Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GTi: 200 koní za 488.900,- Kč

Diskuze (72)

Peugeot zlevnil model 308 GTi o 100 tisíc korun. 200koňový hatchback nyní stojí 488.900,- Kč.

Peugeot 308 GTi po prvním měsíci na českém trhu zlevnil o 100 tisíc korun. Nejrychlejší z francouzských kompaktů se začal oficiálně prodávat 1. října za 588.900,- Kč. Od listopadu do konce prosince je ale k dispozici se slevou za 488.900,- Kč.

S touto cenovkou se jedná o nejlevnější 200koňové auto na trhu. Pod kapotou pětidveřového hatchbacku se nachází motor 1,6 THP se 147 kW a 275 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí nejrychlejší provedení Peugeotu 308 za 7,7 sekundy.

Peugeot slibuje v 308 GTi potěšení z jízdy, dynamiku a stabilitu. Proti běžným verzím má francouzské GTi přední nápravu s čepy s ložisky většího průměru, speciální nastavení předních i zadních tlumičů, silnější tlumičovou vzpěru na přední nápravě a sériově dodávaná hliníková kola s pneumatikami 225/40 R18. Podvozek je snížen o 10 mm, čímž se celková výška této verze snížila na 1.488 mm a nižší je i těžiště.

Vrchol modelové řady 308 odlišuje přední nárazník Sport převzatý z 308 CC, zadní nárazník s difuzorem v černé barvě, zadní křídlo, dvojitá chromovaná koncovka výfuku a označení GTi na boku a na zadní části karoserie. Odlišné prvky v interiéru zahrnují hliníkové pedály, opěrku levé řidičovy nohy a hliníkovou hlavici řadicí páky, sportovní volant v kůži s hliníkovými opěrkami a černě lakovaný středový panel.

Ve srovnání s modelem 308 GT 1,6 THP (115 kW/156 k) je 200 koňové 308 GTi s cenou 488.900,- Kč dražší přesně o 50 tisíc korun.

Ke standardu 308 GTi patří 6 airbagů, systém kontroly stability ESP + ASR, mlhové světlomety, zadní parkovací asistent, dvouzónová automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem, MP3 a šesti reproduktory, palubní počítač, polokožené čalounění a 18palcová litá kola s pneumatikami 225/40 R18.

Výbavu 308 GTi lze samozřejmě rozšířit o příplatkové prvky. Konkrétně se jedná o samonatáčecí xenonové světlomety (+20.300,- Kč), vyhřívaná sedadla (+4.800,- Kč), navigaci WIP (+22.000,- Kč), audio Wi-Fi (+12.600,- Kč), kožené čalounění (+22.300,- Kč) a další.

Peugeot 308 GTi vs. SEAT Leon FR a VW Golf GTI
Model Peugeot 308 GTi SEAT Leon FR VW Golf GTI
Motor 1,6 THP 2,0 TSI 2,0 TSI
Převodovka 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 147/5500-6800 155/5300-6200 155/5300-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 275/1700-4500 280/1700-5200 280/1700-5200
Max. rychlost [km/h] 237 233 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,7 6,9 6,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,9 7,3 7,3
Cena [Kč] 488.900,- 634.900,- 671.200,-
Diskuze (72)
24. 5. 2011 21:20
:-)
[odkaz]
5. 11. 2010 08:01
Re: GOLF vs 308
Díky za ty údaje, hlavně ta výrazně lepší pružnost peugeotu je až zarážející. To, že 308 bude lépe brzdit je jasné hned když se člověk podívá na velikost brzdových kotoučů, přesto ale číslo 34,8 m ze 100 km/h je hodně dobré...
Avatar - miromen
4. 11. 2010 16:55
GOLF vs 308
Za tuhle cenu opravdu parada. 308 je dokonce pružnějši než Golf a lepe brzdi.
[odkaz]
4. 11. 2010 13:14
Re: GTI x GTi
Souhlas, proto jsem tam napsal raději kolem 750, protože 308 má třeba polokožené (ale pěkné) čalounění a Golf buď látku nebo plnou kůži. S těmi koly máš samozřejmě taky pravdu.
Na druhou stranu cenový rozdíl mezi oběma auty už je takový, že nabídku Peugeotu nelze označit jinak než za vynikající: 200 koňové auto s předním pohonem, plnou výbavou (chybí snad jen xenony), motorem roku ve své objemové kategorii (stejný motor používá BMW pro COOPER S s nevýznamnou softwarovou odchylkou) a v barvě white i pěkně vypadající... co dodat :yes:
Avatar - Perun
4. 11. 2010 13:00
Re: Raketou tam a zpět ani ne za pět...
Do frasa, taků tým Čehůnům trapněm cez papuľu! >:-[] :yes: