vznětovými alternativami jsou motory 2,0 HDI. Ten slabší má výkon 66 kW při 4000/min a točivý moment 205 N. m při 1900/min, silnější pak 79 kW při 4000/min a 250 N. m při 1750/min, navíc pak filtr pevných částic FAP. Kombinovaná spotřeba obou "nafťáků" činí shodně 5,4 l na 100 km. K nim je určena buď pětistupňová převodovka s přímým řazením, nebo samočinné ústrojí Tiptronic od samotného Porsche.

Nový kombík bude vybaven mimo jiné šesti airbagy, ESP, brzdovým asistentem, aktivací výstražných světel při nouzovém brždění, ukazatel vnější teploty a řadou dalších komfortních a bezpečnostních prvků.

Na evropských trzích se začne 307 SW nabízet již na jaře, o příchodu na český trh vás budeme včas informovat. Sami jsme také zvědavi, zda bude "es-wéčko" jediným rodinně orientovaným vozem Peugeotu v nižší střední třídě, nebo jestli se dočkáme také kompaktního MPV.

Michal Fokt