Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GTi definitivně skončí. Pro fanoušky rychlého hatche ale máme dobrou zprávu

David Bureš
Diskuze (52)

Aktuální druhá generace Peugeotu 308 se pomalu chystá do důchodu. A spolu s ní se rozloučí také hot hatch 308 GTi.

Označení GTi bylo po mnoho let tradiční součástí nabídky značky Peugeot, aktuálně už ho ale nese už jen jediný model, kompaktní hot hatch 308 GTi. Jeho výroba v aktuální generaci ale již na konci letošního roku skončí a s ním odejde také toto legendární pojmenování. To však neznamená, že by se Peugeot rychlého kompaktu zbavil.

S nástupcem Peugeotu 308 GTi se totiž počítá, jen připravovaná novinka vsadí na jinou koncepci, která má být zdůrazněna i novým jménem. Ostrý kompakt nově ponese označení Peugeot 308 PSE (Peugeot Sport Engineered) podle závodní divize francouzské značky a bude to plug-in hybrid.

Peugeot 308 PSE bude následovat připravovaný model 508 PSE, zatím prezentovaný jen ve formě konceptu, a stejně jako on vsadí na kombinaci zážehové přeplňované šestnáctistovky s dvěma elektromotory. Ta poskytne nejen pohon všech kol, ale také výkon přes 300 koní (221 kW)!

Jestliže tak dnešní Peugeot 308 GTi je díky své přeplňované šestnáctistovce o výkonu 200 kW a pohonu jedné nápravy spíše konkurent pro Volkswagen Golf GTI, nástupce postoupí o schod více a bude svým výkonem a čtyřkolkou soupeřem spíše pro vrcholný Volkswagen Golf R.

Třetí generace Peugeotu 308 má být prezentována v březnu 2021. Opět bude nabízena jako hatchback a kombi, nově se ale hovoří také o příchodu sedanu. Ten má zacílit na severoamerický trh, na něž se chce Peugeot vrátit. Základem nové 308 bude upravená platforma EMP2 umožňující zástavbu plug-in hybridního pohonu. Vedle vrcholného 308 PSE se v tomto směru počítá také se slabší hybridní verzí, s poháněnou jednou nápravou.

S koncem aktuálního Peugeotu 308 GTi končí také slavné označení, které francouzská značka poprvé použila už v osmdesátých letech, na dnes už legendárním hot hatchi 205 GTi.

David Bureš
Diskuze (52)

Doporučujeme

Avatar - lamal
9. 7. 2020 09:19
Re: Prodeje
No jasne ale priklad dvoch ludi s titulom co maju niekde mimo BA 1600€ mesacne spolu, 2 deti a ziadnu firmu je podla mojho nazoru na hlavu. Resp na ukor vela veci... to je fuk, kazdy mame ine predstavy o financiach.

Iba neverim, ze IUDEX ma mesacne 1600€ spolu s manzelkou a nosil deti do skolky na HH za 31tis... od neho to vlakno pochadza, takze moje reakcie smerovali tam hlavne :-)
8. 7. 2020 14:54
Re: Prodeje
Trochu to preháňaš. Podobne auto sa dalo kúpiť aj za cca 25k euro - jeden som silno zvažoval pred rokom, len sa to nehodilo na vozenie kočíka...

A netreba zabúdať, že tí čo si kúpia zaujímavejšie auto to väčšinou urobia na firmu, takže z tých 25k sí bez DPH na 21 a to ešte ide do nákladov, takže -15%, teda cca 18k euro. To si už fakt môže dovoliť oveľa viac ľudí.
Ešte treba prirátať registračnú daň, ale aj tak to je pod 20k euro.

Dokonca je to menej ako taká Mazda 3 v základe kúpená fyzickou osobou ;-)
Avatar - lamal
8. 7. 2020 14:37
Re: Prodeje
Je to mozne, akurat premyslam co take by sa na P308 kazilo na podvozku, v predu MC Pherson v zadu vlecka... nevravim, ze je prijemne ked sa podvozok vytlcie aj ked je jednoduchy, stale je to otrava, no nemam skusenost na P308.... jazdim staru P307 v kobajne prilezitostne a ta ma koncepcne rovnaky podvozok a nic sa tam nekazi, ma 215tis km a drzi to po hromade.

Hmotnosti by som tomu co tvrdis nepripisoval, pretoze ta hmotnost sa setrila na karoserii hlavne a na nizsom objeme ako na tom, ze by boli lahsie tlmice, alebo menej kvalitne silenbloky, stabilizatory - na tom nic neusetris.

Napr ta Astra sice bola tank, ale vidis trh si vyziadal lahsie auto, pretoze mala slabu dynamiku a vysoku spotrebu s tymi motormi... to je znacna nevyhoda, ale crash test mala pekny, naraz na tyč je spickova, velmi pekne... tam tu hmotnost vidno v pozitivnom smere :-)
8. 7. 2020 13:18
Re: Prodeje
Podívej se třeba na Astru. Dekra má kontroly rozdělené na různé části a třeba stará těžká Astra byla velmi dobrá v kategorii podvozek a karoserie. Právě v těchto kategoriích měl Peugeot problém a já se tomu moc nedivil. Je to klasická značka z kategorie na vrchu huj a dole fuj.
Avatar - lamal
8. 7. 2020 11:10
Re: Prodeje
To druhé, ak zaratam vsetky vydavky a aj to ze manzelka nie je len moja sluzka, ale ma svoje konicky, slobodu a trochu tej zdravej marnotratnosti ako kazdy z nas a deti to iste, tak mi to fakt nevychadza.

Ovsem nechajme to tak, aj tak to nevyriesime :-) Ja som rad ked si ludia dopraju, len aby to nebolo za velku cenu... v konecnom dosledku.